Marts tanker 2021

L*rtemandag! :venter:
Jeg var ellers i god gear da jeg problemfrit kørte hjemmefra, var forbi lægehuset for at få min B12-vitaminsprøjte, var i Aldi for at købe ind, før jeg kørte ud til Næstved Rygcenter til træning.
Fik trænet en times tid og var helt gennemvæddet af sved og klar til at køre hjem, men så strejkede bilen! Den kunne godt starte, men motoren gik ud igen … og igen … og igen :rolleyes2:
Først tilkaldte jeg min svigersøn, men han kunne ikke lige se hvad der skulle være galt og så tilkaldte jeg min eksmand, som havde startkabler med og det lykkedes til sidst at få motoren startet. Min eks. kørte så bag mig hjem, så han kunne hjælpe, hvis bilen gik i stå igen, men det gjorde den heldigvis ikke … den var dog ikke meget for at komme op i omdrejninger på hjemturen :worried:
Lige det jeg manglede, at bruge penge på reparation …

3 Synes om

Med autoriseret lydskrift:
[[ˈfaɣratalsˌfjatl̥]]
Den største udfordring ligger klart nok i afslutningen: Et t efterfuldt af et lydløst l.

Jamen, der er ikke nogen t-lyd … og i dette tilfælde giver 2xL en hård lyd, men det gør det ikke altid og der er ikke nogen regel der forklarer forskellen … det ved man bare som islænding :tihi:

2 Synes om

Det er så hyggeligt at sidde og se nyheder i sofaen, omgivet af misser… lige indtil en af dem ikke helt kan holde på sin tarmgas :nauseated_face: i guder som man kan da undre sig over, mængden af råddenskab :nauseated_face:

8 Synes om

Siden december har jeg løbende booket tid til klipning, til når det måske var muligt de fik lov til at åbne. Nu er der også booket en coronatest, så burde alt være i orden, så vi kan komme af med coronahåret :jubiii:

3 Synes om

Kom igen i dag afsted her på går tur kl 620 til knap 8 , og ikke en af rådyrene vippede så meget som en øre, da jeg gik forbi både den ene og anden vej :slightly_smiling_face: Det kan jeg leve længe på og der var kun 10 meter til flokken

Men venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Synes ofte, at når man bare går der, hvor “man plejer”, så lærer rådyrene hurtigt at folk ikke er farlige.

Så snart man træder væk fra de vante veje og stier, så bliver de utrygge, men går man bare “derudaf” og ikke viser dem direkte interesse, så er de som regel rimelig kolde. :slight_smile:

1 Synes om

men først engang efter påske.

Jeg regner med at vokse 3 meter lange fletninger, heller det end et coronapas :wink:

2 Synes om

Det har længe stået på dagsordenen, at sy nye gardiner til vinduerne ud mod vejen … nu kommer jeg nok ikke uden om det meget længere :rolleyes2:

9 Synes om

Visse, vasse - en stump gaffa, så er de så gode som nye… :hoho:

4 Synes om

Genialt! … hvorfor har jeg dog ikke selv tænkt på det? :dokdok:
Det er der ikke en kæft der lægger mærke til …

10 Synes om

Perfeeeeekt :joy:

2 Synes om

Det ville ikke være af storhed hvis du gjorde det :wink:

2 Synes om

Jeps har frisørtid d 7 april og den har været booket længe, havde oprindelig en tid d. 4. januar, men har måtte om booke hver gang restriktionerne blev forlænget, vi skal testes d 4, så er vi stadig inden for de 72 timer og sikker på vi også har svar på prøven.

Mit hår egner sig ikke til at være langt og jeg er så ret af den høstak jeg render rundt med, så heller få taget den test, så vi kan blive klippet hos frisøren, elleres ender jeg med at gå i gang med trimmeren

Vi blev klippet for ca. 14 dage siden, eller deromkring. Vores frisør har salon 3 huse herfra, og den har jo været lukket længe. Men det har været fuldt lovligt, at hun gik herhen og klippede os! Så sådan blev det :slight_smile: Goooodt nok skønt at få klippet lokkerne!
VH
Susanne

1 Synes om

Er der kommet svar på om de 72 timer gælder fra testen er taget eller til I har svar?

1 Synes om

Det gør mit måske heller ikke, det må tiden vise :crazy_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Synes om

Jeg har ikke været til frisør i … snart 20 år. Okay, var lige på frisørskolen i 2013, vistnok.

At klippe sig selv, fordi man som studerende og kontanthjælpsmodtager, sparer den luksus som frisør kan være, væk - det kan hurtigt blive en vane. :slight_smile:

7 Synes om

Jeg har ikke været hos frisør de sidste 10-12 år :ok:
Den anden dag klippede jeg svigersønnen og studsede pandehåret hos Emma … og jeg skal muligvis hakke lidt af Andreas hår en af dagene :muhaha:

3 Synes om

Jeg har også haft saksen i veninder, min bror og et par kærester gennem årene. :sweat_smile:

Jovist, det tager mig med garanti længere tid end en frisør - særligt herreklip (uden trimmer) og mere avancerede klipninger end blot spidser. Men når jeg kan klare det selv, blive jeg alligevel nærrig når jeg ser frisørernes priser. :grimacing:

4 Synes om