Mille er syg

Jøsses det er længe siden jeg har været herinde.

Vi har stadig vores Tortie Mille vi hentede i 21.

Hun har/er igennem et sygdoms forløb. Har 14 dage tilbage, sagde dyrelægen. Hun skal rette sig , og hun er sørme på vej. Håber at hun bliver ved med at vise fremgang.

Hun vil pludselig spise vådkost, har hun aldrig ville. Men nu spiser hun Purina Gold Mousse med lax eller tun. Men kun mousse varianten. Kommer en smule vand i, da hendes venstre siden ikke er for god endnu.

Det er vanvittig hårdt at være i lige nu. Man analysere ALT. Og folk siger afliv hende, det er kun en kat. Øv. Har grædt mange tåre de sidste 14 dage.

15 Synes om

13 Synes om

Velkommen tilbage. Hvad fejler hun? :kram:

2 Synes om

Gærceller og forgiftning. Og skæv hovedholdning.
Falder til venstre. Øredåber i 16 dage hver 12 time.

Hun flakkede med både hoved og øjne, da vi kom hjem en eftermiddag.

Hun havde tisset og afføring rundt i huset.

Hun har altid brugt kattebakken, derfor var vi ikke i tvivl om at der var noget helt galt.

25/2 Da det startede kunne jeg ikke få fat i en dyrlæge. Men igennem hendes forsikring, var der noget der hed online dyrlæge og det brugte vi. Hun mente det var noget i øret, så vi skulle putte hende på tæpper og stille en skål vand i et mørkt rum og forsvarligt, da hun ville vælte rundt og kunne komme til skade.

Dagen efter kl. 11.00 fik jeg først fat i en dyrlæge. Vi fik en tid kl. 12.00.

Hun mente straks det var en forgiftning, men ikke voldsom, da hun ikke spjættede og var ukontaktbar.
Hun ville give hende kul. Sikke et svineri. Men ca 1,5 efter kastede hun det hele op. Det mente dyrlægen, ikke var et godt tegn og hun måtte kaste håndklædet i ringet og ringe til Heden som er dyrehospital i Herning.

14.00 var vi ved Heden og huk blev indlagt til næste dag. Hun var meget dehydreret og de kunne ikke udelukke en blodprop eller hjerneblødning, da hun var påvirket neurologisk.
Eller om hendes trommehinde var sprunget.

De ringede samme eftermiddag, at hun reagerede på at få væske og antibiotika. Men hun skulle have væske natten over. Og dagen efter ville de bedøve hende ned og tjekke med kamera i hende øre og lave en øre skyldning. Det er om fredagen og vi får hende med hjem.

Om tirsdagen ringede jeg til egen dyrlæge og skulle have en tid til tjek af hendes ører. Da vi skulle dryppe venstre øre hver 12 time i 14 dage.
Vores egen dyrlæge sagde at hun ville se hende, fordi Mille stadig væltede en gang imellem til venstre og hoved hældning til venstre. Hun mente at vi straks skulle stoppe med dråberne, da hun syntes det lignede at trommehinde var sprunget og der var blod.
Vi stoppede som hun sagde, men onsdag morgen da vi stod op. Var Mille igen begyndt at flakke med hovede og øjne. 24 timer efter at vi stoppede med øredråberne.

Vi kontaktede Heden og igen måtte vi tage afsted. For hun spiste og drak ikke.

De bedøvede hende igen og kigge med kamera i øret. Trommehinden var hævet og irreteret, men ikke sprunget.
Beskeden lød at det var øredråber igen hver 12 time i 14 dage, måske en hel måned pga gærceller og det rødme i øret.
Vores egen dyrlæge sagde at hun ikke ville have ansvaret for Mille, så Heden skulle helt overtage.
Så nu snakker vi kun med Heden.

I dag 11/3 spiser, drikker, opsøger os. Hopper op i sengen. Er begyndt at lege lidt igen, men ikke for vild, hun bliver nemt rundtosset.
Hun vælter til venstre hvis hun ryster på hovedet eller drejer hovedet for menge gange rundt.
Hun hopper ikke rigtig op på ting, hun kravler.
Hvis hun hopper, rammer hun mere til venstre.

Hun får stadig øredåber hver 12 time kl. 06 og 18.00. Det skal hun have i 14 dage mere. Så skal hun til tjek. Hvis hendes flakken med øjne og hoved kommer tilbage, sagde hospitalet at hun skulle have fred. For de kan ikke helt udelukke der er noget neurologisk.
Men hun reagere godt på de øredråber.
Så vi håber at det fortsætter.
Men har fået afvide flere gange at 16.000 kr er meget at bruge på en kat. Men heldigvis er hun forsikret. Så vi har selv betalt 5.500 ca.

Mange mente at vi bare skulle aflive hende, for det var jo bare en kat. Det er hun ikke for os og drengene. :heart: hun er et medlem af familien som skal have det godt.

15 Synes om

Fuld forståelse herfra. En kat er ikke ‘bare en kat’. Den kan være et nært familiemedlem. Jeg har selv en gammel kat med svigtende helbred. :cry:

9 Synes om

Nej.

Jeg var meget påvirket og hårdt at være på arbejde 8 timer ikke vide hvad der skete der hjemme med hende.

Sørge for at ringe til dyrlæge eller de ringede.

Er sosu hjælper, så det er ikke altid nemt at kunne tage tlf eller skulle ringe ofte. Men heldigvis er borgere søde og siger at jeg må ringe hjemme hos dem.

Men mine kollegaer blev ved at de ALDRIG ville bruge så mange penge og tid på deres hund eller kat. Og det var da tåbeligt at have en katteforsikring.

Det ødelage mig. Når man går i en slags bobbel og skal kigge efter alt. Ikke rigtig få søvn fordi man skal holde øje med hende. Ikke vide om hun lå død når man kom hjem. Eller man igen skulle køre mod hospitalet.

Vi skal stadig se efter hende og holde øje med om der er ændringer. Puha undskyld mit skriv. Men herinde er folk der forstår en. Det har man brug for. Noget at holde fast i. Tak for jer :pray:

13 Synes om

Stort :kram: godt du kom her ind igen, for ja, her inde forstår vi godt at man vil bruge mange penge på en kat, som det familiemedlem det er for os. :hjerte: Rigtig god bedring til hende. :kryds:

6 Synes om

Stort kram herfra :kram:
Det er forfærdelig situation at stå i :broken_heart:
Men det er her at forsikringen er god. 5500,- for indlæggelser og behandling er jo ikke meget, især ikke hvis I får hende igennem dette her.
Jeg har selv haft større regninger hvor jeg mistede katten, men jeg fortryder ikke at jeg brugte pengene.
Jeg krydser fingre for at Mille fortsat får det bedre :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

8 Synes om

Tak.
Det væreste er at jeg jeg kan snakke om det hele tiden. Men folk gider ikke lytte. Så når jeg er færdig kl .15 med arbejde kan jeg give los. Græde, råbe eller bare være sammen med Mille.
Dyrehospitalet sagde at vi skulle tænke over hvis hun fik tilbage fald og vi gjorde det for vores skyld eller hendes. Og det har vi været åbne om, også overfor vores 3 drenge.m, at hun skal ikke være her for en hver pris.

7 Synes om

Jeg var så langt nede at jeg sagde til mine kollegaer. At vi da hellere ikke slog mennesker ihjel, hvis de sprang trommehinden eller fik mellemørsbetændelse. Kunne ikke klare at de var sådan efter mig.
Men jeg snakkede også om hende hele tiden. Jeg skulle bare have holdt min mund. For de gider ikke høre på mit katte snak.

Vi giver 114 kr i mdr for hendes forsikring og det er jeg lykkelig for, endnu mere nu.

12 Synes om

Kæmpe :kram:

Vi har selv været der i efteråret med først den ene også den anden kat :broken_heart:

Vi arbejder stadig tæt med dyrlægen om den ene, og undlader bevidst at regne på, hvad hun har kostet både med og uden forsikring, så længe økonomien kan bære det, så kæmper vi for at hun skal blive lige så rask som hun virker :hjerte:

Det er møg hamrende hårdt, det fylder og man har brug for at snakke om det - at kollegerne ikke gider høre på det, må være deres problem, jeg antager ikke de altid kun snakker om emner du syntes er interessante, så de skulle bare holde deres meninger for sig selv!

:kram:

6 Synes om

Puha så har i da også nok. Håber det bedste for jer også :grin:

Du har helt ret. Jeg har en kollega der pt har det svært på alle fronter. Jeg er også fyldt med hendes snak. Men jeg lytter og høre hvad hun har at sige. Hvis hun spørger efter min holdning svare jeg. Men ellers er jeg der og det ved hun. Og det er bl.a. hende der mener at hun bare skal aflives og forsikring det var mega dumt. Men pyt. Hun har det også selv pt svært.

Glæder mig så meget til sommer. Hvor Mille forhåbentlig kan komme med ud i haven og fange guldsmede og prøve at fange fugle (hun er for langsom) hun ved det bare ikke selv :stuck_out_tongue_closed_eyes:

8 Synes om

Glæder mig til at hendes venstre øre ikke er så fedtet og klistret. De dråber er bare også fedtet. Har købt 14 1 ml sprøjter. De kiggede sådan lidt mærkelig på apoteket. Og spurgte hvad jeg skulle med så mange. Det er nu bare min kat der skal 0.250 ml dråber i øret, og når den er brugt 2 gange, begynder det at drille med at kunne skubbe det ud af sprøjten.

13 Synes om

:kram:
Hvor er det hårdt for jer

Håber virkelig det bedste for Mille

4 Synes om

God bedring til Mille. :crossed_fingers::crossed_fingers: :heart:

Jeg gik efter jeg havde skrevet det øverste og tænkte på, at nogengange så har vi også bare brug for lidt mere tid til at tænke klart og vænne os til situationen. Ligegyldigt hvor pilen peger hen.

Jeg tænker altid på, at hvis min Fiona en dag blev meget syg og jeg valgte at hun skulle have fred. Så ville jeg skynde mig ud på et dyreinternat og give et kat et godt hjem. Jeg kan ikke forestille mig ikke at have en kat.

5 Synes om