Menneskemad som guf til kattene?

Jeg er lidt hys med hvad mine ildere får… De kan ikke tåle ret meget, og udvikler let sygdomme foresaget af forkert kost… Alt med sukker og kulhydrat er UDELUKKET… (På nær hvis de kan stjæle whiskas-godbidder fra kattene)

Men kattene er jeg ikke så sart omkring. De får hvad mine ildere får, som er råt kød og knogler eller tørret kød uden tilsætningsstoffer… Og så får de hvad de kan stjæle selv, og hvad de har lys til at smage… Teddy er helt syg med sushi… :høhø: især rejehalerne.
Min gamle kat og jeg delte alting… Hans favorit var dog kakaomælk, og ost…

Bernie spiser gerne boller. Om der er kerner i eller ej, det rører ham ikke så meget, men det er guf! :høhø:

Bølle elskede tomatpuré, banan, kakao, lidt peberfrugt, pasta (kogt og ukogt) og flere andre mystiske ting.

Mine får alt muligt… hvis jeg har frikadeller liggende kan de godt få sådan en, eller nogle pølser… makrelsalat, makrel i tomat og tun i vand… hvad jeg nu har liggende… men det får de kun et par gange om måneden… jeg har ingen problemer med deres mave og de er sunde og raske… :slight_smile:

Vores får alt… Dog intet hvor der er meget kryderi i… :slight_smile:

Isabella ELSKER salat og brød… Men det er nu sjældent jeg ligefrem serverer det for dem :S

Mine får kun menneskemad i form af fisk og kyllinger; men vi får det tilberedt.
De får det råt. :slight_smile:

Mine får lov til at snuse til vel og mærket alt, og er der noget de vil smage, får de da også lov til det. Dog ingen fodring mens vi spiser. Selvom de til tider er hurtigere end os, hvis vi lige kigger væk…

Ares er helt vild med chips. Ham og Probie rotter sig gerne sammen imod mig, når jeg sidder med en pose, og så stjæler de to rødder den…

Her er misserne overhovedet ikke interesseret i menneskemad. Dvs. Filur er gået ombord i noget is engang, men ellers er det kun deres eget våd- og tørfoder der dur og for Pandas tilfælde kun tørfoder- hun gider ikke vådfoder…:øhmm:

Miden kan ikke stå for kager :tihi:

Ellers får de lidt rå kylling eller hk. oksekød, når jeg lave mad af det.

Victoria spiser ALT hvad der er på mors finger mens de to andre er ligeglade. Dog overraskede Charlie mig forleden dag da han viste interesse for røget skinke og også spiste noget af det :høhø:

Cinnamon kan overhovedet ikke modstå is. Hun ville kravle op i bøtten og bo der, hvis hun kunne komme af sted med det. Til gengæld har hendes mave ikke så godt af det, selv om det som regel er yoghurt-is, hun slipper af sted med at tigge lidt af.

Den anden dag ordnede hun en tallerken med paprikasovs (hun sneg sig til at gøre det, mens hendes mor var i køkkenet :D), uden at få mén af det stærke krydderi, så vidt jeg ved.

Hun er en lille støvsuger, så taber man noget, bliver det generelt sat til livs. På den konto har hun ud over almindelige krummer blandt andet indtaget både mandler, nødder og endda et lille stykke råt løg.

Galath - hehe, madglad lille størrelse :slight_smile: Husk dog at de ikke kan tåle løg eller hvidløg (de kan få anæmi/blodmangel af det). Og iøvrigt heller ikke mandler…

Eife - ja, det har jeg jo læst et andet sted i tråden. Det var nu heller ikke med min gode vilje, at hun fik hverken løg eller mandel, men jeg kunne ikke rigtig nå at gøre noget ved det :smiley:

Galath - Nej, mine fik også mandler her forleden. Jeg havde smuttet til noget mad, og havde så en rest der stod på krydderihylden i en bøtte og tørrede så der kunne komme låg på, dem fik kattene da også lige hejst ned og guffet et par stykker inden jeg fik fjernet kat og mandler… :rulleøjne:

Vi får aldrig lov til at smage vores menneskers mad,:venter: jeg har f.eks aldrig smagt makrel i tomat.:tihi:
Hilsen Pepita

Ork jo, her smager de alt hvad de selv har lyst til :slight_smile:

mums vores mor har lige stegt kylling…3 overlår…jo hun fik skindet…vi deler da gerne

1½ time efter var ribbenstegen klar…3 fede skiver…og vi gav mor lov til at få sværen…

når vores far kommer hjem fra job, har vi lovet at dele et par rejemadder …han får brød, mayonaise og citronbåde…og vi får rejerne…

Her er der åbenbart ret strenge madregler.
Er meget striks omkring salt og sukker i maden. Hun får lov til at smage råt oksekød, stegt kylling, lidt rejer og torskerogn (som hun elsker). Heldigvis er Silke mest glad for hendes egen mad og gider ikke spise ting der falder ned fra køkken- og spisebordet.

[quote=Coon Danica;461894]Vi får aldrig lov til at smage vores menneskers mad,:venter: jeg har f.eks aldrig smagt makrel i tomat.:tihi:
Hilsen Pepita

Ork jo, her smager de alt hvad de selv har lyst til :slight_smile:

[/quote]

ææææææææ :høhø:

hæhæhæhæhæ hæhæhæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ

aaah æhæ hæ hæ hæ hæ hæ hæ :klapper:

Det er bare så godt, det billede. :klapper:

nårhhhh makrelskæg…vær du glad for at du har en kat med næse…mine fladnæser har det i hele krydren…også øjenbryn

[quote=haneben;461988]

nårhhhh makrelskæg…vær du glad for at du har en kat med næse…mine fladnæser har det i hele krydren…også øjenbryn[/quote]

:høhø: ja det er ikke sjovt, her nøjes vi bare med lidt på hagen

Herhjemme har vi sjovt nok store problemer med at holde Freke væk fra franskbrød. Han flænser både plastic og papirpose for at æde brødet. Men har en teori om at han bare godt kan lide alt hvad der er stjålet. Så er han fuldstændig vild med dåsemajs, dåseananas og champignon fra glas. Og selvfølgelig alt hvad der hedder kød. Og ost. Hmm det ville måske være nemmere at nævne hvad han ikke er vild for at æde.
Gere derimod vil helst bare have sit tørfoder. Måske en enkelt pommes frites eller en chips.