Menuen i november

Jeg skal have rester fra i går: Boller (falafler) i karry, med ris og kartofler.
Og lasagne til manden.

Ekko
Dvs. Det samme som i går.

Et par toasts var alt det blev til :S

Rest af lasagne fra i går, og kartofler, ris og grønsager med bearnaisesauce.

Hjemmelavede burger:)

Anden dag med.

[QUOTE=Noël;1130730]Porre kartoffelsuppe med ristet bacon drys dertil semigrove mini pizza kun drysset med lidt ost.
[/QUOTE]
Og der er nok suppe til i morgen igen, men der griller jeg lidt kylling og frisk grønne asparges og kommer i suppen.

Vi har været til spisning i X-huset med de lokale :slight_smile:

De har en madklub hver torsdag hvor hele byen er inviteret :slight_smile: Det var første gang vi var afsted i dag :slight_smile: Rigtigt hyggeligt

Vi fik hakkebøffer med bløde løg, sovs og kartofler. Dertil 2 forskellige slags salat :slight_smile:

Efter at have levet af knækbrød, gulerødder og møgmad siden WS er jeg checket ind på Hotel Amerika i Hobro, hvor køkkenet gav den gas:
Først åbnes en flaske Kendall-Jackson Zinfandel - jeg sætter pris på god californisk rødvin. Den åbnede flot op - ikke så kompleks, men fuldstændigt fløjsblød i løbet af en lille timestid!
Lidt groft brød med aîoli, tomatiseret oliven tapenade og salte mandler
Havtaskefrikadelle med sweet and sour sauce og granatæble
Amerikansk oksemørbrad der kunne spises med en ske; friteret kugle af pulled pork, grønkål, granatæble og senneps sauce
Fransk hvidskimmelost m. rugkiks, kvædepure og… hvad hulan var det sidste?
Hvid chokolade risotto med kirsebær sorbet og amarena kirsebær; hertil et dejligt glas portvin og herefter Earl Grey the.

Damned det var godt! Sendte gemalen billeder hver gang der landede noget nyt på bordet, han var ganske misundelig :slight_smile: Og inden nogen tænker “ih hvor må det være godt at være JYRAK formand”, så betalte jeg hele swineriet selv :wink: Og jeg behøver såmænd ikke mad resten af ugen ovenpå den servering :slight_smile:
VH
Susanne

“Boller” (falafler) i karry.
Ris, svampe og løg stegt på panden.
Kogte grøntsager - formentlig et lækker økologisk broccoli.

En stoooor snasket burger og en gang pomfritter ! Det er lige hvad maven, spiren og jeg har brug for :smiley: Yiiiiiiir

Da jeg lavede forloren hare sidste gang, blev der en del tilovers. Det blev skåret ud i tykke skiver og lagt i poser med to skiver i hver. Sådan en rest blev taget op af fryseren i dag, og spist med sovs og kartofler til.

Jeg selv spiste frikadeller, lavet af marineret tofu og en pose falaffel mix, med kartofler og bearnaisesauce.

Og så har jeg frikadeller til min madpakke i morgen, når jeg skal til Hobro og se på alle de dejlige
:playkitty1::klappekat::fløde::kattedans: :kat4::fløde1:katte:hjertehop:.

En lille spirre? Forsigtigt tillykke? :smiley:

Andesteg med hele molevitten…og i morgen skal vi have grydestegte stegeben…DET er længe siden og det smager…:savle:

roastbeef m. fritter, peberrod i læssevis, bløde løg og persilleremoulade

Idag bliver det til hakkeboef m loeg og spejlaeg sammen med en god mixet salat.

I går fik vi stegt flæsk og i dag står den på tortillas :slight_smile:

Det er langt over et år siden vi fik det sidst.
Så Sejr kørte til slagteren efter en god medister.
Så vi skal have julemedister med brun sovs ,kartofler , gammel davs sønderjysk hvidkål , og syltet græskar

Jeg skal have en rest kødsovs med en rodfrugte-mos til.
Michael har lyst til pølser med pølsebrød, så det får han :slight_smile:

Jeg laver en portion vintergryde i aften med kålrabi, hvidkål, gulerod og soya"kød".

Kalveschnitzler a la Oscar m citronsauce og asparges… og Jan får sørme også et par kartofler til :slight_smile: