Milos hale

Dejligt at I kom til dyrlæge med Milo, god bedring til ham :slight_smile:

Nu skriver du at han går i udestuen. Hvis det er en lukket udestue, så PAS PÅ at der ikke bliver for varmt (selv om temperaturen er faldet igen), det dør de af

Godt han om til dyrlæge, og hvor er det dejligt at han tog det som han gjorde. De misser overrasker godt nok mange gange :hjerte:

Fortsat god bedring med ham :slight_smile:

Herligt.

Fortsat god bedring til ham

:slight_smile:

Mange tak Elisabeth :).

[QUOTE=Kattetøsen-too;924140]Smukke Milo ! både din og min Milo :smiley:

Og god bedring med Milo ![/QUOTE]

Mange tak, ja du har jo også en dejlig Milo :).

Mange tak :).

Jo det var godt nok en rigtig byld, hvis indhold var blevet smurt godt og grundigt ind i hans pels.
Tak for advarslen, hvis det bliver voldsomt, så panikker jeg lige herinde i første omgang, så I kan fortælle mig hvad jeg skal gøre:).

[QUOTE=MZJ;924238]Dejligt at I kom til dyrlæge med Milo, god bedring til ham :slight_smile:

:)Nu skriver du at han går i udestuen. Hvis det er en lukket udestue, så PAS PÅ at der ikke bliver for varmt (selv om temperaturen er faldet igen), det dør de af[/QUOTE]

Mange tak :). Ja det var en stor lettelse, at det gik så nemt at få ham derind.
Det er en lukket udestue, men alle vinduer står en smule åbne, og vi kontrollerer jævnligt både temperaturen og kattens velbefindende.
Tak for din omsorg :).

[QUOTE=Marianne;924242]Godt han om til dyrlæge, og hvor er det dejligt at han tog det som han gjorde. De misser overrasker godt nok mange gange :hjerte:

Fortsat god bedring med ham :)[/QUOTE]

Mange tak Marianne :). Ja det var rigtig skønt, at han var så sød nem :hjerte:.

[QUOTE=danpia;924256]Herligt.

Fortsat god bedring til ham

:)[/QUOTE]

Mange tak danpia :).

Godt, du kom af sted, men skal du ikke også rense såret dagligt?
Da en af mine katte havde haft en byld, skulle jeg først skylle ned i hullet (brugte en engangssprøjte) med en svag brintoverilteopløsning og bagefter trykke sårsalve ned i hullet (der var spids på tuben til det samme).
Det gjorde ikke ondt på katten.

PS: Hvor er han smuk :inlove:

[QUOTE=Mega;924305]Godt, du kom af sted, men skal du ikke også rense såret dagligt?
Da en af mine katte havde haft en byld, skulle jeg først skylle ned i hullet (brugte en engangssprøjte) med en svag brintoverilteopløsning og bagefter trykke sårsalve ned i hullet (der var spids på tuben til det samme).

PS: Hvor er han smuk :inlove:[/QUOTE]

Da Wrappe havde den store byld på kinden, skulle vi bare holde øje med at hullet ikke lukkede de første par dage.

OK, min kat havde også dræn i, for der var ikke et, men to huller, som det ofte ses efter bidsår, så drænet gik faktisk ind gennem det ene hul og ud gennem det andet. Det var også tæt ved haleroden.

[QUOTE=Mega;924305]Godt, du kom af sted, men skal du ikke også rense såret dagligt?

PS: Hvor er han smuk :inlove:[/QUOTE]

Mange tak Hanne :), ja jeg synes også han er en smuk mis :hjerte:.

Nej, jeg spurgte dyrlægen om jeg skulle rense såret, men det skulle jeg ikke, bare fugte det lidt så skorpen er nem at pille af.

God bedring til smukke Milo :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;924202]Gud fri mig vel - HVOR har jeg skrevet, at jeg fraråder et dyrlægebesøg??? :uha:
Det får i det jo til at lyde som om!

Min første sætning er netop ‘det lyder som en byld - afsted til dyrlægen’!

Prøv dog lige at læse, HVAD jeg skriver inden i ‘dømmer’! Synes godt nok der fortolkes, som vinden blæser herinde nogen gange…:thumbdown:

'Hitte’kattene på gården kom OGSÅ til dyrlæge - når det blev opdaget! Men ja, når en kat strejfer rundt - eller bare vælger at sove i stalden og ikke i huset - og man ikke ser den nogle dage, kan en byld nemt overses! Og der HAR været et par gange, hvor jeg først har set det, da det næsten var helet helt op af sig selv!

Jeg vil igen pointere, at en byld ikke BEHØVER betyde, at katten er døden nær(!!!) - men SELVFØLGELIG skal man frekventere dyrlægen!![/QUOTE]

Jeg ved ikke hvor du har skrevet sådan?? Jeg har lige læst dit indlæg igen og jeg kan ikke se, at du skriver sådan nogen steder.:?
Jeg kan så heller ikke se, at nogen har beskyldt dig for at skrive sådan.

Og jeg vil så lige “returnere bemærkningen til afsender” : Prøv lige at læse hvad jeg skriver, inden du “dømmer og fortolker, overfortolker og digter”.

Nå, men nok om det, denne tråd handler om Milo’s hale og jeg skal læse videre nu…

[QUOTE=Milles mor;924229]Så er vi hjemme igen, og Milo er flyttet ind i udestuen i et par dage. Dyrlægen fandt ganske rigtigt et hul tæt på haleroden, som blev renset, og han fik en penicillin indsprøjtning, af dem der dækker i 14 dage.
Han fik faktisk ikke mindre end 3 sprøjter, for da vi nu havde ham derinde, blev han også vaccineret.

Milo var så dygtig inde hos dyrlægen :klappekat:, han lagde sig pænt på bordet og sagde ikke spor til at hun rodede rundt i hans pels og gav ham flere stik.

Han blev vejet, for hun skulle jo vide, hvor meget medicin han skulle have. Hun tog ham på armen - ud og veje ham på vægten, som står i venteværelset, 6,6 kg… Ja han er en stor kat… Op på armen med ham igen, og han puttede sig nærmest ind til hende, og ind i undersøgelses rummet. Jeg er altså temmelig stolt af min lille vildmis :hjerte:

Vi har fået til opgave at pille sårskårpen af hver dag de næste 2-3 dage, for at evt. materie kan komme ud, derfor bor han midlertidligt i udestuen.

Milo har fået mad og vand, en kattebakke var der i forvejen, og en nullerput ud i udestuen, lige nu ligger han og sover i vindueskarmen.[/QUOTE]

Hvor er det godt at læse at der er styr på halen nu.

Rigtig god bedring til Milo. :slight_smile:

EDIT: Glemte at skrive at han er en stor flot stribemis. :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;924358]Hvor er det godt at læse at der er styr på halen nu.

Rigtig god bedring til Milo. :slight_smile:

EDIT: Glemte at skrive at han er en stor flot stribemis. :-)[/QUOTE]

Mange tak Sim-Sim både for god bedring og for ros til hans udseende :).

Milo har været meget træt her i eftermiddag, men nu er han er ved at kvikke op, og han er begyndt at løfte halen, foreløbig til vandret position. Så behandlingen ser ud til at virke :thumbup:.

Dog er hans hale stadig meget hævet omkring roden. Jeg håber at hævelsen også snart fortager sig.

Vi skiftes til at gå ud og sidde lidt hos ham og nusse, han er bare så sød og kælen :hjerte:

Dejligt at han er ved at kvikke op :slight_smile: Han bliver sikkert hurtigt helt sig selv igen :slight_smile:

Dejlig opdatering - godt misling er frisk igen !! :pote:

Hvor var Milo dog dygtig hos dyrlægen. :slight_smile: Godt, at det går bedre og fortsat god bedring til ham. :kryds::kryds::kryds:

Mange tak Finn :).

Ja han var meget dygtig :hjerte:.

Han er jo en genudsætningskat og normalt sky over for fremmede. Dette var første gang han var i fremmede hænder, siden han blev neutraliseret hos kattens værn, for 1½ år siden. Så jeg synes godt nok den lille vildmis klarede det flot. :slight_smile:

[QUOTE=Milles mor;925883]Mange tak Finn :).

Ja han var meget dygtig :hjerte:.

Han er jo en genudsætningskat og normalt sky over for fremmede. Dette var første gang han var i fremmede hænder, siden han blev neutraliseret hos kattens værn, for 1½ år siden. Så jeg synes godt nok den lille vildmis klarede det flot. :)[/QUOTE]

Det har nok også hjulpet ham, at du var der,… at han kunne mærke din ro :slight_smile: Men flot klaret af ham.

Jah, det hælper jo altid at have far og mor med :).

Men vi har så også en dyrlæge, som har et fantastisk tag på katte. Men selv hun var imponeret over ham.