Menuen i august

Marineret nakke koteletter på grillen med små kartofler og persille smør dyp. Dertil en semigrov salat.

Koteletter, ovnkartofler og tzaziki :slight_smile:

Øhm…kulinarisk afsporet :?
simpelt …flæk en banan (ikke overmoden) smid den i fryseren mens bøffen steger, smid den på bøffen og drys med sød paprika, evt frosne og frostede mynte eller basilikum blade…

[QUOTE=Jim;1106751]Øhm…kulinarisk afsporet :?
simpelt …flæk en banan (ikke overmoden) smid den i fryseren mens bøffen steger, smid den på bøffen og drys med sød paprika, evt frosne og frostede mynte eller basilikum blade…[/QUOTE]

Det lyder … specielt!
ikke helt ueffent… men specielt :slight_smile:

Her blev det til en proteinshake med ekstra brombær til mig… og resterne af torsdagens pastaret til manden…
Har jo spist ganske godt siden i går eftermiddags - afsluttende med stor lækker brunch idag. Ikke særligt velegnet for min kostomlægning (men den der lavendelsorbet, var altså goooood :savle: )

Spareribs, tilbehøret var kartofler/gulerødder med timian, samt grillede majs…desserten var en dajmisvaffel :slight_smile:

Hjemmelavet lasagne med flutes til. Til dessert små hindbærtærter. Vi var egentlig ude for at plukke blåbær i Tinnet Krat, men der var ingen bær i år. Til gengæld lykkedes det at skrabe 100 g. vilde hindbær sammen:)

Venligst
Dorthe

Det blev så lige med squash lynstegt med noget hvidløg for da lige at få lidt grøntsager også, det smagte godt. Tror resten af den giga squash jeg købte til en femmer langs landevejen skal laves på samme måde og serveres for gæsterne i morgen.

[QUOTE=Jim;1106751]Øhm…kulinarisk afsporet :?
simpelt …flæk en banan (ikke overmoden) smid den i fryseren mens bøffen steger, smid den på bøffen og drys med sød paprika, evt frosne og frostede mynte eller basilikum blade…[/QUOTE]

:tihi: Måske lidt ja. Det lyder i hvert fald… alternativt… Men det er der jo mange ting, der gør, der smager fortræffeligt :slight_smile:

Æblerne under ymerdryslåg var slet ikke så tovli´ endda. Claus manglede selvfølgelig flødeskum, men vi er fede nok :slem: (og jeg havde ingen fløde!)
Den dyre og fritlevende kylling smagte OK, men den var altså ikke bedre end så mange andre kyllinger - man kunne ikke smage på den, at den angiveligt skulle have haft det bedre end Oliver´s kyller… Oh well, you live and you learn!
VH
Susanne

Gab vi stod op lidt over3for at smide et stk krydret nakkestykke på grillen kl 4.
Som så skal blive til det lærkerede polled pork med med en fedt fattig udgave coleslow i en burger og dertil resten af den semigrove salat fra igår.
Til dessert lidt is med vandmelon og ananas stykker til.

Semigrov salat… nu må jeg altså vide, hvad det er? :slight_smile:

Har ingen anelse om, hvad vi skal have at spise her i hytten… har glemt at tage noget ud af fryseren, og de der 4 kartofler, 1 æg og tre stykker røget filet, der ligger og råwer af hinanden i køleskabet, forslår som en skrædder et meget varmt sted - i hvert fald når det skal række til to personer :slight_smile:

Hot dog’s og vi spiser først nu.

Fredag: en rest lasagne og vodka
Lørdag: pulled pork, spareribs og øl
Søndag: sodavand, is, sodavand, sodavand, sodavand, en is og en hjemmebygget burger og sodavand :tihi:

Det blev til Cordon Bleu af kalveschnitzel med diverse ovnbagte grøntsager… rigtig godt :slight_smile:

Vi har jo været til barnedåb og fik en skøn buffet til middag…med kalvesteg, flæskesteg og noget vildt…tror nok kronvildt…flødekartofler, bagt kartoffelmos, flødekartofler, små smørstegte kartofler og en dejlig sovs dertil…og flere skønne salater med lækre ting i…desserten var hjemmelavet is…pandekager med noget nougat/appelsincreme samt syltede frugter…og da vi skulle hjem…godt mætte endnu, fik vi at vide at vi da også skulle have “skrub af mad”…så det fik vi…brød med pølser, lun leverpostej med bacon og champignon samt forskellige oste…tro mig…jeg er MÆT :smiley:

Har lige lavet madpakke til Sejr med rester fra igår polled pork., coleslaw og salat og så lagt et par burger boller ved.
Jeg tror jeg laver en tærte i aften med porre , champignon lidt bacon og evt brocolli .
Så kan Sejr får resten med på arbejde i morgen.

[QUOTE=Noël;1107364]Har lige lavet madpakke til Sejr med rester fra igår polled pork., coleslaw og salat og så lagt et par burger boller ved.
Jeg tror jeg laver en tærte i aften med porre , champignon lidt bacon og evt brocolli .
Så kan Sejr får resten med på arbejde i morgen.[/QUOTE]

Kan man godt lave en sådan tærte uden for meget fedtstof?

Håber jeg kan tage mig sammen til at lave hjemmelavede burgere, som der er handlet ind til. :slight_smile:

Vi er inviteret ud at spise restemad fra barnedåben :savle:

Fedt fattig og fedt fattig tærter er aldrig fedtfattige . Jeg laver fordet mest tærter efter den opskrift og udskift fyld efter ønske. En er da i det mindste ikke helt en kalorier bombe som med dem med kun hvedemel - smør - fløde / mælk lol…
Bund
100g rugmel + ekstra til æltning
100g hvedemel
150g creme fraiche (jeg bruger 9% fedt eller mindre)
1 tsk. salt
2 tsk. bagepulver+ lidt vand (hvis nødvendigt)
Fyld
Minimal mængde olivenolie
3 porre
4 tomater
3 hvide alm. løg
3 røde peberfrugter
3 gulerødder
50-100g gorgonzolaost eller en anden revet ost.
Æggemasse over fyldet
5-6 æg (efter størrelse)
400g hytteost (jeg bruger 4% fedt)
1/2 spk. salt
1 spk. paprika
1 tsk. chilimix krydderi (eller frisk chili)
1 tsk. peber-2 fed hvidløg (presset)
Fremgangsmåde Bund:
Bland rugmel, hvedemel, bagepulver og salt sammen i skål. Tilsæt creme fraiche og ælt. Tilsæt vand, hvis der mangler væske. Rul dejen ud på et bord med rugmel. Dejen skal være meget tynd. Beklæd 2 tærteforme med dej (de behøver ikke at blive smurt, da dejen ikke hænger fast).Tænd ovnen på 200 grader (varmluft).
Fyld:
Steg alle grøntsagerne sammen i den angivende rækkefølge ovenfor i olivenolie. Væsken skal steges væk, da tærten ellers bliver “vandet”. Tilsæt tilsidst gorgonzolaosten.Hvis der ønskes variation, kan der tilsættes en ønsket mængde skinke i strimler eller røget laks i skiver.Fordel fyldet i de to tærter.Over fyldet (overtræk):Bland alle ingridienserne godt sammen med et piskeris til en jævn æggemasse. Fordel massen over fyldet i tærterne.Sæt tærterne i den forvarmede ovn i ca. 30 min.Serveres bedst varm, men kan også med fordel nydes kold dagen efter. Velbekomme :-

I går fik vi lasagnette, og i dag har vi rester deraf.