I går stod den på hjemme lavet lasagne
Kødsovsen smagt af noget men var lige til den tynde siden
Hvordan laver i det
Jeg er ikke i tvivl om det bliver hjemme lavet frem over
Hvis tiden er der
I går stod den på hjemme lavet lasagne
Kødsovsen smagt af noget men var lige til den tynde siden
Hvordan laver i det
Jeg er ikke i tvivl om det bliver hjemme lavet frem over
Hvis tiden er der
Jeg laver kødsovsen til min lasagne af 500 g oksefars, 3-4 revne gulerødder, 1/4 revet selleri, 4-5 revne løg, 3-4 fed hvidløg, 2-3 dåser tomatpuré, 3-4 dåser flåede tomater, timian, salt og peber. Den får altid ros, så helt galt er det nok ikke
Tak det vil jeg prøve
Underboen fangede mig lige på havegangen, og spurgte om jeg ville have noget flæskesteg, da han havde fået en ordentlig skudefuld (tilberedt, skiveskåret) med hjem fra job.
Så skulle jeg bare købe burgerboller og rødkål, så står den på flæskestegssandwich.
Vi lavede en flæskesteg på grillen i lørdags og så lavede vi også flæskestegsburger. Det er dælme godt
Wok med kylling.
I morgen skal vi have hakkedrenge med rösti, salat og en kold sovs/dip til.
I går lasagne
I dag Flæsk med persillesovs og kartofler.
I morgen chili con carne
Torsdag rester
Vi er i Kbh hos Jans søster. Hun har fødselsdag
Champagne og italiensk pizza og nu is og portvin
Igår var det mere civiliseret. Hk bøf, bearnaise, ovn kartofler, broccoli og bagte tomater
Det er et princip, jeg aldrig har forstået. Jeg kan godt lide flæskesteg med rødkål, men at komme det ind i bolle …? Især hvis det er ribbenssteg (som jeg ofte synes, det er) er det jo umuligt at spise? Men jeg ser, at det er næsten lige så stort et hit som boller i karry i offentlige kantiner, så det er nok bare mig …
Du er ikke alene jeg plejer bare ikke at nævne det.
Men for mig er det fordi jeg generelt ikke er en flæskestegspige. Hverken stegen eller tilbehøret… Men elsker flæskesvær…
Men folk omkring mig elsker det. Min eksmand elsker det også, og da vi boede i Hvidovre var der en slagter der lavede dem, og hvis jeg skulle forkæle ham så købte jeg sådan en flæskestegssandwich til ham, og så noget andet til mig selv.
Flæskestegssandwich eller burger smager da bare godt
Men vi er så forskellige, nogle mener at stegt lever er fantastisk, for mig er det bare
Men det er nok en forudsætning at man kan lide flæskesteg
Er ved at lave det og har åbnet dåsen med bønner, kan det passe de skal se sådanne ud, flere er bløde og væsken er nærmest som grød.
Den har fået tæv… at det er grød er sikkert fordi bønnerne er gået i stykker. Synes tit der er nogle enkelte der ser sådan ud, og væsken er oftes lidt tyk.
Jeg ville ikke havde et problem med at spise dem hvis de ellers lugte fint.
Og jeg er så en af dem, der kan svare ja til begge…
Heller ikke jeg - steger dem i forvejen med fra starten, og foretrækker at de er kogt godt bløde. Væsken kasserer jeg, men ja, den kan godt være så tyk, at jeg vælger at skylle bønnerne inden jeg smider dem i…
Jeg har aldrig lavet noget med bønner, ved kun min datter sagde at de ikke var gode når de blev kogt for længe med i retten
Ja, der er jeg jo så af modsat holdning - min chili læner sig op af denne opskrift, og bønnerne bidrager både til smag og konsistens, så jo mere, jo bedre…
Trods den samme base af steg og rødkål, er det i mit hoved to forskellige retter. Jeg kan sagtens have lyst til det éne, og afvise tanken om det andet. Så kan godt forstå, hvis folk ikke er til den ene slags.
Men det er vel ligesom hakkebøffen, der kan serveres med kartofler, sovs og diverse - ellers smides i brød som burger eller bøfsandwich. Igen, helt forskellige retter i mit hoved.
Og jeg er så lykkelig for at vide, at original Texas chili con carne ikke indeholder fejlfarvede bønner
Og det er du ikke ene om at vide - men jeg tilhører den fraktion, der klart foretrækker udgaverne med bønner…