Maine Coon i XL

Jeg så for en del år tilbage, en 11.5 kg MCO han kastrat på en udstilling. Ejer gik rundt med ham hængende over skulderen. Hans poter var KÆMPE.

Det er den største tamkat jeg nogensinde har rørt ved -wehuu

Gode ting kommer i små pakker Big Ragdoll Cat in Little Box - Funny / Crazy - YouTube

[QUOTE=Miss T;74324]min Ramses vejer lige godt 8 kg og han er 1 år på næste mandag

så han ender nok lige omkring de 10-11 kg om 2-3 år… de sidste kg slææææææææææææber sig på :slight_smile:

hvis i gerne vil have noget KÆMPE så er Boromirs linier efter Whopper et bud :slight_smile: han laver MEGA killinger…

Karen har Ferdinand efter ham - han er vist knap 6 md nu… han vejer om ikke længe mere end min Ramses…

MEN husk - kæmper er et tveægget sværd… de er skønne skønne skønne bamser… men katten er ikke skabt 100% til de størrelser… det er lovlig stort… og det kan koste på helbredssiden hos nogle så det er ikke ubetinget genialt[/QUOTE]

Nej, der er vel altid en bagside af medaljen:( Men nøj hvor er de lækre-forelsket

Ramses lyder også til at blive en dejlig basse - har du et billede af ham i udstrakt, ligesom det gerner lagde ind?

[QUOTE=Raggie;74325]Jeg så for en del år tilbage, en 11.5 kg MCO han kastrat på en udstilling. Ejer gik rundt med ham hængende over skulderen. Hans poter var KÆMPE.

Det er den største tamkat jeg nogensinde har rørt ved -wehuu[/QUOTE]

Årh, kæmpe poter-wehuu

men som Ann også sige, så kan størrelse og vægt snyde

Damen her

Jeg synes hun ligner en der vejer 6 - 6,5 kg, men hun kan lige runde de 4 kg-upssa

Så det snyder en del-thumbs

Min far tog dette billede af Junior i Kolding - han ser ikke helt så stor ud som han plejer - men han hænger da i stræk hos sin steward -tihi

årh han er fin - så lækre ben han har-forelsket

Åh ja, den dreng har nogen skønne bundgarnspæle der munder ud i nogle poter der siger spar to - han blæser ikke lige omkuld i stormvejr -love

Husk nu lige, at en kats (uanset race) størrelse og vægt skal være pga. knogler og muskelmasse og ikke fedt!

Jeg har eks. p.t. fire hankillinger på 12 uger. De har alle “stolpeben” og vejer lige fra 1,600 kg til 2.450 kg, men den sidste er et rigtigt “madøre”, og jeg er slet ikke sikker på, han ender op med at være den største.
De avles og sælges jo heller ikke efter vægt og metermål -høhø

Her er Ailuros Obelix,i samtlige udtalelser fra udstillinger er der noteret at hans benstammer er eminente. han har en lab der er en puma værdig.-wehuu

Hvor er han dejlig -wehuu

Jeg er også vild med de rigtig store maine coons - og Gerner, dine er da bare for lækre!

Man kan jo håbe, at man en dag får lov at få sådan en :slight_smile:

Vægt er nok den ting med Maine Coon’en som jeg er mest træt af :smiley:
Yankee han er næsten altid med til kattefremvisninger og Roskilde Dyrskue og hvor der ellers vises katte frem :slight_smile: Og han er skudt til alt fra 10-21 kg og nej det vejer han ikke han vejer kun 9,5 kg og burde tabe sig 1 kilo måske en sjat mere :smiley:

Der kan være store Maine Coon’er som ikke vejer ret meget og der kan være mindre Maine Coon’er som vejer meget i forhold til størrelse.

Jeg elsker de store grove bamser og vil helst gerne have dem, men det er ikke bare helt nemt. Man kan sætte to store sammen også kommer der lutter medium katte ud af det, og man kan sætte to medium katte sammen og så kommer der en kæmpe klods ud af det. Så det er ikke bare og sætte to store sammen også bum så har man et helt kuld med kæmpe store Maine Coon’er - gid det var så let.

Og så skal man lige huske når man vejer sin kat at den skal være på en vægt alene, den der med at stå op på vægten sammen med sig selv og derefter veje sig selv, den holder ikke helt. afprøvede det engang hos en dyrlæge, fik vejet min dreng til 7,1 kg på dyrlægens vægt, og gik så på vægten med katten og trak min egen vægt fra og vupti så vejede han 7,9 kg. (som dyrlægen så sagde spørgsmålet er jo så om ejer vil være ved sin egen vægt -tihi)

Hvis man ønsker sig en Maine Coon fordi man bare ikke kan leve uden sådan en dejlig kat, så er det vel ikke vægten der er det alt afgørende?
Og ingen opdrættere vil kunne lovve at killingen de står med bliver stor - det kan ingen af os spå om - desværre.

Det er jo flotte vægte i alle nævner, men i gelmmer en væsentlig ting :? :? de er kastrater :slight_smile:

Vores fertile drenge når ikke jeres kastratvægte før de får cuttet bollerne.

Ja vi vil selvfølgelig gerne have en stor hankat alle sammen , men vor mig er det altså vigtigere at helbred og type er der, og så kan jeg forsøge at få størrelse på derefter.

Jeg har lige købt en dreng der som 6 månder fertil vejer 5-6 kilo.Men lur mig når hormonerne tager over så vil han ligge stille på en fornuftig vægt :smiley: :smiley:

Hvis jeg laver en 12 kilo tung dreng, så får i ikke en chance for at købe for det er da en keeper -wehuu -wehuu

Min Ninjo vejer 7,2 kg og er muskuløs, ikke fed.

Det er altså rigtig rigtig tungt. Min mor siger at han er et “farligt dyr”. :stuck_out_tongue: Og derefter siger hun til mig at nu må jeg også snart få mig en præcis vægt (hun tror han vejer mere - men det gør han ikke, min vægt er skam præcis nok). Mine veninder er også vildt imponerede over hans størrelse. Det er næsten lidt skræmmende. (Men fedt at give high five med hans store isbjørnepoter -love)

Ninjo er så stærk at jeg ikke kan holde ham, hvis han ikke vil holdes. Så vil man have en kat som er større end det tror jeg i hvert tilfælde det kræver en anden fysik end enten Ninjos eller min -tihi, for ellers vil jeg give min mor ret. Så har man et dyr der nærmest er for stort og stærkt.

[quote=Malle;74399]
Og så skal man lige huske når man vejer sin kat at den skal være på en vægt alene, den der med at stå op på vægten sammen med sig selv og derefter veje sig selv, den holder ikke helt. [/quote]

Jo det gør den da. Jeg vejer mig først, derefter tager jeg katten på armen og trækker de 2 tal fra hinanden, den er da sikker nok :slight_smile:

Tja jeg har det nok sådan at kan jeg ikke få det rigtige look og typen med, så kan størrelsen næsten være underordnet :smiley:

Da vi var i Holland og udstille, så vi rigtig mange rigtig store Maine Coons - aner ikke hvad de vejede, men de var store/kæmpe. Super flotte kroppe, meget kraftige benstammer osv. Men når man så så hovedet/snudepartiet så var de langt fra min type - tit med vigende hageparti, små ører og meget korte i snudepartiet :slight_smile:

Selvfølgelig ville jeg gerne have den største Maine Coon - størrelsen er en af grundene til vi faldt for racen, men resten skal altså følge med :stuck_out_tongue:

I øvrigt kan en Maine Coon sagtens syne stor og være let, og omvendt syne kort og lille og være tung :slight_smile:

… og til sidst er det ikke altid en garanti at en killing bliver stor fordi dens forældre er det, eller omvendt… jeg ville nødig være opdrætter og så 100 % love en vis størrelse på katten som voksen -høhø

Men kig dig da for - hav rigtig god tålmodighed og undersøg hvad du kan li, og så skal du nok også ende med en super lækker STOR mittekat en dag -love

Tara vejer 8 kilo - og mange tror hun vejer MEGET mere. Nej vægten er bestemt ikke afgørende for om en kat ser stor ud. Nanoq har kæmpepoter og vejer kun 6,5 kg. Han er en bette han :slight_smile:

Helle - Stor dame du har :slight_smile:

Min Diego får jo mange bemærkninger om hvor stor han er, men mange (erfarne) bliver overrasket over at han egentlig ikke vejer så meget.
an har siden han blev et år vejet fra 8,46 til 7,53 og var da han blev vejet for et par uger siden på 8,14 (han bliver vejet når jeg er hos dyrlægen, så tager jeg ham altid lige med). 8½ er for meget pt, 8 er ok, 7½ er bedre. Men han har også gode kraftig benstammer.

Som jeg også blev enig med Ann, så snyder det meget:) Og jo, er katten stor, så er det lige meget hvad den vejer, det var mig der var for hurtig der-upssa

Men flere af jer har vist mig billeder af lige sådan en lækker stor kat, som er mit ønske - og ud fra vægten, ja så snyder det altså meget - så vægten æder jeg i mig igen-thumbs

Ja Eva, jeg har jo før udtalt at Diego er noget så LÆKKER-forelsket

Ham her er er 9 mdr gammel og vejer 6, 5 kg. Han er en boromir. Tror han bliver en pæn stor dreng

Han ser sørme da fin ud, synes jeg. -love-love-love-love-love-love-love-love-love-love

Hvilken Boromir er han?