Mikrochip kattelem

Håber nogen kan komme med anbefalinger til microchip kattelem? Overvejer en af disse:

eller

men kan ikke helt finde ud af forskellen. Hvilke kan I anbefale? Det skal bruges til to katte og skal have som minimum 4-vejs lås - gerne flere indstillinger, hvis det eksisterer.

På forhånd tak for hjælp :slight_smile:

Sureflap laver fantastiske kattelemme, som kan holde langt de fleste katte :wink: inde/ude, og så har de helt igennem fantastisk service. :slight_smile:
Tråden her opsummerer fint mine erfaringer: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=55173

Haha hvor er Ivan klog! :smiley:

Super dejligt, at det fungerer nu… :slight_smile: Kender du forskellen på dualscan i forhold til den anden? Er den bedre? Og tak for dit input :slight_smile:

[QUOTE=Annika;1291371]Haha hvor er Ivan klog! :smiley:

Super dejligt, at det fungerer nu… :slight_smile: Kender du forskellen på dualscan i forhold til den anden? Er den bedre? Og tak for dit input :)[/QUOTE]

Ja, det er fedt at det endelig fungerer. :smiley:

Dualscan er med dobbeltchip - altså med chip i begge retninger. Den anden har lun en chip. Dualscan er klart den sikreste, og den med flest indstillingsmuligheder. :slight_smile:

Jeg har en Sureflap kattelem, og idéen er fantastisk. En af mine hunkatte kan dog ikke komme igennem :ups: Om det er fordi hendes chip ikke virker eller om det er fordi den er vandret ved jeg ikke. Hun står troligt med hovedet helt henne ved flappen, men der sker intet, og så går idéen med 4-vejs låse jo ligesom fløjten :høhø:
Suprflap er den mest robuste kattelem jeg har haft. De gamle almindelige kattelemme revnede i flappen, når mine skovkatte kom bragende igennem. Det gør Sureflap kattelemmen ikke :thumbup:

jeg har den første - og her på 2. år er min burmeser stadig ved at lære at bruge den :tihi:
Det er nu ikke lemmens skyld! Min europe brugte den uden problemer, men min burmeser vil ikke åbne den med hovedet først - hun står og dasker til den med poten på afstand = den reagerer ikke på chippen så langt væk :tihi: Dumme hunkat!

Vi har den første. Den virker til UG - altså lige børstet fra for Muffe, for hans chip virker pludseligt ikke :tihi:

Vi har også den første, fordi vi kun har behov for at kontrollere hvem der går ind i vores foderkasse, ikke hvem der går ud af den.
Skal du kun kontrollere hvem der kommer ind i huset og ikke hvem der kommer ud, så er den første nok fin. Men skulle du have en af dine katte der må komme ud og en anden der ikke må (f.eks. i fremtiden :wink: ) så er den anden nok bedre.
Vi har vores på 6.-7. år, og den fungerer stadig uden problemer :slight_smile: Engang imellem opdager jeg dog der skal skiftes batteri når ingen pludselig kan komme ind :tihi:

Ahhhh, nu forstår jeg endelig hvad dualscan kan bruges til. Det er selvfølgelig supersmart, hvis en af dem skal have medicin eller lignende. En dualscan er hermed bestilt! :slight_smile: Tusind tak for hjælpen alle sammen :smiley:

Også kun store anbefaliner af Sureflap herfra! De er også meget servicemindede :slight_smile:

Jeg har ikke haft brug for deres service, men jeg tror, det er Top-sellerversionen, jeg købte til mine forældre, da de fik Magic. Jeg tror, både de og Magic synes, den fungerer upåklageligt.

Men det er godt nok en mærkelig beskrivelse, Zooplus har til nr. 2:

Aflæser din kats mikrochip i begge retninger, ideel til hjem med fritgående katte og huskatte

Det lyder, som om den aflæser chippen både forfra og bagfra :rolleyes:

Og fritgående katte og huskatte? :øhmm: Er det sådan, Zooplus definerer racer? Eller mener de mon indekatte? :slight_smile:

[QUOTE=galath;1292221]Jeg har ikke haft brug for deres service, men jeg tror, det er Top-sellerversionen, jeg købte til mine forældre, da de fik Magic. Jeg tror, både de og Magic synes, den fungerer upåklageligt.

Men det er godt nok en mærkelig beskrivelse, Zooplus har til nr. 2:

Det lyder, som om den aflæser chippen både forfra og bagfra :rolleyes:

Og fritgående katte og huskatte? :øhmm: Er det sådan, Zooplus definerer racer? Eller mener de mon indekatte? :)[/QUOTE]

Er huskatte da ikke katte, der kun er inde i huset? :uha:

Da vi i sin tid havde Mikkel, var pointen at huskatte har samme størrelse og facon som et hus :wink:

Jeg hiver lige denne tråd frem trods den er af ældre dato: linkene virker heldigvis stadig :blush:
Er der nogen der har kendskab til denne model? Cat Mate 355W Elite Mikrochip Kattelem med tidsstyring | zooplus.dk
Er ret vild med tanken om at der er chip og at der er tidsstyring på hvornår de kan komme ind ( og især ud for mines vedkommende).
Jeg fornemmer at der generelt er bred begejstring for de to der blev linket til af TO?
Håber i kan hjælpe :blush:

Ikke lige den - men med samme koncept: SureFlap Microchip Pet Door Connect kattelem og hundelem | zooplus.dk

SureFlap udgaven kan så yderligere fjernstyres fra PC eller mobil, og du kan følge status på katten remote - vi er ret begejstrede herhjemme… :smiley_cat:

2 Synes om

Rune kom med en god tanke… Hvad hvis katten er gået ud af hoveddøren?

Så snyder den jo!

1 Synes om

Har du lært noget du ikke vidste om kattenes kommen og gåen?

Så husker den, der lukker ham ud, selvfølgelig at melde ham ud på mobilen… :sunglasses:
On a serious note: det er nok mest realistisk i et 1-kattehold, som vores jo er reduceret til - og for vores vedkommende primært interresant, når vi ikke er hjemme, og der ikke er tvivl om status.

1 Synes om

Han har ikke haft kattelem før - ud over den humane…:blush: - og den har kun været i spil et par uger, men jeg synes at der er en tendens i retning af ændret adfærd, nu hvor han helt selv bestemmer…

3 Synes om

Hvad er rutine når han selv bestemmer?