Du kan også få piger i den størrelse:-) Tjek min Tara fx - mig bekendt avler Brita fra Kamikaze generelt temmelig store katte på vandpibe-linjerne (efter Habibi). Jeg ville prøve at spørge hende.
Megas katte ser også ud til at være den kraftige type, men jeg har kun set fotos af dem:-)
Jeg kan godt lide, at en MCO er grov og robust og har bundgarnspæle i stedet for ben:-)
Det har mine fra Brita. Nanoqs poter er så store, at de svarer til min håndflade:-)
Og nej størrelsen er ikke alt, men ih hvor er jeg stolt, når mine hundevenner går tre skridt baglæns, fordi Tara, som er lidt større end en beagle liger kommer gående :-)))))
En stor pige til mig også…mine fertile piger vejer max 5.7 kg. og drengen knabt 8 kg.
og berømte 10 kg. når han ikke før end han er kastrat…hvis han overhovdet bliver så stor…
[QUOTE=Raggie;74287]Det er nu nok nemmere at finde en STOR MCO en en STOR RAG -surrender
Og en STOR sort MCO er da bare suveræn -uha[/QUOTE]
Jamen er der noget så pragtfuldt som sådan en stor basse? Jeg har kun en gang haft sådan en kraftkarl i mine arme - og årh hvor var han lækker-forelsket
[QUOTE=lenschow;74281]Du kan også få piger i den størrelse:-) Tjek min Tara fx - mig bekendt avler Brita fra Kamikaze generelt temmelig store katte på vandpibe-linjerne (efter Habibi).
[/QUOTE]
Hvad vejer Tara?
Synes jeg har hørt flere MCO-opdrættere sige, at vægten på en MCO er stærkt overdrevet
Altså jeg har holdt en, og jeg havde svært ved at bære ham, ejer mente han var på de 10 kg, og han var altså MEGA!
Men Den “gængse” vægt er jo også omkring de 7,5 kg ca
[quote=~Prinsesse~;74293]Altså jeg har holdt en, og jeg havde svært ved at bære ham, ejer mente han var på de 10 kg, og han var altså MEGA!
Men Den “gængse” vægt er jo også omkring de 7,5 kg ca[/quote]
Ja, men med mindre at ejer ligefrem har vejet katten, ved ejer ikke noget om dens vægt!
Skriver sådan, fordi man nemt kommer til at gøre kattene større end de egentlig er…
Mange gætter fx at min Aske mindst må veje 8 kilo, da han er en STOR skovkat… det gør han ikke - og har heller aldrig gjort det!
Hans kampvægt ligger omkring de ca 6 - 6.5 kilo… hvilket også er rigeligt jeg skal trods alt stadig kunne slæbe på ham…
Nogle tror at Tjalfe er større end Aske… HA!!! han vejer sølle 5.6 kilo!
Leo er en pæn stor skovpige… som fertil vejede hun ca 4 kilo, som kastrat ligger hun på ca 4.4 kilo - rigeligt til mig!
Jeg ved godt, at det jeg her beskriver er skovkatte - og at den race er mindre end MCO - men der findes alt for mange af den slags overdrivelser… Og alt for mange, der bliver skuffede over at deres KÆMPEkat viser sig at være et lille pjok på kun 8 kilo -tihi
[QUOTE=Ann K;74304]Ja, men med mindre at ejer ligefrem har vejet katten, ved ejer ikke noget om dens vægt!
Skriver sådan, fordi man nemt kommer til at gøre kattene større end de egentlig er…
Mange gætter fx at min Aske mindst må veje 8 kilo, da han er en STOR skovkat… det gør han ikke - og har heller aldrig gjort det!
Hans kampvægt ligger omkring de ca 6 - 6.5 kilo… hvilket også er rigeligt jeg skal trods alt stadig kunne slæbe på ham…
Nogle tror at Tjalfe er større end Aske… HA!!! han vejer sølle 5.6 kilo!
Leo er en pæn stor skovpige… som fertil vejede hun ca 4 kilo, som kastrat ligger hun på ca 4.4 kilo - rigeligt til mig!
Jeg ved godt, at det jeg her beskriver er skovkatte - og at den race er mindre end MCO - men der findes alt for mange af den slags overdrivelser… Og alt for mange, der bliver skuffede over at deres KÆMPEkat viser sig at være et lille pjok på kun 8 kilo -tihi[/QUOTE]
Nej jeg troede også min basse var på godt 7 kg, men det var vist bare luft i pelsen - han vejer 5,5-upssa
Men som sagt, så holdte jeg en kæmpe tung kat - og det er mit ønske at få endag-tihi
Så håber der er nogle opdrættere der har gode erfaringer og går efter det:)
[QUOTE=~Prinsesse~;74306]
Men som sagt, så holdte jeg en kæmpe tung kat - og det er mit ønske at få endag-tihi
Så håber der er nogle opdrættere der har gode erfaringer og går efter det:)[/QUOTE]
Pointen er også bare, at du skal nøjes med at ønske dig en stor kat - så er vægten vel mindre relevant -tihi
[QUOTE=~Prinsesse~;74312]Jah sådan kan man også se på det-høhø Men som Helle siger, kæmpe stamper til ben en markant boks og KÆMPE.
Jeg ved ikke om nogen af jer, har set den kat der hedder Cornelius på kattegalleri?[/QUOTE]
Nej - men jeg har oplevet en af “stamfædrene” til rigtig mange danske MCO, for år tilbage:
MtKitterys Jackman (mener jeg det var) - nuiiii, hvor var han stor og lækker! Det er en MCO, der - trods det er mange år siden jeg så ham - virkelig har gjort indtryk på mig.
Lige siden har jeg også ønsket mig en kæmpe MCO, der kan sidde og vogte ude i min have -høhø
Men … jeg har så også erkendt, at jeg simpelthen ikke gider pelspleje, så drømmen forbliver altså en drøm -tihi
Jeg linker lige et billede af ham - for hold op han er lækker-forelsket Man skal være medlem af KG for at få vist resten, så det må i selv stå for, hvis det kribler for at se ham i fuld størrelse:)
Jeg har en skøn MCO pige på over 8 kg. Mums, bedre bliver det bare ikke!! -wehuu
Har jo lige fået en ny fyr til flokken, og håber han kommer pænt op omkring hendes vægt, eller gerne lidt over, det ville ikke gøre mig noget hvis det passer til resten af kroppen. S
Dyrlægen så ham den lille nye forleden dag, og sagde han var pæn stor allerede nu, og hun gætter på han bliver godt stor med årene. Uh, man kan jo kun håbe!!
Men om der er nogle som avler direkte efter de større af slagsen, ved jeg ikke noget om. - Men held og lykke med jagten efter den store basse! -thumbs
min Ramses vejer lige godt 8 kg og han er 1 år på næste mandag
så han ender nok lige omkring de 10-11 kg om 2-3 år… de sidste kg slææææææææææææber sig på
hvis i gerne vil have noget KÆMPE så er Boromirs linier efter Whopper et bud han laver MEGA killinger…
Karen har Ferdinand efter ham - han er vist knap 6 md nu… han vejer om ikke længe mere end min Ramses…
MEN husk - kæmper er et tveægget sværd… de er skønne skønne skønne bamser… men katten er ikke skabt 100% til de størrelser… det er lovlig stort… og det kan koste på helbredssiden hos nogle så det er ikke ubetinget genialt