Mattis har blød/tynd mave

[QUOTE=irene;949835]Vi har også haft store problemer, med maverne herhjemme, siden Haley, blev syg. Min dyrlæge, kunne så sige at det var ikke kun os, der havde det. Det var et stort problem lige nu.
Ved hundene, var det kennelhoste, der virkelig toppede nu.[/QUOTE]

Det sagde dyrlægen på IK også til mig, da jeg talte med hende om Chili den anden dag. Sæson for dårlige maver, kaldte hun det.

Det er det heller ikke, når du ligefrem har været opmærksom på at skylle vandskålene ekstra godt.

Prøv med Husk, og hvis det ikke bliver bedre over weekenden, må du nok en tur til dyrlægen med ham.

Missen har ikke rigtig villet spise noget siden i går, så han fik feline porta 21 blandet med yoghurt. Jeg køber noget HUSK senere i dag. Jeg synes det var vigtigt at han fik væske og lidt mad i sig…

Jeg har 2 små engangssprøjter, men jeg kan guhjælpmerne ikke finde dem. Hvor har jeg dg lagt dem henne? :confused:

Man kan godt på engangssprøjter på et døgnapotek. De bli’r selvfølgelig ret dyre på den måde fordi man skal betale vagtgebyr, men det er da en mulighed ellers :slight_smile:

Jeg ved faktisk ikke om man evt kan få dem i Matas også? Der er jo søndagsåbent i morgen :slight_smile:

Eller prøv med zoolac, som kan fåes både på apotek og hos dyrlæger

:slight_smile:

Engangssprøjterne er fundet, HUSK er købt og drysset på skånefoderet og blandet i noget yoghurt. Han har ikke været på bakken siden i eftermiddags, men har spist godt til aften.

Han virker frisk og er legesyg, så jeg er forhåbningsfuld. Han ryger dog til dyrlæge hvis hans mave ikke er i orden på mandag.

Så gik den ikke længere - jeg har ikke kunnet få styr på Mattis’ bløde mave på trods af skånekost, zoolac, probiocin, HUSK mv. så i dag gik turen til dr. dyr. På trods af at Mattis overhovedet ikke bryder sig om at køre bil tog han det hele i stiv pote. Dyrlægens mistanke faldt straks på orm muligvis spoleorm, så vi er kommet hjem med panakur til tre dage og i/d til 7 dage, derudover er der dømt zoolac igen. Desuden skal jeg være meget striks med at i/d’en er det eneste han får at spise så det kommer også til at gå ud over Bølle og Sputnik, da de jo normalt altid har mad stående fremme - nå, men det er kun en uge, så det overlever de nok. Hvis maven ikke stabilisere sig i løbet af en uge skal jeg aflevere en afføringsprøve som skal sendes til lab.
Mattis fik ellers meget ros hos dyrlægen - han er bare sååååååååååååååååå fin (det synes jeg jo også, men jeg er jo også forudindtaget:)). Han spandt så meget at dyrlægen havde svært ved at lytte til hjertet - håber at det fine forhold til dyrlægen fortsætter:)

Øv altså - men god bedring til ham. :kryds::kryds::kryds:

Tak skal du ha’. Han er ellers frisk nok og fræk nok, det er bare liiiiiiiiige maven, der ikke makker ret.

Øv! Men håber kuren virker! God bedring med ham.

Øv da… Fortsat god bedring med ham :kryds:

Tak skal I ha’ :slight_smile:

Øv!
:kryds: for at den kommer i orden nu

:kryds: for at der kommer styr på det!!

hviis det er kontinuerligt og der ikke kommer styr på det… så få taget en prøve for bugspytkirtel funktionen… dyrlægen vil måske sige at det er meget sjældent - og ja det er det… men testen koster 300 og er det det er behandlingen rimelig simpel og du skal ikke alt muligt opslidende igennem for at finde årsagen…

been there :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;959466]:kryds: for at der kommer styr på det!!

hviis det er kontinuerligt og der ikke kommer styr på det… så få taget en prøve for bugspytkirtel funktionen… dyrlægen vil måske sige at det er meget sjældent - og ja det er det… men testen koster 300 og er det det er behandlingen rimelig simpel og du skal ikke alt muligt opslidende igennem for at finde årsagen…

been there :)[/QUOTE]

Tak for det gode råd, det vil jeg huske på - jeg kan godt huske at du har har haft problemer med en af dine. Indtil videre tror jeg mest på orm, men man kan jo aldrig vide. Nu må vi se om de store ormepiller ikke virker - ellers er det afsted med en klat til Dr. Dyr.

klatten kan ikke påvise det . der skal en blodprøve til … det bliver påvist blandt andet via mangel på b vitamin :slight_smile:

held og lykke med skattemissen :slight_smile:

I første omgang skal klatten undersøges for de (i følge dyrlægen) parasitter som panacuren ikke tager højde for. Som dyrlægen sagde: “Nu behandler vi for det som er 80% sansynlighed for at det er - de sidste 20% tager vi bagefter, hvis vi ikke ser et resultat”. Hvis det så heller ikke viser noget så vil jeg klart få taget den blodprøve. Heldigvis er Mattis frisk og glad - han virker i hvert fald ikke påvirket af at maven er lidt blød.

Det lader til at dyrlægens kur er ved at virke. Mattis fik den sidste ormekur igår morges, men har får stadig i/d og zoolac. Pøllerne er ved at tage form:) og der har ikke hængt noget i pelsen siden onsdag, hvilket jeg er ret taknemmelig for:)

Godt at høre, at maven er under kontrol igen. Og fine velformede pøller er da også bare sagen. :thumbup:

Rigtig godt at høre :slight_smile: