Studenter ses jo mest i foråret i lyse lette sommerkjoler. Min datter kunne ikke være med i foråret af forskellige personlige årsager.
Men i dag har hun været til sin afsluttende eksamen i Branche Detail på HG. Vi ankommer på Handelsskolen, møder den lukkede dør, som min datter sidder bag og skal forsvare sin opgave
Far sætter huen på. Der fældes en tåre, hvilket vist også er tilladet, når hun består sin eksamen med et 12-tal Så fik hun et par fine roser. Og så kom der smil på.
Lige et billede med lillesøster og til sidst, så skal der ringes rundt til venner og bekendte
Vi sluttede af med en lækker frokost i byen. I aften skal der holdes lidt fest hos hendes far og lørdag holder vi lidt studenter tam tam her hos os
Steffen, hun er da single og bor alene sammen med sin kat
Mange tak for de fine ord om begge mine piger
Margrethe: Jo, hun er skam student Hun har gået på Mercantec i Viborg i 2 år og har derefter taget 12 uger på Herningsholm Erhvervsskole i Ikast. Hun har hele tiden gået i “voksenklasse” Flexforløb, og har fået merit for nogle fag pga erhvervserfaring og tidligere HHX forløb m.m. Hun er nemlig ikke en “teenage student” hun er 22 år.
[QUOTE=Margrethe;720898]Stort tillykke med hende og den flotte karakter
… men… man bliver vist ikke student af at tage en HG… det er vel kun stx, hf, hhx og htx som bliver studenter…[/QUOTE]- Det er der noget om. De kaldes vist også for HG-dimittender fremfor HG-studenter pga. de manglende A-fag. Men det er jo ligegyldigt, da jeg synes det er langt vigtigere at de unge mennesker får taget sig en ungdomsuddannelse, de kan bruge til noget og, at det fører til et arbejde, de brænder for. Der kom jeg vist til at lyde som en gammelklog 50-årig.
Uanset hvad, ser Marianne K’s datter ud til at være rigtig glad for sit resultat og ikke mindst sin hue. Endnu engang tillykke - og jeg håber, at hun nyder det, selvom det måske havde været sjovere at gå rundt med huen i juni-juli måned.