Marts måneds mad

Vi skal vidst have noget svinekotelletter i tomatsauce m. alm ris, blomkålsris og stegt spidskål.

Elsker også spidskål!

Jeg er også glad for spidskål, men synes det er så dyrt i øjeblikket

Gik lige op for mig igår, da jeg senere snakkede med Casper om aftensmad, at jeg egentlig bedst kan lide de fleste ting enten rå eller bagt i ovnen… Kogt, nej tak… Især for gulerødder, grønne bønner, broccoli og meget mere…

Ah, jeg har været lidt heldig at finde et ok godt tilbud på dem et par gange i den senere tid :slight_smile: Samme med porre i øvrigt. Men jo, spidskål er helt sikkert mere dyrt end f.eks. hvidkål :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1231988]Gik lige op for mig igår, da jeg senere snakkede med Casper om aftensmad, at jeg egentlig bedst kan lide de fleste ting enten rå eller bagt i ovnen… Kogt, nej tak… Især for gulerødder, grønne bønner, broccoli og meget mere…

Ah, jeg har været lidt heldig at finde et ok godt tilbud på dem et par gange i den senere tid :slight_smile: Samme med porre i øvrigt. Men jo, spidskål er helt sikkert mere dyrt end f.eks. hvidkål :)[/QUOTE]

Hvad med og overveje en dampovn

Hvorfor? :slight_smile:

Grønsager kød og fisk for ikke den udkogte smag. Ris smager også af mere i dampovn . Det bedste køkkenredskab vi har her i huset

Men jeg koger jo bare ikke tingene? Jeg spiser dem rå. Det smager jo dejligt og er nemmere end at tilberede, hehe. Så jeg må indrømme at jeg ikke kan se behovet for en dampovn. :slight_smile:

Min frokost i dag. Så dejlig nemt når det hele allerede er tilberedt og pakket.
Med dessert.

meksikansk krydret nakkesteg med hvidløgs grønnebønner

I dag står den på boller i karry

Tarteletter med høns i asparges

Færdigkøbt lakselasagne, smagte okay men afgjort for fed til min smag. Håber ikke min mavesyre straffer mig senere :S

Jeg gjorde det - jeg lavede rigtig mad! Som vi godt nok ikke har fået ret meget af endnu i marts, men nu lykkedes det så! Mørbradbøf med champignon-flødesovs, kartoffelmos til gemalen og aspargesbroccoli og råkost til mig selv. Det var mit første møde med aspargesbroccoli, hold nu op de smager godt! Det kunne Føtex godt sælge til en noget mere fornuftig pris, tak!

Vi har fået en stor kyllingebrystsnitzel hver og masser af Rema1000’s tynde pasta og deres bearnaisesovs plus alle de gulerødder vi kunne spise. Dessert har jeg desværre ikke, for jeg fik ikke handlet da jeg kørte hjem fra arbejde. Misserne har fået to slags vådmad

Pizza :slight_smile:

Jeg har besluttet at vi også skal have rigtigt mad iaften, inden jeg går i gang med næste meget lange træk på natjob afløst af FIFe seminar og udstilling i Hedensted. Har derfor kørt nogle friske rødspættefileter i stilling i køleskabet, som nok ender med at blive paneret og stegt og nedsvælget med nogle kartofler af en eller anden art… Ikke særligt opfindsomt, men dog mad :wink:

Hjemmelavet fedtfattig tunsalat med en avocado til samt ristet proteinrugbrød, hytteost og lidt tyndskåret kalkun

Igår aftes kylling i karry med sticky kokos(blomkåls)ris…

Idag… løgsuppe :thumbup::savle::thumbup:

I morgen chicken tikka masala med blomkålsris… (har en del peberfrugt som skal spises snarest :wink: )

Vi har ikke spist aftensmad endnu :yikes:
Vi var til fødselsdag i eftermiddags og der spiste vi så mange boller og kager og lagkage…så meget at vi slet ikke er sultne endnu…helt uhørt her :høhø:

Igår havregrød.
Idag hjemmelavet fettuccine vendt i spinat og lidt cremefraiche.