Maden i april

Der var lavet rødspættefiletter, nye tofler og persillesovs, da jeg kom hjem. Hele gårdspladsen duftede og min sult tog uanede højder da jeg kom ind i huset. Misserne fik kyllingefillet…og hittemislingerne har spist en hel bakke med 360 gram. To tallerkner har de spist…det er helt vildt.
Min dessert bestod af en is med flødechokolade med mandler

Gulerødder og forårsløg som bund, med et stykke ørred på, og overhældt med den der citron-færdig sauce man kan købe til den slags, og så serveret med frisk pasta - mums det smagte godt.

Rodsammen af diverse.
Saltkogte kartofler, der er trykket flade og bagt sprøde i ovnen.
Blomkål der er bagt i ovnen.
Ristede svampe
Panerede og pandestegte grøntsager

Er ved at lave min mad til påskefrokosten i morgen, samt har rester i køleskabet, så det bliver en sjov blanding…

lige ved at bage rug- og franskbrød…den anden ½del laver en svinekam…er bare træt med stort T, så det bli’r kun til et par stykker lunt rugbrød med hva’ vi har

Igår var vi til påske middag hos mine forældre og der stod menuen på .
Vildsvine steg med lækker sauce kartofler og gammel dav hvidkål .
Til dessert/ kaffe
Is med jordbær og fløde skum
Hvor jeg elsker vildsvin :savle:

Idag er er jeg græsenke , Sejr er til 1864 .
Så der tager jeg bare resten af forårs panden :savle:

Jeg har lavet mad hele eftermiddagen, for vi skal have gæster til påskefrokost i morgen. Og der blev bla. lavet kød frikadeller og kikærtefrikadeller, så til aften tog vi sådan et par stykker til nogle brasede kartofler.

Havde besøg i dag & jeg lavede hjemmelavet burger til os. Burde faktisk tage kød op til i morgen, da der er flere boller & masser af tilbehør tilbage.

Skal ud at spise… saa noget fantastisk godt italiensk :slight_smile:

Lækkersulten, så jeg er lige kommet til at ryge to lakridspiber. Nå, back to the gulvvask. Stuen lignede en grusgrav, men nu er den trods alt støvsuget og om en halv time er den også vasket af, PYha:waytohot:

Min veninde kommer på besøg i aften og hun har bestilt spaghetti med kødsauce og “sådan en af de der små desserter man kan få med sølvpapir på” :tihi:

Så vi skal have spaghetti med kødsauce og til dessert en lille choko/vanille budding der rent faktisk har sådan et sølvpapirlåg :rock:

Og så ved jeg hvor store mængder chips hun kan konsumere i løbet af sådan en aften, hun plejer selv at medbringe og de forsvinder lynhurtigt, så for at drille hende har jeg købt en megasæk osterejer i Fakta :høhø:

Mørbradbøffer med masser af bløde løg, kartofler, sovs og majs til :slight_smile:

sortfodssvinekotelet med salat og forårsløg. En stegt til mig og en rå til kattene - det kunne vi alle godt lide

Stuvet spidskål og dertil krydrede pølser…åbenbart for krydret til min mave, for jeg har fået ondt i mavsen. Nu drikker jeg en masse vand og så går det nok over. Misserne har fået vådfoder fra Hills

Tror jeg laver noget omelet i aften, og så lidt rester fra påskefrokosten forleden.

Igår fik vi en gryderet med småkød grønsager og grønkarry og dertil blomkåls ris.

idag skal vi grill med min svigerinde og bror.
Hvor i fælleskab skal have grillet pølser og og to forskellige krydret nakke koteletter og hvidløgs flute.
Min bror skal så have køben kartoffelsalat
Min svigerinde skal have pasta skruer til
Sejr og jeg skal have bagte kartofler med krydresmør og salat.
Noget for en hver smag :wink:

Det blev så en nybagt LCHF-bolle, påskefrokost-rester og kogt blomkål.

Stegt flæsk med persillesovs mums

Venligst
Dorthe

Rodsammen af rester. Kartofler, hakket oksekød rullet i små kugler & løg, smidt i fad & tilberedt i ovn. Tilbehør, icebergsalat, løg, tomater & agurk.

Kogt hamburgryg masser af gulerødder og pasta og bearnaisesovs. Jeg har spist så jeg er ved at revne. Misserne spiser LUX…og det kan høres

krebinetter tror jeg det ender med her.