Måske kat nr 3? Hjælp

:kryds:

1 Synes om

Jeg tror gerne vi vil prøve at tage søsteren og se om hun kan indgå i flokken med hund og de to andre. Men kan jeg tillade mig at prikke lidt til dem at de selv skal betale for neutralisering? Vores to andre får jeg neutraliseret på mandag.

De synes selv 4 katte er for meget og hun er 6 måneder nu og hun er udekat. Det er et spørgsmål om tid før de ender op med uønskede killinger igen jo. Jeg har tænkt mig at sige at hvis de selv beholder hende skal hun jo steraliseres alligevel. P piller koster næsten det samme, det er en dyrlæge konsultation på onkring 700 kr og så bagefter 100-200 for selve p pillerne. En aflivning koster også næsten det samme. Skal hun på internat er der gebyr på 1100 og så 1600 oveni de selv skal betale for sterilisation. Så de kommer af med penge ligemeget hvad. Den eneste mulighed de så har er at se om de kan finde en anden familie som vil have en ung huskat der ikke er steriliseret. Hvilket måske ikke er helt nemt. Er det frækt at stille det sådan op?

3 Synes om

Jeg vil ikke sige det er frækt, men åh, tro meget nemt i kan spille meget uklar, det kommer meget and på hvordan holdning er
Om det er rigtig eller forkert
Det er svært
Jeg har sagt det her i området og jeg står ved mine holdninger, skal vi sige det sådan, er stemplet som den skøre katte kvinde, og der er virkelig noget helt galt med mig.
Det har kostet i omgangs kredsen, virkelig, der skete en kraftig reduktion.
Men bor også her, hvor kragerne har kort med, og madpakke. Holdninger til katte er den som der var for 40 år siden.

Kan du tage kampen, det vil jeg råde dig til og tænke over. Hvad der kan ske
Hvis jeg vidste hvad det har kostet, og vidste verden her ikke havde forandret sig mere her, havde jeg nok grebet det and på en anden måde.
Men nu er jeg stemplet som den" crazy cat lady " og jeg er stolt af stemplet :thumbup:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Du kan jo i princippet stille de krav du vil for at overtage den, så tænker ikke det er frækt - det står jo “sælger” frit for at sige nej… :wink:

Du skriver så at hun er udekat i dag - får hun også udeadgang hos jer?

Det ender nok med at jeg stiller de krav. Skal snakke med dem om lidt. Nej hun kan desværre ikke være udekat her. Men hvis alternativet er hun bliver drægtig om en måned eller aflivet så synes jeg egentlig hub får et dejligt liv hvis hun kan med de andre. Masser af kradsetræer og fugle tv :laughing: god mad og leg og kærlighed. Så det ville være okay at ringe og sige ovenstående? Jeg synes jo også det er lidt frækt hun ikke er fixed endnu samt uansvarligt med den alder hun har. Det er jo ikke fordi jeg vil være uvenner med dem, og jeg siger det på en pæn måde uden at anklage nogen.

2 Synes om

Der er bestemt ikke noget i vejen med at holde indekatte, hvis katten trives med det - eneste grund til at jeg kommenterede på det, er at vi overtog en halvstor killing, da han ikke fungerede som indekat, som i slet ikke… :pouting_cat: :see_no_evil:

Har selv udelukkende haft fritløbskatte, så har ingen ide om, hvor stor - eller lille - sandsynligheden for at rende ind i en kat med så udpræget “udetrang” er, men de findes i hvert fald, så det ville jeg også ha’ i baghovedet. :crossed_fingers:

2 Synes om

Det jo ikke som sådan fordi jeg vil være uvenner med dem. Jeg siger jo bare at hvis vi ikke tager hende og hun render rundt udenfor med den anlder hun har (6 måneder) jamen så ender de endnu engang med uønskede killinger jo. Hun kunne i princippet allerede være drægtig. Fint at sætte hende på p piller hvis de ønsker det men det koster næsten det samme som at få hende fixet. :tipping_hand_woman: der er jo lige i konsultation der skal betales for først før de kan få dem på recept hvis det skal gå rigtigt til. Aflivning koster også det samme, internat er endnu dyrere da de ikke tager dem uden de er neutraliseret. Plus de aldrig har plads og der er også et gebyr for aflevering. Så det havde da været en kæmpe hjælp hvis hun var fixed inden vi prøver at tage hende ind. :heart: jeg er nok lidt der hvor jeg synes det er et krav selvom jeg faktisk virkelig ville elske hvis hub kunne indgå.

1 Synes om

Men det har jo hele tiden været med aftale om at hun kan komme tilbage hvis vores nuværende katte eller hende ikke kan sammen. Ved godt hun er søsteren til den ene men jeg forventer ikke de kan kende hinanden efter 3 måneder. :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Kan virkelig godt følge dig :slightly_smiling_face: :ok:

1 Synes om

Nå nu er der afklaring. Hun kunne godt forstå mig og det blev et nej herfra. Jeg ved hvad jeg har. En lille sky mis som har verdens bedste ven i Manja. :heart: de skal neutraliseres på mandag og så er det gjort. Jeg ville gerne tage søsteren hvis hun havde været neutraliseret, men sådan skulle det ikke være. Har fundet fred med det nu. Har ro i maven og sagt farvel til drømmen.

9 Synes om

Nu kan jeg se du har snakket med dem, og at beskeden var nej. Jeg kan faktisk godt forstå at de har sagt nej til dig. Hvis jeg havde haft en køber der havde stillet krav på den måde så havde jeg sagt til vedkommende på pæn måde at man så kunne man finde sin kat et andet sted. Så kan man synes det er nok så frækt og uansvarligt at katten ikke er fikset, men det er nu engang sælgers valg.

Sælger vælger 100 % selv under hvilke betingelser man vil sælge. Jeg vil i den forbindelse gerne slå 100% fast at jeg også synes det er en uskik at sælge en uneutraliseret kat - ingen tvivl om det og der er iNGEN af mine egne killinger der kommer herfra opdrættet uden at have fået hele pakken. Men det er altså en "opdrætter"killing, og at tro at en huskattekilling kommende fra et ganske alm kælekattehjem hvor man ikke har neutraliseret kattene inden, ja der vil jeg nok mene det er naivt at tro at killingen vil få hele pakken. Hvis jeg var interesseret i katten af de årsager du har beskrevet tidligere så havde jeg taget den og selv sørget for at få den fikset - jeg havde ikke stillet krav på den måde. Søsteren var jo ikke fikset, hende havde du jo allerede - så hvorfor skulle de fikse søsteren bare fordi du stiller krav om det?

5 Synes om

Jeg læser det nu som om, det er køber der har sagt nej - ikke sælger…? :thinking:

2 Synes om

Jeg læser det som om at sælger har sagt nej til at ville neutralisere/fixe katten inden afgang fra sælgers hus… eller har jeg misforstået?

Jeg tror også, at køber har sagt nej, fordi sælger ikke ville neutralisere killingen.
'Jeg opfattede det ikke som et krav, men som en rimelig forespørgsel.
Gad vide om morkatten heller ikke er neutraliseret - så kan sælger jo ende op med ganske mange killinger :uha:

1 Synes om

Sælger vælger selv sine betingelser, men det gør køber vel også.

Nu ved jeg ikke, om der faktisk er penge involveret, men sælger vil af forskellige årsager gerne af med sin kat og tilbyder den til køber. Køber vil godt overtage katten, men kun hvis den bliver neutraliseret først. Det kan jeg altså ikke se, der er noget galt i.

4 Synes om

Det er også sådan, jeg har opfattet situationen…

Måske - men ville det ikke være fantastisk, hvis der rent faktisk var flere aftagere af huskatte, der begyndte at sætte den slags krav?
Ethvert skridt i retning af flere neutraliserede katte, er i min optik et skridt i den eneste rigtige retning, så :+1: herfra…

5 Synes om

Rolig nu. Det er mig der takkede nej. Du får det til at lyde somom jeg har ringet og krævet med hård hånd at katten skulle neutraliseres. Vi havde en god og venlig samtale og er stadig på talefod. Jeg luftede ideen og sagde nej tak hvis hun ikke blev fixet først.

1 Synes om

Der er ingen penge involveret. :slightly_smiling_face: jeg skal have mine to fixet mandag og derfor så efter grundig overvejelse så blev vi enige om at vi ville tage hende hvis hun blev fixet. Det ville de ikke gøre lige nu. Det var en venlig samtale og vi snakker stadig sammen og ønsker billeder af Manja engang imellem.
Det er bare en helt almindelig dejlig huskat som jeg var forelsket i. Skæbnen ville at det ikke skulle være. Jeg har ro i maven og nyder de to banditter jeg har :heart:

7 Synes om

Rex er forsikret har vetplan og opsparing - han får royal canin maine coon kitten samt forskelligt våd ogcjeg bruger everclean kattegrus til ham og han koster vel fast 450 kr pr mdr incl alt
Hans sygekasse er sådan skruet sammen at efter 24 mdr uden brug af forsikringen refunderes 50% af det indbetalte præmie …
Det er jo oftest kun engangs udgifterne der bliver næsten dobbelt så dyre ved 2. Kat og man får jo tit rabat ved 2 eller flere katte

Jeg har dog valgt kun at have en kat fordi jeg i fremtiden skal flytte i pleje eller handicap bolig og jeg kun kan få tilladelse til at holde en kat og fordi der skal være plads til at passe min datters hund…

Men kunne jeg vælge frit fik jeg bestemt en kat mere … det er til stor glæde for katten og lettere for een selv

1 Synes om