Måske kat nr 3? Hjælp

Ja det er mig med den lille “vild killing” som jeg fandt 4-5 uger gammel. Vi fik jo endnu en kat på 12 uger som kom fra et godt hjem. De to er glade for hinanden og vasker hinanden sommetider og tager en lur sammen + de leger hele tiden med hinanden. Sagen er den… hende vi fik da hun var 12 uger er god som dagen er lang hun er den bedste kat jeg nogensinde har mødt. Den lille vild killing Mus er sky og ret bange. Hun vil gerne snakkes med når hun ligger i sit kradsetræ og så spinder hun og synes det er dejligt, men hun vil ikke løftes osv. Vi elsker hende som hun er. Jeg er blevet tilbudt søsteren til Manja (hende vi fik som ven til vild killingen) og jeg har SÅ meget lyst til at hente hende. Jeg har brug for jeres ekspertise inden jeg træffer en beslutning. Vil det overhovedet kunne gå med dem alle sammen ? Hvad hvis den lille Mus mister sin bedste katte ven fordi hendes søster flytter ind. Og vil Manja overhovedet kunne kende sin søster efter flere måneder? Er det for stor en risiko at prøve at sammenfører dem? Hvad ville i have gjort? Jeg tænker mest på den lille vild killing for Manja hun er så rolig og fyldt med selvværd at hun kan klare alt. Jeg vil IKKE hente hendes søster hvis det knækker Mus fuldstændig. Så hvad har i af tanker? Mus er omkring 5 måneder snart og Manja den store fra et godt hjem er 6 måneder. Hendes søster er jo selvfølgelig samme alder.

2 Synes om

Hvis Mus kattesprog er godt, burde en tredie IKKE kat rokke hende.

4 Synes om

Det forstår jeg ikke helt? :slightly_smiling_face: Hun er glad for Manja (den mentalt sunde kat) hun elsker at lege med hende, men hun er ikke så glad for os. Kun hvis hub ligger højt oppe så spinder hun og vil gerne nusses. Hun er ikke aggressiv og har aldrig bidt eller kradset. Det viser sig udelukkende ved hun ikke vil ligge ved mennesker eller holdes.

4 Synes om

Så jeg tænker mere hvis Manja får sin søster herhjem så er der to mentalt sunde katte, forstået på den måde at de har haft en dejlig opvækst med deres mor og så lille vild mus. Om hun kan finde ud af at tilpasse sig endnu en kat. Hun tog jo manja til sig med det samme men hun var jo kun sølle 6 uger da manja kom så hun knyttede sig hurtigt til hende. Jeg er virkelig i tvivl om en 3 kat så vil slå hende ud af kurs.

4 Synes om

Der er tilføjet et manglende IKKE i mit indlæg :wink:

3 Synes om

Men jeg ved ikke om jeg vil sige hun har et godt kattesprog… altså hun er jo glad for Manja. Men hvad nu hvis det kun er fordi hun var så lille dengang? Nu er hun jo næsten 5 måneder cirka, og hun har et godt liv med mange høje kradsetrær og lækkert mad. Jeg ville være så ked af hvis hun skulle blive top stresset og holdt udenfor. Hun kom herhjem døende og vi fik hende sund igen, det ville være så synd hvis hun skulle gå helt i knuder. Jeg er sådan i tvivl. :sweat:

1 Synes om

Men hvad ville i gøre? :sob:

Jeg ville tage chancen med den 3. kat :smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

Åh jeg elsker katte. Jeg vil dælme også gerne have hende. :sob: Er dog stadig i tvivl. Håber lidt flere læser opslaget og giver deres synspunkt :crossed_fingers:

3 Synes om

Og tak for svar i øvrigt :slightly_smiling_face: Har sådan lydt til bare at kaste mig ud i det

Jeg er livrem og seler typen, så jeg ville ikke kaste mig og de to katte ud i at der kom en mere. Men jeg har grundlæggende kun erfaring med at have en kat af gangen, og @dkkorat har langt større erfaring med flere katte end jeg har, så af hende og mig, ville jeg nok lytte mest til hende. :grin:

3 Synes om

Krydser for hun ser tråden :crossed_fingers::crossed_fingers::slightly_smiling_face:

Det er jo også mest af egoistiske årsager og det erkender jeg blankt. De to andre har jo ikke BRUG for en mere. Jeg ville bare elske at have hendes søster også. Jeg elsker elsker katte så ord ikke kan beskrive det. Håber hun ser tråden så :crossed_fingers: er stadig i vildrede

Det er @dkkorat der har svaret dig af flere omgange allerede, først i tråden …

4 Synes om

Fik ikke lige kigget på brugernavnet :+1:

En siger ja og en siger nej, så jeg ved stadig ikke hvad jeg skal gøre. :pensive:

Hvad føler du selv mest for? Du kender dine katte bedst :slight_smile:

2 Synes om

Kan du aflever tilbage/ lande handlen gå til bage hvis det ikke dur efter en måned?
Det ville i min verden have meget og sige

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg følger skam med :blush:

2 Synes om

Det er et supergodt råd :+1:

2 Synes om