Mangler inspiration - Tøjindkøb

Er der nogen som kan give mig gode fif ?. Sagen er at vi er inviteret til konfirmation ikke mindre end tre steder, her i nærmeste fremtid, og jeg har virkelig ikke noget passende tøj …Er jo i fuld gang med at forny garderoben, efter vægttab på 35+ kilo.

De to konfirmationer er vi indbudt til kirken, og derefter spisning ( til middag ) på ret pæne restauranter …Hvad tager man på til sådan noget ? Det skal ikke være for ‘ungt’ og absolut heller ikke for ‘konet’

Den 3. konfirmation foregår om aftenen, og her har jeg en pæn lang kjole, som jeg lige har købt, så den aften volder mig ingen besvær …Men de andre to, her er jeg godt nok lost. Jeg har gået byen tynd uden held.

Jeg synes skjorter og så evt en pæn sort, jakke, eller en vest, også nogen sorte bukser, er pænt:)
Men det kommer jo an på hvad du kan lide? Hvis jeg sidder og forslår skjorter og veste og du ikke kan fordrage noget af det :wink: Så det svært

Hov, jeg kan godt lide denne side.
http://www.smartgirl.dk/toej
Meget standart; Men der er noget pænt imellem:)

Jamen jamen Alice, du må et smut til Roskilde og på osetur med mig :smiley:

[QUOTE=Blunky;562553]Jeg synes skjorter og så evt en pæn sort, jakke, eller en vest, også nogen sorte bukser, er pænt:)
Men det kommer jo an på hvad du kan lide? Hvis jeg sidder og forslår skjorter og veste og du ikke kan fordrage noget af det :wink: Så det svært[/QUOTE]

Jeg kan faktisk godt li’ skjorter og jakker, men jeg kan ikke finde noget som lige springer mig i øjnene - Har du nogle sider på nettet du kan henvise til ?

Det kunne være både sjov og hyggeligt Mille …Men gud ved hvor meget vi får shoppet ?. Hvis jeg kender os begge ret, så går der vist total pjank i det :slight_smile:

Jeg kender det :slight_smile: Elsker skjorter og jakker, men leder ofte uden held. Jeg kan se om jeg kan finde siden! Kan ikke huske hvad den hedder den jeg engang brugte. (Så forsvandt økonomien til at shoppe på nettet :P)

Efter lidt søgning kom siden frem:)
http://www.miinto.dk/guide-k-skjorter
Der har jeg fundet et par, men jeg er meget sart med skjorter:)
Men der er engang imellem en skjorte :slight_smile:

(arh, det her er farligt at lede efter !:slight_smile: )

:ups:

Hold op det vægttab er altså bare flot… (vil du vide før og efter billeder??)

Jeg vil foreslå dig at tage til din ynglings butik('ker) og fortælle en salgsassistent hvad du skal til, så vil hun garanteret rigtig gerne vimse hele butikken rundt og finde den ene fine ting efter den anden som du kan prøve. De ved jo lige hvad de har fået ind af tøj og hvad der vi klæde din figur som den er lige nu.

Jeg håber du finder dig noget rigtigt smart tøj til festerne!

Jeg er selv glad for at shoppe hos esprit.dk, der er gratis fragt - også hvis man sender retur, så det koster ikke ekstra at bestille i flere størrelser.

[QUOTE=Blunky;562560]Jeg kender det :slight_smile: Elsker skjorter og jakker, men leder ofte uden held. Jeg kan se om jeg kan finde siden! Kan ikke huske hvad den hedder den jeg engang brugte. (Så forsvandt økonomien til at shoppe på nettet :P)

Efter lidt søgning kom siden frem:)
http://www.miinto.dk/guide-k-skjorter
Der har jeg fundet et par, men jeg er meget sart med skjorter:)
Men der er engang imellem en skjorte :slight_smile:

(arh, det her er farligt at lede efter !:slight_smile: )[/QUOTE]

Hold da op, der er godt nok mange lækre ting …Og klart det jeg falder for er det dyreste :slight_smile:
Der er især en Utzon skjorte som jeg synes er skæppe sød :slight_smile:

[QUOTE=Bamse;562569]Hold op det vægttab er altså bare flot… (vil du vide før og efter billeder??)

Jeg vil foreslå dig at tage til din ynglings butik('ker) og fortælle en salgsassistent hvad du skal til, så vil hun garanteret rigtig gerne vimse hele butikken rundt og finde den ene fine ting efter den anden som du kan prøve. De ved jo lige hvad de har fået ind af tøj og hvad der vi klæde din figur som den er lige nu.

Jeg håber du finder dig noget rigtigt smart tøj til festerne![/QUOTE]

Tusind tak Laina :slight_smile:
Jeg har skam prøvet at hundse rundt med de stakkels butiksansatte, men det de finder er bestemt ikke lige mig …Sikkert ikke deres skyld, for jeg vedgår at jeg pt. lider af et vrangbillede af mig selv, jeg styrter hen til reolerne/bøjlerne med størrelse 48, og kan slet ikke vænne mig til at jeg nu passer størrelse 38 …Så derfor er det helt uvant for mig med min nye størrelse.

Jeg skal nok komme med før/efter billede …I slutningen af næste måned er det et år siden jeg startede med mit projekt ny livsstil, så måske benytter jeg denne anledning til at vise billeder :slight_smile:

Ov ja Jane, der må jeg lige ind og snuse - Tusind tak :slight_smile:

Nu kommer der selvfølgelig altsammen an på personlig smag, stil og desværre også kropsform :tihi:

Men sådan helt personlig synes jeg man kommer rigtigt langt med enten en nederdel eller et par lækre bukser og en af de flashy tunikaer med lidt indbygget bling-bling til festivitas om eftermiddagen.

Jeg synes det er svært at sige. Jeg ville sige en højtaljet nederdel med en sød skjorte til. Men ved jo slet ikke hvad du er til… :slight_smile: Den kjole du købte af mig, kunne da være et fint bud også?? :slight_smile:

Lige for tiden er jeg helt væk i skjorter med det min kæreste kalder “fniller” (læs: flæser :tihi:), og så de højtaljede nederdele, eller chinos. Men det kommer jo også an på kropsformen…

[QUOTE=Gizzemissen;562592]Nu kommer der selvfølgelig altsammen an på personlig smag, stil og desværre også kropsform :tihi:

Men sådan helt personlig synes jeg man kommer rigtigt langt med enten en nederdel eller et par lækre bukser og en af de flashy tunikaer med lidt indbygget bling-bling til festivitas om eftermiddagen.[/QUOTE]

Jeg er nu osse ret vild med bling-bling tunikaer …Men hvor findes de ? :-). Og det er jo netop om eftermiddag, så det skal jo heller ikke være for stilfuld.

[QUOTE=Bølle-missen;562593]Jeg synes det er svært at sige. Jeg ville sige en højtaljet nederdel med en sød skjorte til. Men ved jo slet ikke hvad du er til… :slight_smile: Den kjole du købte af mig, kunne da være et fint bud også?? :slight_smile:

Lige for tiden er jeg helt væk i skjorter med det min kæreste kalder “fniller” (læs: flæser :tihi:), og så de højtaljede nederdele, eller chinos. Men det kommer jo også an på kropsformen…[/QUOTE]

Jeg har faktisk selv tænkt lidt på din/min kjole …Den er nu så sød :-). Men den er meget ‘bar/tynd’ så ifald jeg beslutter mig for den, så skal jeg ha’ noget jakke-agtig over.
Højtaljede nederdele går ikke til mig. Min overkrop er simpelthen så kort, så den kommer til at sidde helt oppe under brysterne …Hmmmm måske ikke så tosset, mon ikke det kan afhjælpe tyngdekraftens skavanker :slight_smile:

[QUOTE=Alice;562586]Tusind tak Laina :slight_smile:
Jeg har skam prøvet at hundse rundt med de stakkels butiksansatte, men det de finder er bestemt ikke lige mig …Sikkert ikke deres skyld, for jeg vedgår at jeg pt. lider af et vrangbillede af mig selv, jeg styrter hen til reolerne/bøjlerne med størrelse 48, og kan slet ikke vænne mig til at jeg nu passer størrelse 38 …Så derfor er det helt uvant for mig med min nye størrelse.

Kære Alice.

Først og fremmest - jeg bøjer mig dybt i støvet for dit vægttab, det er simpelt hen så flot kæmpet -storrespekt
Dernæst synes jeg, du skal overveje Milles tilbud om en shoppetur sammen i Roskilde, hvor der er mange dejlige butikker, og hvor du kan have hende med til at give dig sin ærlige mening.
Du skriver, at du ikke har vænnet dig til din nye str. 38, og at du derfor måske har et vrangbillede af dig selv - netop dette gør, at jeg synes, du ikke skal shoppe på internettet, men gå ind i nogle butikker og få butiksansatte med helt friske og nye øjne til at foreslå dig nogle sæt, der ville klæde dig.
Held og lykke med tøjjagten.

Og PS: Hvor er dit nye banner super flot, de farver er bare så flotte til sølvmisserne.

[QUOTE=Alice;562602]Jeg har faktisk selv tænkt lidt på din/min kjole …Den er nu så sød :-). Men den er meget ‘bar/tynd’ så ifald jeg beslutter mig for den, så skal jeg ha’ noget jakke-agtig over.
Højtaljede nederdele går ikke til mig. Min overkrop er simpelthen så kort, så den kommer til at sidde helt oppe under brysterne …Hmmmm måske ikke så tosset, mon ikke det kan afhjælpe tyngdekraftens skavanker :-)[/QUOTE]

Synes sagtens du kan have en blazer henover den. :slight_smile: Evt. lukke en enkelt knap, så du får noget facon :wink:
Hehe… Det er da et forsøg værd :wink:

Det lyder ikke til at være en dårlig ide med at sætte ekspedienterne i arbejde. Jeg er selv rigtig dårlig til det, men har været super glad for de ting jeg har købt, når jeg har fået hjælp af en (vel at mærke) ærlig ekspedient. :slight_smile:

[QUOTE=Jane K;562606][QUOTE=Alice;562586]Tusind tak Laina :slight_smile:
Jeg har skam prøvet at hundse rundt med de stakkels butiksansatte, men det de finder er bestemt ikke lige mig …Sikkert ikke deres skyld, for jeg vedgår at jeg pt. lider af et vrangbillede af mig selv, jeg styrter hen til reolerne/bøjlerne med størrelse 48, og kan slet ikke vænne mig til at jeg nu passer størrelse 38 …Så derfor er det helt uvant for mig med min nye størrelse.

Kære Alice.

Først og fremmest - jeg bøjer mig dybt i støvet for dit vægttab, det er simpelt hen så flot kæmpet -storrespekt
Dernæst synes jeg, du skal overveje Milles tilbud om en shoppetur sammen i Roskilde, hvor der er mange dejlige butikker, og hvor du kan have hende med til at give dig sin ærlige mening.
Du skriver, at du ikke har vænnet dig til din nye str. 38, og at du derfor måske har et vrangbillede af dig selv - netop dette gør, at jeg synes, du ikke skal shoppe på internettet, men gå ind i nogle butikker og få butiksansatte med helt friske og nye øjne til at foreslå dig nogle sæt, der ville klæde dig.
Held og lykke med tøjjagten.

Og PS: Hvor er dit nye banner super flot, de farver er bare så flotte til sølvmisserne. [/QUOTE]

Tusind tak Jane :slight_smile:
Jeg overvejer skam osse kraftig at motage tilbuddet fra Camilla …Hun er jo min ynglings Mus :-). Og det vil helt sikkert hjælpe at få andre øjne og meninger, for hvor er det godt nok svært at vurdere sig selv - Selv i de mest nypudsede spejle ser jeg mig selv stadig som små 100 kilo, med MEGET løshængende tøj, som helst skal gå i et med tapeten :slight_smile:

Glad for at du kan li’ mit nye banner …Sad i aftes med en opgave med farver som skulle være bag nogle sølvstatuetter …Og klart at jeg straks måtte prøve dem på mine sølvstriber ( det er iøvrigt Pretty med to af hendes killinger, som næsten er 5 år nu :slight_smile: )

[QUOTE=Alice;562619][QUOTE=Jane K;562606]

Tusind tak Jane :slight_smile:
Jeg overvejer skam osse kraftig at motage tilbuddet fra Camilla …Hun er jo min ynglings Mus :-). Og det vil helt sikkert hjælpe at få andre øjne og meninger, for hvor er det godt nok svært at vurdere sig selv - Selv i de mest nypudsede spejle ser jeg mig selv stadig som små 100 kilo, med MEGET løshængende tøj, som helst skal gå i et med tapeten :slight_smile:

Glad for at du kan li’ mit nye banner …Sad i aftes med en opgave med farver som skulle være bag nogle sølvstatuetter …Og klart at jeg straks måtte prøve dem på mine sølvstriber ( det er iøvrigt Pretty med to af hendes killinger, som næsten er 5 år nu :slight_smile: )[/QUOTE]

Endnu en grund til at få et objektivt syn på, hvad du vover dig ud i :slight_smile: Voluminøse tunikaer kan nemlig også have den modsatte effekt - Nemlig at man ser en del større ud end man er… :slight_smile: