Menneskemad som guf til kattene?

Min Sethi vil dræbe for rugbrød… han løber med hele pakker af gangen hvis han kan slippe afsted med det…

og han splitter hele pakken ad - tag en bid eller to af de fleste stykker og så er han mæt… og mor må gerne få resterne

Der er ikke nogen af mine, der har særligt “mærkelige” menneskemadsvaner.

Fanny vil typisk gerne hjælpe mig med min morgenmad, så hun får osten og jeg får knækbrødet.

Hun er også den, der spiser mest råt - bortset fra kylling.

Sander og Galliano spiser også gerne med, når visse ting kommer på tallerkenen, men Galliano vil stadig helst have sit tørfoder (hvis han altså bare kunne få lov at vælge :D).

Tip elsker mælkeprodukter og han kan endda tåle det. Han er flasket op og aldrig vænnet helt fra:-) Men ren mælk vil han KUN have hvis der er sukker i fra havregryn:-)

Oliver spiser pære/banan youghurt, stjæler cornflakes og drikker appelsin juice -surrender

Her er det en kamp at få lov til at have sin morgenmad i fred, for hvis jeg ikke er konstant opmærksom, så æder han alt min youghurt… :tihi:

Aner ikk hvorfor han synes det smager godt… Skøre kat… :hjerte:

[quote=Maria-Amalie;462692]Oliver spiser pære/banan youghurt, stjæler cornflakes og drikker appelsin juice -surrender

Her er det en kamp at få lov til at have sin morgenmad i fred, for hvis jeg ikke er konstant opmærksom, så æder han alt min youghurt… :tihi:

Aner ikk hvorfor han synes det smager godt… Skøre kat… :hjerte:[/quote]

Hehe Victor prøver også ihærdigt at stjæle min mad :stuck_out_tongue:

Det er dog kun lykkes ham at slikke tallerkenen når jeg ER færdig :stuck_out_tongue:

Ellers så leger han støvsuger på gulvet ude i køkkenet, hvis der ligger lidt spændende ting og sager, og nu er han jo som sagt begyndt at hoppe op på køkkenbordet, hvilket jeg tror at jeg må accepterer. Bare han ikke gør det, mens jeg er igang med at lave mad… Men det vil han nu ellers meget gerne, for det er på dét tidspunkt at det er sjovest at være deroppe.

Ih altså… :ups:

Jeg sidder og bliver helt misundelig på jer med de ‘altædende’ katte,
her i huset spiser herskabet skam helst ikke andet end ‘det helt rigtige’ tørfoder,
de er så kræsne, at selv det mest opreklamerede, dyreste, fineste
dåsemad kun lige bliver snuset til og allerhøjest slikket lidt på.

Undtagen malt og gærtabletter.

Og så er der jo som bekendt ingen regel uden undtagelser,
Arthur vil gerne have kiks, ost og fløde,
Misse vil gerne have hummer, rejer og vildt.

Det er noget, der er kommet med årene, for to - tre år siden
fik de tit noget af vores mad eller stjal det - også fra hundene. :gruble:
Men de har i hvert fald aldrig haft problemer med helbredet af den grund.
(Så vidt jeg véd.)
.

[quote=Simon;462701]Hehe Victor prøver også ihærdigt at stjæle min mad :stuck_out_tongue:

Det er dog kun lykkes ham at slikke tallerkenen når jeg ER færdig :stuck_out_tongue:

Ellers så leger han støvsuger på gulvet ude i køkkenet, hvis der ligger lidt spændende ting og sager, og nu er han jo som sagt begyndt at hoppe op på køkkenbordet, hvilket jeg tror at jeg må accepterer. Bare han ikke gør det, mens jeg er igang med at lave mad… Men det vil han nu ellers meget gerne, for det er på dét tidspunkt at det er sjovest at være deroppe.[/quote]

Ej men her kan man ligeså godt overgive sig, og lade ham smage lidt youghurt… Ellers skal jeg spise min morgenmad, med en kat der nedstirre mig og miaver ynkeligt konstant… :tihi: Er min tålmodighed ikke lige til om morgenen… Undre mig dog meget over hvorfor han synes appelsin juice smager godt… :? Det må da være frygtelig surt i hans lille mund…

Suk… Men okay… Han æder også lidt toilet papir hvis han kan slippe afsted med det… :uha: Og JO han får altså masser af katte mad! :tihi:

[quote=Maria-Amalie;464109]Ej men her kan man ligeså godt overgive sig, og lade ham smage lidt youghurt… Ellers skal jeg spise min morgenmad, med en kat der nedstirre mig og miaver ynkeligt konstant… :tihi: Er min tålmodighed ikke lige til om morgenen… Undre mig dog meget over hvorfor han synes appelsin juice smager godt… :? Det må da være frygtelig surt i hans lille mund…

Suk… Men okay… Han æder også lidt toilet papir hvis han kan slippe afsted med det… :uha: Og JO han får altså masser af katte mad! :tihi:[/quote]

Ja her skal Merlot helt sikkert også have yoghurt hver morgen.
Han får det og jeg får fred :slight_smile: gider nemlig heller ikke de store diskutioner om morgenen.
I aften er der flere som har smagt stegeflæsk og persillesovs, en enkelt ville bare smage kartoflerne, dem elsker hun nemlig :tihi: Skøre katte:D

[quote=Coon Danica;464112]Ja her skal Merlot helt sikkert også have yoghurt hver morgen.
Han får det og jeg får fred :slight_smile: gider nemlig heller ikke de store diskutioner om morgenen.
I aften er der flere som har smagt stegeflæsk og persillesovs, en enkelt ville bare smage kartoflerne, dem elsker hun nemlig :tihi: Skøre katte:D[/quote]

Du aner ikk hvor glad jeg e,r for at høre at jeg ikke er alene om at, have en youghurt stjæler :smiley:
Han er ikke til at styre på ti tønder land når youghurten kommer frem… :tihi:

Igår fik han lidt af min røget laske sandwich… Der var også lutter glade dage der… :ups::tihi:

[quote=Coon Danica;464112]Ja her skal Merlot helt sikkert også have yoghurt hver morgen.
Han får det og jeg får fred :slight_smile: gider nemlig heller ikke de store diskutioner om morgenen.
I aften er der flere som har smagt stegeflæsk og persillesovs, en enkelt ville bare smage kartoflerne, dem elsker hun nemlig :tihi: Skøre katte:D[/quote]

Du aner ikk hvor glad jeg e,r for at høre at jeg ikke er alene om at, have en youghurt stjæler :smiley:
Han er ikke til at styre på ti tønder land når youghurten kommer frem… :tihi:

Igår fik han lidt af min røget lakse sandwich… Der var også lutter glade dage der… :ups::tihi: