Måske kat nr 3? Hjælp

Nemlig :+1:

Og mig som sagde nej, sagde at du nok skulle lytte mest til hende der sagde ja. :wink:

3 Synes om

Jeg tror, at det er noget, man som udenforstående har svært ved at svare på. Du kender dine piger bedst, og dermed kan du bedst vurdere, om de kan “ture med” at få endnu en pige i flokken.
Som foreslået, så kan du give det et skud på betingelse af, at den nye kan komme til tidligere hjem, hvis det ikke går :slight_smile:

Det er din egen mavefornemmelse, du må stole på, selvom det kan være svært - jeg kender det :slight_smile:

7 Synes om

Tak for svar alle sammen. :pray: Jeg elsker at spørge jer til råds. Jeg har stadig ikke besluttet mig. Jeg hælder dog til at hente hende hvis nuværende ejer vil gå med til prøve periode. Selvom hun er søsteren til en af pigerne så forventer jeg ikke de kan kende hinanden. Så det ville være en sammenføring som alle andre. Jeg tænker på det konstant og det er som om jeg ikke kan få ro i sindet før det er prøvet af. Men den endelige beslutning er ikke taget endnu. Jeg tror også jeg er typen der elsker mine katte så meget at tanken om at få Manjas søster bare føles så rar. Manja er verdens dejligste kat. Altid med til alt, elsker at blive nusset og aldrig bange. Hun hviler så meget i sig selv. Nem at klippe negle på og give øjndråber hvis nødvendigt. Så en mere der minder om hende er svær at modstå . Mine bekymring går mest på den lille kat om hun vil blive 100% reserveret fordi det er mere end hun kan klare. Hun er vant til at have sin ven for sig selv. Hun elsker Manja mere end hun elsker os :rofl: og så er der jo dyrlæge regninger… når de alle skal neutraliseres her til marts/april så er det dælme en meget dyr omgang.

5 Synes om

Det er så til gengæld rigtig vigtigt at få gjort, også for at de kan trives sammen. Forplantningshormoner kan gøre kattene lidt mere utilregnelige, end hvis de er neutraliseret.

Enig med dem, der anbefaler en plan B. Det er i virkeligheden det eneste gode råd, man kan komme med på afstand, når man ikke kender kattene. Og for den sags skyld også, selv om man kendte dem. Det kan bare ikke altid forudsiges, hvordan de vil reagere. Derfor er det altid en god idé at sikre sig, at man har en udvej, hvis det ikke går.

I øvrigt er det ikke umuligt, at de 2 søskende kan kende hinanden. Jeg fik broren til min ene kat, da de var omkring samme alder, som din kat. De skulle lige bruge et par dage, men så var de også 100 % på bølgelængde igen.

6 Synes om

Har du råd til at have 3 katte?

Mad, grus - og specielt dyrlæge.

Når de bliver ældre kommer der sandsynligvis tandlægeregninger. Og 3 stks afsted og bare få renset tænder vil være 6000 kr +

Skal de have fjernet tænder bliver det endnu dyrere. Og så er er alle de andre ting der kan komme når de bliver ældre.

Så har du råd til at have 3 senior katte på en gang? Har du råd til 3 unge katte?

Er det det du vil bruge penge på? vs så mange andre ting…

7 Synes om

Jeg har brugt hele formiddagen på at ringe rundt til forsikringsselskaber for at høre priser og hvad de dækker osv. Netop fordi jeg ikke vil stå i en situation hvor jeg ikke kan hjælpe dem. Det ér dyrt med 3 katte og er med i mine overvejelser. Så det er ikke fordi jeg ikke tænker fremad. Netop tand problemer er de ikke så vilde med at dække kan jeg høre når jeg ringer rundt. Kattegrus og mad synes jeg ikke er den helt vilde udgift. De får hills tørfodder supleret med billigere vådfoder. Kattegrus køber vi på tilbud i store pakker på nettet. Det er dyrlæge regningerne jeg spekulere i. For det er øremærkning nu her + vaccibe og sterilisation for 3. Det er ikke billigt

2 Synes om

Men mærkning og neutralisering er et engangsbeløb, det er alt det andet ikke :wink:
Jeg har pt 4 katte og jeg kan se på budgettet at der generelt har været inflation i priser på både grus og foder også :slightly_smiling_face:
Jeg er absolut fortaler for flere katte, men det griber godt i lommen på månedsbasis.
Jeg er ikke forsikret, men jeg ved de også er steget det sidste årstid.
Så uanset, hvad du vælger, så gør dig selv den tjeneste at lav et budget til den gode side af, hvad du kan “undvære” af penge kun til mis :slightly_smiling_face:

4 Synes om

Ja men det er stadig et stort beløb. 6000 vil jeg skyde på. Den ene har lige haft øjenbetændelse jeg ikke selv kunne helbrede, der blev dyrlæge og medicin næsten 1200 kr. Selvom hun havde været forsikret så oversteg det ikke selvrisikoen. Mit barn elsker de katte ligesom jeg. Ingen tvivl om at dyrlæge regningerne er et kæmpe indgreb i økonomien og derfor med i overvejelser. Hvorfor skal jeg også elske kattes selskab så meget? :laughing::heart: udover min datter så er katte det bedste jeg ved. Kan ikke forklare det men de er bare mine soulmates på så mange punkter. Jeg sidder og regner og regner. Så er ikke nået til nogen konklusion endnu. Har givet mig selv en frist på 4 dage og så skal jeg enten slutte fred med at jeg ikke kan hente hendes søster og prøve at lade vær med at drømme om det så meget (ved bare ikkehvordan​:sleepy:), eller hente hende og prøve det af hvis jeg kan regne mig frem til at det kan hænge sammen økonomisk

4 Synes om

Dyrlæger har ofte tilbud på neutralisering i foråret. Kommer du med 2 eller 3 katte, kan det også være, du kan få det lidt billigere. Men fornuftigt, at du laver et regnestykke over, hvad du har råd til at bruge på dem. Skal du have dem forsikret, er det også en god idé at gøre det så tidligt som muligt, mens de stadig er sunde og raske.

4 Synes om

Vores dyrlæge har ikke så meget rabat. 100 kr pr kat :upside_down_face: Synes det er lidt fesent hvis jeg kommer med 3 at de så ikke kan give en bedre pris for både vaccine, øremærke og neutralisering. Har ringet rundt og de er faktisk de billigste i området. Så tror ikke jeg kan finde den del billigere. Har du haft glæde af forsikring til kattene?

2 Synes om

1200 kr. for en omgang hos dyrlægen, hører absolut ikke til i den dyre ende. Jeg er selv en af dem der har måtte opgive at have to katte, fordi jeg ikke længere kan forsvare det med den økonomi jeg har nu. Og katte er det bedste i mit liv, så det er et stort tabt for mig, men skulle uheldet være ude, og jeg stod med to syge katte på en gang, ville jeg ikke kunne skaffe pengene.

Dernæst, du vil gerne have Manjas søster, fordi du gerne vil have en mere som hende, men bare fordi de er søstre, er det på ingen måde sikkert at de opføre sig ens. De kan have helt forskellige personligheder. :slight_smile:

Jeg er også tiltaler af flere katte, for kattens skyld (og bonus for os mennesker), men der er den risiko at Manja og hendes søstre kan bedre sammen end Manja og Mus, og eftersom Mus ikke rigtig vil jer mennesker, kan hun så blive ensom. Du ved hvad du har, men ikke hvad du får. Så jeg hvis jeg var dig, og overhovedet skulle prøve det af, skulle det være med krav om du kan levere katten tilbage, hvis det ikke er en god sammenføring for alle tre. :slight_smile:

4 Synes om

Ja, jeg har desværre haft brug for forsikringen en del. Det ved man jo aldrig, om man får. Men så længe man har råd til selvrisikoen + lidt mere, så risikerer man i hvert fald ikke at stå i en situation, hvor man enten skal tage brødet ud af munden på sine børn eller have katten aflivet, selv om den kan behandles.

5 Synes om

Jeg har lige skrevet at hvis jeg henter hende, så skal det være med en aftale om at hun kan komme tilbage hvis det ikke går. Så må vi se hvad hun svarer. Udover det økonomiske så er det jo mus jeg er nervøs for. Manja er hendes bedste ven. De går også på bakke på samme tid. Ikke på nogen dominerende måde, det somom de bare synes det er hyggeligt. Så sidder de der og glor på hinanden og snakker imens :rofl: Men det bliver nok et nej… har lidt flere dage til at beslutte mig

3 Synes om

Jeg ved godt 2 katte aldrig vil være ens heller ikke selv om de er søstre. Det jeg mener er at de begge har et sundt sind hvilket indebære de ikke spænder op i hele kroppen hvis du løfter dem. De bliver ikke så hurtigt skræmt og de nemme at give mad. Begge to har selvværd. Men ens det bliver de aldrig men de har begge de samme rolige træk og tillid til verden omkring dem. Hvis det giver mening?

5 Synes om

Synes virkelig det er nogle gode overvejelser du har, men regn nu virkelig meget ind i dyrelæge regninger, og husk det er mindst 15 år frem. Og du skal også have med løber de frit, kan de snart få en på rifter fra en slåskamp, ja så kan man god besøg dyrlægen flere gange på 1 måned. Og ja det ældre de bliver det mere tager de af deres opsparing…

Med venlig hilsen

2 Synes om

De er indekatte så jeg skal heldigvis ikke bekymre mig om ormekur konstant og rifter fra slåskampe. Men der kan stadig ske mange ting indendørs også af forskellige sygdomme og øjenbetændelse osv osv. Men jeg skal nok give besked herinde når jeg har besluttet mig i løbet af weekenden. Og kryds lige fingre for mig for Mus skal testes for katte aids i næste uge

4 Synes om

:kryds: :kryds:

1 Synes om

:kryds: :kryds: for at Mus ikke fejler noget

1 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds:

1 Synes om