Maine Coonens profil igen: Bidkraft?

[QUOTE=Charlotte Oeh.;1028528]Nej, men Eva har da bl.a. lækre Diego :hjerte:, som er maine coon, så hun kender da til racen :)[/QUOTE]Ok?

Nej, jeg endte med europé, men jeg troede jeg ville være maine coon opdrætter i flere år, og har derfor udstillet to maine coon kastrater, samt følger stadig med i maine coonen, af både kærlighed til racen, og fordi jeg har flere gode veninder der opdrætter maine coon, så vi snakker om aktuelle problemstillinger i racen. Derudover har jeg gennem udstillingerne et stort netværk af maine coon folk, samt går altid steward, så jeg hører også ofte MCO bedømmelser…

Så selvom jeg ikke lige præcis er maine coon opdrætter, så føler jeg at jeg har nok viden og interesse i racen til at debatter om racen er noget jeg kan deltage i :slight_smile:

Er denne tråd da kun for opdrættere af MCO ?

Næh, for det startede da med at blive spurgt til opdrættere af andre racer :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1028533]Nej, jeg endte med europé, men jeg troede jeg ville være maine coon opdrætter i flere år, og har derfor udstillet to maine coon kastrater, samt følger stadig med i maine coonen, af både kærlighed til racen, og fordi jeg har flere gode veninder der opdrætter maine coon, så vi snakker om aktuelle problemstillinger i racen. Derudover har jeg gennem udstillingerne et stort netværk af maine coon folk, samt går altid steward, så jeg hører også ofte MCO bedømmelser…

Så selvom jeg ikke lige præcis er maine coon opdrætter, så føler jeg at jeg har nok viden og interesse i racen til at debatter om racen er noget jeg kan deltage i :)[/QUOTE]
Nå sådan. Hvad rør sig i racen?

Pt. kaninører (formen) og ørernes placering, samt graden af bue på profilen, pinched katte og bredden på boksen vs bredden på kattens kindben og dermed hele hovedet. Samt hagens dybde :slight_smile:
Sådan lidt i den rækkefølge…

Men du svarede aldrig på om min opfattelse af din holdning er korrekt? :slight_smile:

Pt er det jeg har fået ud af denne tråd at du mener at boksen på en maine coon skal avles lige så bred som resten af ansigtet??

Jeg synes godt nok du er nedladenede i det du skriver, du skal huske på at vi andre ikke ved hvad det er du mener.

Hvordan ved du det? :slight_smile:

Okey Signe, hvor mange indlæg har jeg skrevet her og har Eife skrevet i denne her tråd hvor vi beder dig om at forklare nærmere/uddybe hvad det er du mener med dine indlæg??? Det behøver Dorte såmænd blot læse for at konkluderer at vi andre ikke ved hvad det er du mener !

Ok. :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1028543]Pt. kaninører (formen) og ørernes placering, samt graden af bue på profilen, pinched katte og bredden på boksen vs bredden på kattens kindben og dermed hele hovedet. Samt hagens dybde :slight_smile:
Sådan lidt i den rækkefølge…

Men du svarede aldrig på om min opfattelse af din holdning er korrekt? :slight_smile:

Pt er det jeg har fået ud af denne tråd at du mener at boksen på en maine coon skal avles lige så bred som resten af ansigtet??
[/QUOTE]

Du glemte at svare på mit indlæg? :slight_smile:

Hvad mener I med det skriver til mig?

Undskyld, den forstår jeg ikke? :slight_smile:

Jeg bliver bare ved at spørge dig om dette, fordi jeg gerne vil have et svar på om min opfattelse af hvad du mener er korrekt.

Pt er det jeg har fået ud af denne tråd at du mener at boksen på en maine coon skal avles lige så bred som resten af ansigtet??
Er det rigtigt, eller? :slight_smile:

Jesus…har lige tygget mig igennem den her tråd og som jeg kan se det taler I konstant forbi hinanden…og nej Signe, jeg fatter heller ikke hat og briller af hvad pokker du taler om…du startede med at tale om profil…hvad er så galt? Er den for “dyb”? Eller mener du at den bør være “dybere”? Forstår seriøst ikke hvor du vil hen ad?

forvirret på et højere plan

Så der er altså kun mig, som har haft disse oplevelser om at det er profilen, som er et altoverskyggende fokuspunkt hos diverse opdrættere?

Nej bestemt ikke…og desværre mener jeg at mange opdrættere ikke kan finde ud af at læse standarden og laver stop på deres kattes profiler…hvilket ikke er korrekt som jeg læser standarderne…men måske jeg læser dem som fanden læser bibelen haha… Så langt er jeg med dig…jeg er bare ikke med hvad præcis det er du mener…som jeg skrev…om den er for dyb eller for ret?

Hilsen Pia

[QUOTE=Pitho;1028574]Nej bestemt ikke…og desværre mener jeg at mange opdrættere ikke kan finde ud af at læse standarden og laver stop på deres kattes profiler…hvilket ikke er korrekt som jeg læser standarderne…men måske jeg læser dem som fanden læser bibelen haha… Så langt er jeg med dig…jeg er bare ikke med hvad præcis det er du mener…som jeg skrev…om den er for dyb eller for ret?

Hilsen Pia[/QUOTE]Jeg ved det heller ikke?

Fisk!