Malerier - jeres mening

Hvad mener I om disse malerier? Er de af en type I kunne finde på at have hængende hjemme hos jer? Hvis det er, hvor meget kunne I så finde på at give for dem? Med hensyn til varierende størrelse selvfølgelig.

Gabende tiger

Marguy

Lille abstrakt - og May

Større abstrakt

Omrids af kvinde

-savle Du ved jo jeg er vild med din tiger, og Margay-katten og det store røde abstrakt er også mums mums.

Hvad jeg ville give for dem? Altså…nu skal jeg jo forestille at være sådan lidt halvfattig - og jeg kender heller ikke størrelserne, så det tør jeg slet ikke gætte på.

Men penge ville jeg i hvert fald gerne give.

Det ender med jeg skal lave bestillingsarbejde til dig for er der en ting jeg ikke kan hitte ud af så er det akryl/olie-maling og også abstrakte værker, jeg “gør” kun i blyant og akvarel og så naturtro som muligt -tihi

Den med tigeren er en rigtig god ide.

Farverne er bare ikke lige mig, på den.

Måske man kunne lave nogle andy warhol gentryk af den i forskellige farver.

For lige at give nogle mål. Det ville jeg egentlig have gjort fra starten, glemte det bare
Tigeren: 50x50 (plus ramme)
Margay: 40x30 (plus ramme)
Lille abstrakte: 20 x 20 (plus ramme)
Røde abstrakt: 70x50
Kvinden: 90x120 (plus ramme)

Tina - Var også dig der fik mig til faktisk at sætte billederne herind og spørge :wink: Bestilingsarbejde gør jeg gerne i, hvis jeg faktisk fører det ud i livet. Lige pt. er jeg igang med en husmår. Og planerne for det næste er vist en sølv blå tabby brite.

Sheer - Hvilke farver kunne du så have tænkt dig?
Og sjov idé, men tror ikke helt det kunne lade sig gøre, hehe :smiley:
Nu skriver du det med tigeren. Hvad siger til den med margay’en? For mig er det lidt samme idé, men den fungerer måske ikke for dig?

Hej Eva.

Jeg har ikke set det med at du laver et omrids af noget før, det er en god idé!

Jeg tænker der er knald på farverne, hvilket jo er en god ting så synet bliver udfordret, men mange mennesker kan blive lidt skræmte over så meget farve på vægen.

  • Ved godt det er kedeligt kun med creme farver, men så kunne det være en eller et par farver for at bryde med det. - men det er en smags sag.

  • Det ser ud til at du har en god malestil, den kan jeg personligt rigtig godt lide og tror også det er populært med en sådan baggrund.

  • Nu ved jeg ikke om du bare har lagt nogle billeder ind eller om du har mange flere, men sådan et som tigeren hvor tungen stikker ud er jo rigtig god fordi den er lidt provokerende og det pirre folk!! - og det giver penge i kassen:)

med hensyn til prisen er det bare svært. Bare at male billederne er dyrt i sig selv for ikke at tale om alle de timer der lægges i et enkelt billede.
måske fra 300 kr til en 2500 kr alt efter hvor stort det er og hvor meget tid der er brugt på det.

Tror det var det jeg havde. Held og lykke med at få solgt nogle billeder, det må være sjovt at vide at nogle kigger på den hver dag og tænker mange tanker!!

hvis du maler noget hvor du har gang i farverne varm/mørk beige og himmel/mørkeblå - så må du meget gerne sige til - jeg har en plet på væggen der mangler netop de farver :slight_smile: gerne noget abstrakt - ikke at der ikke gerne må være noget med kat :slight_smile: men abstrakt er super :slight_smile:

hvis de farver du falder for passer hjemme hos mig vil jeg gerne betale for det :slight_smile:

Bamse - Hehe, jeg er til meget farve :wink: Og billederne der er indtil videre kun malet til mig, men du har ret i at en smule mere afdæmpede kunne være en god ting. Den jeg kommer til at lave med briten er faktisk netop mere afdæmpet (og den medhusmåren det modsatte, hehehe)
Har lagt de billeder ind jeg har herhjemme, har nogle enkelte flere hos min mor… Har ikke malet så meget på lærred endnu :slight_smile:

Miss T - Jeg vælger jo bare farver efter mit humør den dag, så kunne nemt lige vælge de farver. Hvor stort skulle det ca være så?
varm/mørk beige og himmel/mørkeblå <- begge farver sammen? Bare så jeg har rigtig fat i det.

Wauw, hvor er de flotte. -ROCK

Nu er jeg mest til sort/hvidt gerne surealistisk…er stor fan af Dali…osse selvom han brugte farver-tihi…for at bryde lidt herhjemme har jeg et par Cobra agtige optryk med kontrastfarver resten er sort/hvide tustegninger og fotoer

Jeg ville være totalt solgt, hvis billedede af tigeren var sort/hvidt med rød tunge som brydning…skulle jeg forslå pris ville jeg sige mellem 500-1000kr afhængig af størrelse…det er det jeg ville ha’ råd til at betale-tihi

Ellers flotte billeder, selvom jeg ikke er vild med farver-høhø

Jeg har ikke forstand på priser på malerier, men de er i hvert fald rigtig flotte!

Jeg er ret vild med lille abstrakt -thumbs Minder mig om havets blomster, det ville jeg gerne give et par hundrede for :slight_smile:

[QUOTE=Eva K;54281]Hvor stort skulle det ca være så?
varm/mørk beige og himmel/mørkeblå <- begge farver sammen? Bare så jeg har rigtig fat i det.[/QUOTE]

ca 40*50 eller noget i den stil - ikke meget mindre i hvert fald… og ja - de 4 farver sammen …

der må gerne være et underliggende kattemotiv inden under - lidt ala din croquis kvinde… noget der træder frem når man kigger nærmere efter …

det var noget i den stil jeg havde tænkt … hvis det giver mening :slight_smile:

Åh jeg er helt syg med de 2 første billede. WOW. :eek:
Dem ville jeg fandeme godt eje!!

Men mht. priser, aner jeg ikke noget om…

Lille abstrakt synes jeg især er MEGET skønt, men pris har jeg ikke begreb om.
Har du selv en idé?

Syntes du er super dygtig Eva:D Jeg havde faktisk set billedet med tigeren da du postede billeder af Jako. Og havde faktisk gået og tænkt lidt på det.

Jeg har faktisk selv været igang med noget ligende, bare med omridset af en ugle. Gik bare i stå og er sku egentlig ikke sikker på at det nogen sinde bliver færdigt.:slight_smile:

Jeg har solgt lidt billeder før i tiden, dog mest til venner og bekendte, så priserne er nok lige i underkanten, og lidt på slum for det er et stykke tid siden Men du får dem her:

3stk 10 x 10 for 100kr
2skt 20 x 20 for 100kr
1stk 30 x 30 for 200kr
2stk 80 x 60 for 1000kr

Og så har min chef en masse tilsalg, de er ret store og hun tager helt op til 2000kr pr. stk.

De er bestemt rigtigt flotte :)… som kan passe i mange hjem , prisen er meget mere svær at bedømme , syntes du skal få fat i en proff. som kan hjælpe ,også så du ikke snyder dig selv -thumbs

Jeg har desværre lige bestilt et maleri af Tango 30X40 og det skal jeg give 400 for…maleren fik et foto med til at male efter, og jeg er meget spændt på resultatet…

synd jeg ikke vidste du kunne Eva, synes dine malerier er rigtig gode

Hvor er de bare flotte Eva -thumbs Prisen er svær at komme et bud på - det må lidt være op til dig selv, hvor meget du synes de er værd :? Men hvis man er amatør, skal man nok i starten sætte sine priser efter det - så jeg ville mene omkring 800-1000 kr. for de store feks :slight_smile:

Fine billeder, men synes det er synd med tungen der stikker ud, det passer ikke med stilen i resten af billedet. For mig at se noget der er klistret på uden sammenhæng med motivet. Tigeren kan sagtens bære billedet alene uden :slight_smile:

Du kan sagtens få dem trykt. Jeg har scannet mine billeder ind og med en efterredigering i Photoshop er de blevet sendt til trykning.
De kan printes ud hos trykkeren i flere størrelser og gøres økonomisk mere soiselige for folk at investere i. Det er ofte en ret flot virkning at se sine billeder i plakatform:)

Marina

Hvor er de flotte -thumbs -thumbs Tigeren ville jeg klart gerne have hængende, men uden tunge den er ikke lige mig og jeg syntes også at tigeren er så flot så den sagtens kan undvære den.

Marguy er da hare for skøn jeg ville helt sikkert gerne betale 1000 kr for sådan et billede

Du er super god -likeit