Manglende bakkebesøg

Jeg MENER at kunne huske, at jeg på et tidspunkt skulle give 4-5 ml paraffinemulsion to gange dagligt…og så var det vist kombineret med 2 ml. lactulose - også to gange dagligt.

MEN - dette var ikke ved en ‘klassisk’ forstoppelse. Det var til en kat, der havde fået fjernet analkirtlerne og IKKE selv kunne komme af med sin afføring bagefter, så det hobede sig op i tarmen…derfor forsøget på at blødgøre afføringen så meget som muligt.
Om det skal være lignende dosis ved decideret forstoppelse, tør jeg ikke sige. Men igen - som Vivi siger - jeg mener også, at det ‘værste’ der kan ske, er at katten får diarré…

Jeg tænkte at jeg lige ville give en lille up date på Bølle inden sengetid.
Han er ved at være helt sig selv igen oven på at være bedøvet både torsdag og fredag. Jeg er næsten helt sikker på at han har været i bakken igen her til eftermiddag. Grunden til at jeg ikke er helt sikker er at jeg lige var ude et øjeblik og hørte skraben i bakken som midlertidigt står i soveværelset innden jeg nåede ind for at se var katten ude af soveværelset og oppe af trappen, men da Sputnik lå og sov ovenpå går jeg ud fra at det var Bølle der havde været i bakken - så to gange på en dag er jo fantastisk.
Jeg ringede til vagtdyrlægen og spurgte til brugen af laktulose, men han ville ikke anbefale det nu der var kommet “hul” igennem, da man skal passe på at tarmen ikke bliver “doven”.
Jeg er noget mere optimistisk i skrivende stund end jeg har været de sidste par dage, men nu må vi se om der bliver ved med at være gevinst og hvad morgendagen bringer.

Det er dejligt at Bølle er ved at blive bedre. Jeg:kryds:for at det fortsætter:)

Det lyder da også til at gå meget bedre. :thumbup: Fortsat god bedring til ham. :kryds:

Altså - det med, at tarmen kan blive ‘doven’ af afføringsmidler er rigtigt nok. Men som jeg forstod på MIN dyrlæge dengang, sker det altså ikke ved få dages brug (eller for den sags skyld et par uger).

Anyway - godt at Bølle er ved at være på højkant igen. :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;926980]Altså - det med, at tarmen kan blive ‘doven’ af afføringsmidler er rigtigt nok. Men som jeg forstod på MIN dyrlæge dengang, sker det altså ikke ved få dages brug (eller for den sags skyld et par uger).
[/QUOTE]

Helt enig :slight_smile:

Hvis du føler dig usikker, så giv en smule forebyggende et par dage - det sker der altså ikke noget ved :slight_smile:

Dejligt der er kommet pøller! :smiley:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;926981]Helt enig :slight_smile:

Hvis du føler dig usikker, så giv en smule forebyggende et par dage - det sker der altså ikke noget ved :-)[/QUOTE]

Når du skriver en smule, hvor meget mener du så. Jeg har ingen erfaring med at give en kat laktulose.

Det har jeg faktisk heller ikke, så jeg tør ikke udtale mig om dosis, men Diana skrev vist en dosering tidligere i tråden :slight_smile:

Igen tak for jeres opmuntrende ord - de luner:)
Der er kommet pøller igen idag, så det var jo dejligt. Jeg havde også rigtig svært ved at give Metacam idag, det tager jeg som et godt tegn at han strittede imod. Jeg havde heldigvis en veninde på besøg hun gav ham det mens jeg holdt ham.
Jeg synes Bøle bliver lidt påvirket at Metacam, mister appetitten og er måske også en lille smule mere sløv end normalt. Heldigvis har han spist noget og også drukket så helt galt står det ikke til.
Nu er jeg bare spændt på hvad dyrlægen siger imorgen. Jeg skal ringe og berette om hvordan det er gået her i weekenden i morgen tidlig.
Nå, ja og så skal jeg jo på arbejde igen for første gang i tre uger i morgen - den første del af ferien er forbi. Jeg bor heldigvis ikke ret langt fra mit arbejde så mon ikke Bølle får besøg i frokostpausen.

Du har ret Diana skrev 2ml to gange om dagen i forbindelse med parafinemulsion, så det er nok ikke helt galt at give 2ml til state med. Der står i øvrigt på flasken at man kan give børn under 5mdr på 3-6ml fordelt på to gange dagligt - Bølle vejer 5,6kg så det er nok ikke helt galt:)

Jeps, det gjorde jeg nemlig. :slight_smile:
Og jeg er altså RET sikker på, at det var den dosis, jeg gav…2 ml morgen, og 2 ml aften.

Jeg blandede det i en lillebitte smule yoghurt naturel, så gled det ned uden problemer. :slight_smile:

Men når du er sikker på der er gang i maven, skal du naturligvis stoppe igen - så han ikke får diarré :slight_smile: