Marts måneds mad

Første forsøg med bøf Wellington: Oksemørbrad pakket ind i sennep, svampe, løg, hvidløg, parmaskinke og butterdej. :savle: :savle: :savle: :savle:

vh

Andreas

Lasagne med masser af reven gulerod i :slight_smile:

Wok på kalkun, porre, gulerod, spidskål, peberfrugt, vandkastanjer og bambus skud med kokusmælk krydret med koriander, ingefærd, lime grass red curry paste og diverse andre krydderier :slight_smile: Serveret med ris til.

Svigerdatter lavede kåldolmer, lækre pillede kartofler (en en rigtig god kvalitet) og den mest vidunderlige sovs til sønnemand og mig. Hun og Poul spiste brunkål så han bliver fisme sjov i aften og nat :prut::rundtosset:

Hjemmelavede flæskestegssandwich og fritter :slight_smile:

I går: lammeburger med blå ost og hjemmegjorte lynsyltede løg - bliver vidst aldrig min favorit , havde “glæde” af løgene resten af aftenen.

I dag: pasta, kylling og grøntsager i fad

Ribbensteg med broccoli.

Det bliver garanteret noget pizza på sådan en tømmermandsramt søndag :slight_smile:

Det samme her. :stuck_out_tongue:

Rødspættefiletter med kartofler og tyk persillesovs. Py jeg har spist for meget

Vi havde gæster igår

Vi fik flæskesteg, bønner, revet gulerod og brun sovs. Drengene fik også lidt kogte kartofler til :slight_smile:

Til dessert fik vi bagte æbler

i dag skal Ole og jeg have rester af flæskestegen og igen bagte æbler da der var mere fyld tilbage :savle:

Har brugt to timer på at lave hele ugens frokost ved kødgryderne og i aften bliver det pommes med fedtfattig bearnaise dressing og laks

Har lovet Casper at vi skal have forloren hare, så skal lige have hittet noget grønt tilbehør…

tyttebær marmelade og rødbeder…

Vi kan bedre lide ribsgelé, så det får vi sammen med syltede rødbeder. Men jeg mente nu egentlig noget salat eller andet lidt mere sundt end bare kartofler og sovs mv. :slight_smile: Kunne selvfølgelig lave et eller andet med rødbede udover de syltede, jeg er bare ikke sådan heelt fan

Du kan bage hele rødbeder med skræl når de er bagt piller du skrællen af. hakker de bagte rødbeder røre lidt cremfrais i kom lidt hakket rød løg og hakket blad selleri i . evt drys waldnødder oven på smag til med salt og peber

Vi bager tit diverse rodfrugter, selvom jeg tit går efter nogen med færre kulhydrater end lige rødbeden (osse fordi jeg ikke er synderligt begejstret for rødbeder), men at hakke dem med creme fraiche har jeg ikke lige prøvet - det må blive noget meget farverigt noget? :tihi:

Det smager godt det syrlig med det søde … kan kun anbefale jeg bager tit rødbeder om sommeren også kommer jeg cremfrais hvidløg, løg og persille i det er rigtig godt

Her står den også på forloren hare.

jeg putter lidt forårsløg og måske hvidkål eller porrer i farsen

Dertil skal vi have “broccolisalat”

Deler et broccoli i små buketter. hælder kogene vand over og lader dem stå i vandet. Imens rister jeg hakkede mandler på en tør pande. Derefter lidt bacon i tern.
Hælder vand fra broccoli og blander det hele sammen med et knust fed hvidløg :slight_smile:

Laver også brun sovs :slight_smile:

I morgen skal vi så have rester og der laver jeg så blomkålsris som tilbehør :smiley:

[QUOTE=PivC;1231899]Her står den også på forloren hare.

jeg putter lidt forårsløg og måske hvidkål eller porrer i farsen

Dertil skal vi have “broccolisalat”

Deler et broccoli i små buketter. hælder kogene vand over og lader dem stå i vandet. Imens rister jeg hakkede mandler på en tør pande. Derefter lidt bacon i tern.
Hælder vand fra broccoli og blander det hele sammen med et knust fed hvidløg :slight_smile:
[/QUOTE]

Jeg bruger spidskål, det er den af kålene jeg bedst kan lide, så den bliver brugt til temmelig meget herhjemme :høhø:

Når jeg laver broccoli salat laver jeg det bare med rå broccoli, det synes jeg smager meget bedre og kan lide sprødheden, og så plejer jeg at bruge solsikkekerner i, det er så dejligt billigt :slight_smile:
En anden god ret er bønner (affryser dem bare i varmt vand), spidskål blandet med en salt creme fraiche dressing og så med saltristede græskarkerner drysset over :slight_smile: