Manglende bakkebesøg

Tak skal I have.

Jeg krydser også fingre.

:kryds: til Bølle.

Få dyrlægen til at vise dig, hvordan man mærker om blæren er spændt, så du ved det til en anden gang, tror det er bedre end forsøg på at skrive, hvordan man gør.

Rigtig god bedring

:slight_smile:

:kryds: for stakkels Bølle!

Jeg håber ikke det er noget alvorligt!

Og LOV mig at nyde din ferie alligevel. Bølle er i de bedste hænder!
(siger hende der også altid straks tænker det værste)

God bedring til Bølle :kryds::kryds::kryds:

  • og tag du roligt på ferie, for han er i de bedste hænder på dyrlægens pensionat. :slight_smile:

Jeg kender godt det med ellers søde og fredelige katte, der ser sig sure på dyrlægen :S

Det er selvfølgelig ikke så rart, at Bølle skal i narkose, men nu får du i hvert fald vished for, om der er noget galt eller ej. Jeg håber, du snart hører fra dem :kryds:

Tak skal I have, jeg vil forsøge at nyde feiren og det skal også nok lade sig gøre. For han er i de bedste hænder i pensionen.

Lige en lille opdaering om Bølle. Dyrlægen ringede for lidt siden og det første han sagde var: Jaaaa, hvad er der egentlig galt med Bølle. Han havde taget en urinprøve via kateter. Der var ingen problemer med at få kateteret ind så der var ingen blokeringer af urinrøret. Urinprøven viste en forhøjet mængde protein, hvilket dyrlægen mente kunne skyldes en begyndende blærebetændelse, hvilket Bølle har fået et skud antibiotika vor og noget smertestillende. Røntgenbilledet viste ingen krystaller/sten i blæren, hvilket dog ikke er 100% sikkerhed for at der ikke er nogen, da de ikke alle kan ses på røntgen. Røntgenbilledet viste også at der stod noget knoldet afføring i endetarmen, så han har muligvis haft lidt forstoppelse. Han har nu fået parafinolie sprøjtet ind, så han skal nok placeres tæt på bakken når han kommer hjem. Urinprøven dyrkes for bakterier, resultatet kommer først imorgen. Nå, men Bølle skal hentes kl. 16.15, det bliver dejligt at få ham hjem her er så tomt uden ham.

Tak for update og fortsat god bedring til ham

:slight_smile:

Det lyder meget betryggende - fortsat god bedring til ham :smiley:

Endnu en update om Bølle. Jeg var henne hos dyrlægen for at hente ham, men han var ikke vågnet endnu, han lå helt slap i buret. Dyrlægen gav ham lidt mere at vågne op på og vi aftalte at jeg skulle komme igen i aften kl. 20. Dyrlægen sagde at han ikke var urolig over hans tilstand, men at det var bedre at han vågende helt hos dem istedet for at jeg sad og kiggede på ham herhjemme. Det synes jeg, han havde ret i. Vi snakkede lidt foder og for første gang hos dyrlægen blev vådfoder nævnt af dem - endelig!!! De ville selvfølgelig gerne sælge noget “RC Young Male vådfodder”, men jeg har ikke købt noget endnu. Jeg vil skyde på at LUX og Bozita (og sheeba en gang imellem) er lige så godt for ham - eller tager jeg fejl?

[QUOTE=danpia;925638]Tak for update og fortsat god bedring til ham

:)[/QUOTE]

Tak skal I have!

Altså personligt ville jeg bare holde mig til mine egne vådfoder typer… Og måske endda give ENDNU mere af det. Men om de der “special” vådfoder virker eller ej, ved jeg faktisk ikke.

Håber han er kommet til sig selv i aften - og håber at aftenen og natten går vel, når han måske får gang i mavsen :kryds:

[QUOTE=Marianne;925669]Altså personligt ville jeg bare holde mig til mine egne vådfoder typer… Og måske endda give ENDNU mere af det. Men om de der “special” vådfoder virker eller ej, ved jeg faktisk ikke.

Håber han er kommet til sig selv i aften - og håber at aftenen og natten går vel, når han måske får gang i mavsen :kryds:[/QUOTE]

Det tror jeg også at jeg gør - holder mig til det jeg ved han kan lide. Det er så vidt jeg ved udemærket foder.
Jeg håber også at han er kommet til sig selv, det er ikke rart at se de små kræ helt slappe og helt væk. Mon ikke også maven kommer på gled nu han er fyldt med parafin olie.

Godt, der ikke var noget alvorligt i vejen med Bølle-missen :smiley:

Godt at det ikke var mere alvorligt med ham :slight_smile: Jeg håber han snart er helt på toppen igen :slight_smile:

Så er Bølle hjemme igen - noget dinglende, men ikke uden appetit. Nu håber jeg at han kan komme af med nogle pøller forhåbentlig i katte bakken, men jeg hat taget diverseforholdsregler, hvis der skulle ske et uheld.
Hos dyrlægen faldt snakken igen på foder og han spurgte om jeg gav andet end RC young male tørkost som de har anbefalet. Jeg måtte jo indrømme at han også får kvalitets vådfoder ved siden af, da jeg ikke tør andet da han jo ikke drikker så meget. Dyrlægen sagde at det tænkte han nok, for Bølles urin havde en pH på 7,5 og det havde nok noget med kosten at gøre, hvis det da ikke er blærebetændelse der også kan give forhøjet pH. Han synes virkelig at jeg skulle overveje at købe RC young male vådfoder, da han var enig i at vådfoder er godt (det skal bare være det rigtige).
Nu er jeg i syv sind, jeg sidder næsten og håber på at urinprøven er fuld af bakterier så den forhøjede pH-værdi kan tilskrives blærebetændelse og ikke foderet. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal tro på længere:(

Tak skal I ha’.

pH værdien kan også stige, hvis dyret er stresset og det må man jo sige Bølle har været. Jeg har haft en kat, hvis hjemme-urinprøver havde en pH på 4,5-5,5, men målt hos dyrlægen (under bedøvelse) var på 9. Og det var ved samme fodring og med ca 3-4 uger imellem prøverne.

Ok, det vidste jeg ikke. Måske skulle jeg prøve at få fadt i noget lakmuspapir eller strips så jeg selv kan prøve at måle pH her hjemme bare for at sammenligne.

Jeg har muligvis noget liggende, som du kan få. Jeg tjekker lige senere eller i morgen :slight_smile: