Jeg har undret mig over at der næsten ikke er kommet noget materie ud af hullet i halen, når vi har renset det. Halen er nemlig stadig meget øm og noget hævet.
jeg ringede så til dyrlægen, og fik det råd at jeg skulle lave et omslag med varmt sæbespånevand, og holde om hans hale. Det ville hjælpe på både hævelsen og smerten.
Og ih hvor han nød det, han lå lige så stille på bordet og spandt mens min mand nussede ham, og jeg holdt de varme klude om hans hale. På et tidspunkt rullede han helt om på ryggen og var totalt afslappet under hele forløbet .
Har I set godt efter, om der ikke er endnu et hul på halen? Hvis bylden skyldes et bid, kan der nemlig tit være to huller (efter hjørnetænderne i hhv. over- og undermund). Det har jeg set to gange.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;926319]Ser først tråden nu! Hvor var det godt I kom til dyrlæge med smukke Milo (IH hvor er han flot!) og dejligt at han tog det så pænt Dygtig mis er han!
Stakkels ham at det ikke er ordentlig ovre. Jeg håber de varme omslag hjælper så det ikke bli’r nødvendigt med en ekstra tur til dyrlægen [/QUOTE]
Mange tak Trekkie :). Ja han er helt utrolig nem at have med at gøre, jeg er meget overrasket. Og han er simpelthen så sød, den lille skat .
Jeg har kigget nogen gange, og har ikke fundet flere huller. Men jeg undersøger halen hver gang vi renser såret, så forhåbentlig opdager jeg det, hvis der er et hul mere, hans pels er bare så tæt. Vi skal til at rense det lige straks.
Jeg håber, han snart får det bedre, den skønne stribemis Men skulle det blive nødvendigt med en tur mere til dyrlægen, må i jo få ham til at barbere området lidt både på over- og underside, så I kan se, hvad der foregår.
Mange tak Ingrid :), det håber jeg også. Han har det da så godt nu, at han er begyndt at snakke for at komme ud. Så han har været ude i kattegården i ca 1½ time idag, mens de andre katte hhv. sov og gik tur. Det syntes de godt nok var mærkeligt, både Milo selv og de to der gik tur og kunne se ham gå rundt i deres gård :klapper:.
Ja, Jeg har også selv tænkt på at det ville være godt at barbere det lidt, (bare han så ikke tror, at han er en puddelhund ).
Tak til jer alle, for interessen for Milos velbefindende.
FF Ja han er en travl mis, da han er den eneste herre af sin art på matriklen.
Han skal jo sørge for, at her er trygt at være, for hans mor og søster :).
[QUOTE=danpia;928833]Godt at høre han er på toppen igen
:)[/QUOTE]
Tak for jeres interesse :).
Ja han har vældig travlt, vi ser ham faktisk kun morgen og aften, og så her i formiddag hvor det regnede. Da lå han på deres kradsetræ (det gamle hjemmelavede, som de har overtaget efter indemisserne, som fik nyt) som står i haven under et halvtag.
Milo er nu helt frisk igen og halen flyver i vejret til en glad hilsen når han ser os :).
[QUOTE=Milles mor;930420]Tak for jeres interesse :).
Ja han har vældig travlt, vi ser ham faktisk kun morgen og aften, og så her i formiddag hvor det regnede. Da lå han på deres kradsetræ (det gamle hjemmelavede, som de har overtaget efter indemisserne, som fik nyt) som står i haven under et halvtag.
Milo er nu helt frisk igen og halen flyver i vejret til en glad hilsen når han ser os :).[/QUOTE]
Nåhr Men det er da klart, at han har travlt - han har jo være SPÆRRET INDE i flere dage! Der må være mange ting, han skal have opdateringer på :høhø:
Helt klart Ingrid :), han skal heller ikke nyde noget af at blive taget op på armen, det kunne jo være han blev “indlagt” igen . Og det har han bestemt ikke tid til :D.
Bare fordi man er tillidsfuld og vil bæres…så havner man hos dyrlægen og bliver fyldt med medicin og varme omslag på halen…han passer nok lidt på i den nærmeste fremtid.
[QUOTE=Sim-Sim;930990]Bare fordi man er tillidsfuld og vil bæres…så havner man hos dyrlægen og bliver fyldt med medicin og varme omslag på halen…han passer nok lidt på i den nærmeste fremtid.