Mandtal over kattene i haven

Jeg har fået en tanke!!! :pompom:

Jeg ved ikke hvad der er mit største problem … hukommelsen, størrelsen af haven, antal af katte eller??

Men er jeg den eneste, der har lukket katte ind og ud af døren til haven dagen lang og lige pludselig ikke kan huske, hvor mange er i haven og hvor mange er indenfor??

Jeg har nu et par gange troet alle var inde og kørt en tur…og kommet hjem til en kat, der ikke kunne komme ind fra haven.
Jeg ved, det lyder lidt ringe taget i betragtning, at jeg kun har 5 katte.
Men jeg blander indimellem gangene terrassedøren bliver åbnet sammen…

Kan man da ikke lave en eller anden ordning ved terrassedøren, så man kan holde styr over hvem er inde og hvem er ude??

En eller anden ting, hvor man har kattenes navne til at står på og så man kan vippe op eller ned, alt efter om de er inde eller ude??
Har I ikke nogle ideer til hvordan jeg kan holde styr på dette??

Tror du ikke det bliver noget bøvl, hvis du skal registrere hver gang du lukker ud og ind?

Kunne det være en løsning at sætte lem i, så de selv kan bestemme om de vil ud og ind? Så risikerer du ikke at de er lukket ude.

Jeg kan godt følge, at det kan være svært at holde styr på når man har 5 - da jeg havde en der kom ud, kunne jeg sagtens glemme om han var ude eller inde :høhø:

Bare rolig - jeg har kun 4 og laver jævnlige optællinger, nogle gange endda kort tid efter hinanden, fordi jeg ikke kan huske, om det var synsbedrag eller om jeg virkelig så den pågældende kat :wink:

Jeg har også præsteret at køre fra Ana, der lå og sov sødeligt i KatKabin’en. Da jeg kom hjem stod hun med hovedet HELT oppe i terrassedøren, for NOGEN havde altså glemt hende :frowning:

Åhhh for po**er Susanne…:klapper:

Jeg tror bare du har fået varmeslag - det skal nok gå over igen :slight_smile: Men selvfølgelig er jeg enig - for jer, der har flere missetatter (og hunde) i indhegning, burde det være obligatorisk med et mandtal-system :smiley: Glæder mig til at læse jeres forslag :smiley:

Er det ikke ligegyldigt :?

Bare du sørger for de alle kommer, når man kalder :wink:

Kender det alt for godt:høhø:

Har efterlyst Morgan ved naboerne og drønet rundt og kaldt guuuuuffiiiigufguf:tihi::ups:

For at finde ud af,at han snorksov i bryggerset:dokdok:

Jeg har også overvejet et eller andet system.

Evt en legoplade,hvor man kan flytte brikkerne:gruble:

Tine

[QUOTE=Mifle;905023]Tror du ikke det bliver noget bøvl, hvis du skal registrere hver gang du lukker ud og ind?

[/QUOTE]

Jooew måske…??

[QUOTE=Temple Bar;905033]Bare rolig - jeg har kun 4 og laver jævnlige optællinger, nogle gange endda kort tid efter hinanden, fordi jeg ikke kan huske, om det var synsbedrag eller om jeg virkelig så den pågældende kat :wink:

Jeg har også præsteret at køre fra Ana, der lå og sov sødeligt i KatKabin’en. Da jeg kom hjem stod hun med hovedet HELT oppe i terrassedøren, for NOGEN havde altså glemt hende :([/QUOTE]

Hvor er det godt, at høre jeg ikke er den eneste!

[QUOTE=Marianne;905035]Åhhh for po**er Susanne…:klapper:

Jeg tror bare du har fået varmeslag - det skal nok gå over igen :slight_smile: Men selvfølgelig er jeg enig - for jer, der har flere missetatter (og hunde) i indhegning, burde det være obligatorisk med et mandtal-system :smiley: Glæder mig til at læse jeres forslag :D[/QUOTE]

Det undre mig også, at det kan være så svært, at holde styr på.
Men det er bare så mange gange i løbet af en dag, at jeg kommer til at blande det sammen…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;905036]Er det ikke ligegyldigt :?

Bare du sørger for de alle kommer, når man kalder ;)[/QUOTE]

Ja, det er jo det.
Jeg syntes de plejer at være virkelig gode til at komme når jeg kalder.
Men der er vist gået sommerkådhed over dem…og de hører ikke så godt mere!! :venter:

:tihi:

[QUOTE=skoglund;905043]Kender det alt for godt:høhø:

Har efterlyst Morgan ved naboerne og drønet rundt og kaldt guuuuuffiiiigufguf:tihi::ups:

For at finde ud af,at han snorksov i bryggerset:dokdok:

Jeg har også overvejet et eller andet system.

Evt en legoplade,hvor man kan flytte brikkerne:gruble:

Tine[/QUOTE]

Jeg rendte rundt på diverse marker forleden og kaldte på Moon…og troede hun var kommet ud af indhegningen og væk for altid. :ked:
Hun kommer jo HVER gang, jeg kalder.
Efter en 1 times søgen fandt min mand hende på hendes yndlingsplads i haven…hun snorksov!!

:høhø:

En legoplade??
Ihh, måske en god ide!!

Du skal ikke bare grine!! :venter:

:pplllllll:

[QUOTE=Sannela;905045]
Men der er vist gået sommerkådhed over dem…og de hører ikke så godt mere!! :venter:[/QUOTE]

Det er der også over mine … ved skumringstid er det fuldstændig umuligt, at indfange dem - de synes det er så sjov en fangeleg :venter:
Så der skal bruges list :wink:
Lige med undtagen af Cæsar, han er hankat, så han er ikke så kvik - ham kan man altid tale hen til sig :tihi:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;905051]Det er der også over mine … ved skumringstid er det fuldstændig umuligt, at indfange dem - de synes det er så sjov en fangeleg :venter:
Så der skal bruges list :wink:
Lige med undtagen af Cæsar, han er hankat, så han er ikke så kvik - ham kan man altid tale hen til sig :tihi:[/QUOTE]

Lyder desværre bekendt!!

Mine er også begyndt med, at sætte sig hen til terrassedøren og ligne nogle der har villet ind i lang, lang tid.
Når jeg så går hen og åbner døren…ja, så smutter de igen !!!
Og dette foregår også mange, mange gange om dagen!!

Jeg kan desværre ikke lade døren være åben uden opsyn, da vi har Guldfasaner i haven og den ene af vores hunde kan bare ikke stå for dem.
Og elsker at skræmme dem…dumme køter!! :argh:

[QUOTE=Sannela;905050]Du skal ikke bare grine!! :venter:

:pplllllll:[/QUOTE]

Jo det er lige det jeg skal, jeg har 15 at holde styr på så jeg har ikke spor ondt af dig :høhø:

Jeg kom til at tænke på at du ku lave en lille pind som der sad nogle træplader på og så slå dem henholdvis op og ned alt efter om de er inde eller ude.

Ideen som den her:

Måske ku man bruge en køkkerulleholder med noget sat fast på

hmm et lille billede af hver kat limet på en magnet, så en metalplade hvor du kunne flytte billederne rundt alt efter om de er ude eller inde

Man ku også bare har en tavle og et stykke kridt og en svamp hængede ved døren!

Og man kan få magnettavle maling så pladen kan få præcis den størrelse og udformning man synes :slight_smile:

Udmærkede forslag I der kommer med!!! :thumbup:

Jeg VIDSTE der ville komme gode forslag ud af denne tråd :tihi:

Se Susanne - det skal NOK ordne sig, når du får taget nogle af forslagene i brug :smiley:

[QUOTE=Marianne;905133]Jeg VIDSTE der ville komme gode forslag ud af denne tråd :tihi:

Se Susanne - det skal NOK ordne sig, når du får taget nogle af forslagene i brug :D[/QUOTE]

Jeg kan altså ikke helt bestemme mig for, om du er super fræk, Marianne!!

:p:p