Matematik - det her er pinligt

Jeg vil gerne regne ud, hvor mange procent mine hvalpe har taget på i løbet af ugen, men jeg KAN ved gud ikke huske hvordan man gør :ups:

Kan en af jer ikke hjælpe mig med at vise, hvordan jeg regner ud, hvor mange procent hvalpen har taget på?

Fødselsvægt 375 gram
vægt 1 uge 585 gram

(og det er kun for Hr. Tønde - den absolut største i kuldet :tihi: )

Jeg laver selv udregningen på de andre :kryds:

min søn siger 64 %

Hvis jeg husker min skolematematik korrekt

Stigningen er 585-375 = 210

dvs at stigningen i procent er 210/375 * 100 = 56%

Det er godt nok en fuldfed lille bebs :slight_smile:

Jamen det er super - men hvordan kom han til resultatet? Det er det jeg lige står og har brug for. :slight_smile:

375 divideret med 585 gange 100

ja ja det kommer det kommer :stuck_out_tongue: læste jo ikke den del første gang :tihi:

det viser hvor mange pct 375 er af 585 - ikke hvor mange pct hvalpen er steget i vægt ifht sin oprindelige vægt på 375 g

[QUOTE=Battlestar;734067]Hvis jeg husker min skolematematik korrekt

Stigningen er 585-375 = 210

dvs at stigningen i procent er 210/375 * 100 = 56%

Det er godt nok en fuldfed lille bebs :)[/QUOTE]

Fuldfede - det er de :tihi:

HE HE jamen jeg er maaarjet utålmodig :ups:

Hvilket resultat er så det rigtige?
Jeg selv TROR (men er ikke sikker) at det er 64% der er det rigtige, men jeg er bestemt ikke sikker… :what:

Det er muligt du har ret og min søn har uret ! jeg kan ikke selv huske hvordan man regner det ud … ups skolepenge tilbage !!!

[QUOTE=Annette O;734073]
Hvilket resultat er så det rigtige?
Jeg selv TROR (men er ikke sikker) at det er 64% der er det rigtige, men jeg er bestemt ikke sikker… :what:[/QUOTE]

jf mine udregninger er 64% af 375 ( 0,64*375 ) = 240 og bebsen har kun taget 210 på :slight_smile:

HØ HØ HØ - ja jeg sidder lidt i samme situation :ups: Det er bare PIIIIINLIGT :dokdok: :tihi:

Tror du har ret Battlestar for 64 % af 585 er 374.4

Gitze - det er bare super. Tusind tak skal du have :slight_smile:

56%

585 - 375 = (210*100)/375 = 56

velbekomme :slight_smile:

og tillykke med de små… nu må det snart være baseball-bolde :høhø: (de er vokset sig langt over tennis nu gg )

Startvægt: 375
Slutvægt: 585
Vægtforøgelse: 210

Vægtforøgelse i procent af startvægt:
(“Han har taget så meget på i forhold til hans startvægt”)

210/375 i procent = 56% (Altså: 375+56% = 585)

Vægtforøgelse i procent af slutvægt:
(“Af det han vejer nu, er X% forøgelse siden start”)

210/585 i procent = 36% (Altså: 36% af de 585 er vægtforøgelse siden start)

Så… Svaret afhænger også lidt af, hvad du mere præcist vil sige (I hvilket forhold du vil vise)…

Chips - jeg jeg søger vægtforøgelse i forhold til startvægt :thumbup: Men tusind tak for svaret :juhu:

Jeg har lige regnet lidt på det, og i gennemsnit har de da fået LIDT at spise. :tihi:
Gennemsnitsprocenten er 65,28 og hver enkelt hvalp har taget følgende på:

Odin 56%
Otto 75,19
Jasmin 64,18
Dory 72,66
Perle 74,90
Mandy 52,50
Zorine 61,54

Hmmmm - det er da vist ikke helt så tosset endda :uha:

jeg tror du fodrer med substral!!! :lol:

:yikes: Hvad SIGER du??? Substral??? :tihi:

Hø hø - nej jeg giver bare Emma mad 4 gange dagligt - og hun får ALT hvad hun kan trække. Hun er lidt tynd, så hun skal også have lidt at stå imod med. :hjerte: Jeg fodrer med foder til diegivende hunde, så hun og hvalpene får det mest optimale, hvilket vist nok også virker helt efter hensigten :juhu:
Jeg er ikke bange for at hun bliver tyk, og ellers må vi bare tage en bette løbetur når hun vil med ud i længere tid :høhø:

Hvordan VED I alt sådan noget matematistisk? Jeg har aldrig fattet det med at man overhovedet kan regne procenter ud. Altså det med hvor mange procent dit er af dat…

Det er sort magi. Og sort tale for folk som mig er er komplet matematik-analfabeter!

RESPEKT!