[QUOTE=Ann K;1232512]Igår aftes kylling i karry med sticky kokos(blomkåls)ris…
Idag… løgsuppe
I morgen chicken tikka masala med blomkålsris… (har en del peberfrugt som skal spises snarest )[/QUOTE]
Har du en god opskrift på tikka masala?
[QUOTE=Ann K;1232512]Igår aftes kylling i karry med sticky kokos(blomkåls)ris…
Idag… løgsuppe
I morgen chicken tikka masala med blomkålsris… (har en del peberfrugt som skal spises snarest )[/QUOTE]
Har du en god opskrift på tikka masala?
Åh der findes rigtig mange opskrifter.
Jeg har en rigtig god en i en af min engelsk sproget indiske kogebøger.
Og så fald jeg over her som jeg også rigtig godt kan lide.
Søn: Aftensmaden bliver pitapizza på fuldkornspitabrød
Alle dages morgenmad indeholder skyr og ISIS’ choko crunch
Man:
F: Jasminris m. oksekødsblanding m. hvidkål, gulerødder og fajitamix
A: Smørrebrød på proteinrugbrød (spejlæg, leverpostej, kalkunpålæg, makrel)
Tir:
F: Fuldkornspasta med samme kødblanding fra mandag. Dertil brocolli og blomkålsblanding.
A: Spaghetti carbonara m. fuldkornspasta, madl. fløde, kalkunbacon
Ons:
F: Fuldkornssandwich med hjemmelavet laksemousse (dampet laks, røget laks, creme fraiche 5%, purløg)
A: Kylling i Cola m. jasminris lavet på ISIS ketchup og cola zero.
Tors:
F: Cesar salad m. mere salad end cesar (stegt kylling, salat, agurk, peberfrugt etc) m. lidt fuldkornspasta
A: Kartofler med kyllingefillet fyldt m. Cheasy’s 5% feta, grøntsagtblanding og skummetmælks-smørfri-bearnaise
Fre:
F: Græsk farsbrød m. jasminris
A: “Flødekartofler” (madl. fløde, lidt kartofler, blomkål) m. grøntsagsblanding og græsk farsbrød
Ugens snacks består af:
quinoa riskiks
Figenstænger
Vindruer
Gulerødder
ISIS karamel proteinbar
Hytteost
Laks med flødespinat
Ole får lasagne
Ovnstegte babykartofler, panderistede markchampignon, og pølser til manden.
Vinsmagning på Færgekroen. Pap-vin, altså den fra Chateauneuf. Lamseben, dvs. sartrosa lammekoteletter med ribben; og fourme d’ambert. Der er gode tilbud her i udkanten af Danmark.
vh
Andreas
Biksemad med spejlæg.
[QUOTE=Andreas;1233366]Vinsmagning på Færgekroen. Pap-vin, altså den fra Chateauneuf. Lamseben, dvs. sartrosa lammekoteletter med ribben; og fourme d’ambert. Der er gode tilbud her i udkanten af Danmark.
vh
Andreas[/QUOTE]
Har du ikke hørt? Det nye slang for papvin er Cardboardeux :høhø:
Det skal man nok være forsigtig med at sige i et Rhone-distrikt. :sshh:
vh
Andreas
Vi fik taco’s, elsker altså bare avocado…
Er ved at koge røde linser, til linse bøf/frikadeller, som jeg skal have til aftensmad. Og hertil kartofler og gulerødder.
Manden har mest lyst til rugbrød med leverpostej og syltede rødbeder, så det får han da bare.
Theboller med smør og hindbærmarmalade og varm the.
En lille dyrekølle, råstegte kartofler, kryddersmør i spandevis og et par glas af Jan Magnussens rødvin der ikke kan fås…mens jeg venter på at hans spand kommer i føring - ligger 2’er pt …
Lasagne
og
Kartofler og vegedeller med bearnaisesauce og syltede rødbeder.
Stegt kyllingbrystfilet, svitset hvidkål og porrer, baconringe, svitset champignoner og lidt tomater.
Ole fik lidt bras kartofler i stedet for tomater.
Buffet på Fisketovet…og alt hvad jeg spiste var med Laks…laks og laks…jeg havde bare så meget lyst til laks i dag og kunne få det til at passe med alt det jeg valgte
Nu ligger jeg syg, så min aftensmad står i dag på suppe med kød og melboller og lidt flutes til
Kyllingbryst med fyld af hvidløgsost og kalkunbacon om, sammen med en god salat.
Svinekoteletter med “gratin” med løg, sødkartofler og blomkål.
I går havde min lillebror fødselsdag, så vi fik alt mulig god mad hjemme ved mine forældre.
I dag laver vi noget kylling i ovnen, med ris og kogte grøntsager til, og så bliver væsken fra kyllingen til en sauce med lidt fløde og grøntsager.
Drømmekage til dessert, tror jeg nok.