Min grænse er nået

[quote=Felis;471991]En robotstøvsuger hjælper altså ikke på møbler og f.eks. sprækker under gulvlister o.s.v., der er plastret til med hundehår…dem hjælper heller ikke på de sådan ca 10-15 gange mere støv der lægger sig i hjemmet, eller stænk fra våd, beskidt hund op og ned ad lodrette flader…og svineriet hvor hunden drikker og spiser.

Jo, en hund, og især en stor, langhåret, aktiv hund, sviner meget og slider meget på boligen.
Ingen tvivl om det.

Og hvis det vægtigste argument for at have sådan en hund er, at den skal skræmme evt. tyveknægte væk, så burde man ikke have den, men i stedet udstyre hjemmet med alarmsystemer…

En hund skal ikke være til byrde, som det lyder til Buffas er, det kan ingen være tjent med, hverken ejere eller hunden.

Jeg skal heller ikke have store hunde mere , så meget er sikkert…

Men KKH Og de nye ejere får råt for usødet, hvor meget sådan en hund kan svine. Måske jeg skal lade en dags hundehår og jord/sand ligge når der kommer nogen for at kigge på ham

Måske det fremmer muligheden for at få ham afsat, at undlade at fortælle/vise det til potentielle aftagere af hunden[/quote]

Jeg er godt klar over, at en robotstøvsuger ikke kan stille meget op over
for det slid, ens hjem udsættes for med en stor hund som medbeboer, men
jeg ved fra en veninde, der har haft to Old English Sheepdogs, at en
robotstøvsuger kan være en stor hjælp i det daglige, hvor den trods alt
fjerner monsterstore hårnullermænd og sand og blade, der bliver slæbt med
ind.

Og set i lyset af at KKH melder ud, at det psykisk er uoverkommeligt for
hende bl.a. pga. rengøringen, så mener jeg da, at det kan være et
forsøg værd med sådan en robot i kombination med trimning af hunden,
som også nævnes i tråden. Det er vel meget logisk at sætte ind der, hvor
man føler, at problemet er.

Jeg læser nu heller ikke, at Buffys tilstedeværelse kun skulle være som
stedfortrædende alarmsystem - KKH er trods alt ikke uvidende omkring
hundehold - men som familiehund plus funktion som tryghed efter et
indbrud. Og hvis tingene ikke havde udviklet sig i den retning, det nu
engang gjorde for KKH, så havde det muligvis også være en fin løsning for
alle. Sådan gik det bare ikke.

[quote=Felis;471991]
Men KKH Og de nye ejere får råt for usødet, hvor meget sådan en hund kan svine. Måske jeg skal lade en dags hundehår og jord/sand ligge når der kommer nogen for at kigge på ham

Måske det fremmer muligheden for at få ham afsat, at undlade at fortælle/vise det til potentielle aftagere af hunden[/quote]
Jeg ville ellers ikke blande mig i denne tråd - men det gør jeg nu…
Det råd du giver, det er simpelthen noget af det mest egoistiske at gøre overfor den stakkels hund! :mad:
Ét er at man tror at en stor, langhåret hund ikke sviner særlig meget - og finder ud af det og derfor vil af med den - jeg tror bare jeg lader vær med at komme nærmere hvad jeg mener om dét… Men vil man så finde et nyt hjem, så tager man sgu sit ansvar og fortæller nye ejer ALT - inkl. at hunden sviner meget! Det andet er simpelthen for fejt at gøre…

Jeg har haft to omplaceringshunde - den ene var ih og åh så sød, indtil jeg kom hjem med hende - hun havde alene hjemme problemer, flippede fuldstændig ud over andre hunde og hun havde allergi! Dette havde ejer ikke oplyst mig om… efter et år måtte jeg opgive kampen om at få det til at gå mellem mine to hunde, og derfor måtte hun videre… dette kunne være undgået hvis tidligere ejer havde fortalt om hendes problemer, for så havde jeg ikke taget hende, fordi jeg ville være klar over at det aldrig ville gå… pga. ejer valgte at lyve overfor mig, betød det at HUNDEN blev taberen i dette og måtte have et nyt hjem igen…

Da jeg skulle finde et nyt hjem til hende, fortalte jeg nye ejere ALT - at hun måske stadig ville have svært ved at være alene, når hun for første gang skulle prøve at være helt alene uden en anden hund, at hun havde allergi og at hun flippede ud over andre hunde - kunne de ikke håndtere det, skulle de da ikke have hende! Hun skulle ikke ud i et nyt hjem til nogen som troede de fik en problemfri hund - for det gjorde de altså ikke. Så må man jo bare vente til den rette familie dukker op - kan de ikke håndtere hundens problemer, inkl. dens svineri, så er de jo bare ikke de rette ejere!!

[quote=Charlotte Oeh.;471995]Jeg er godt klar over, at en robotstøvsuger ikke kan stille meget op over
for det slid, ens hjem udsættes for med en stor hund som medbeboer, men
jeg ved fra en veninde, der har haft to Old English Sheepdogs, at en
robotstøvsuger kan være en stor hjælp i det daglige, hvor den trods alt
fjerner monsterstore hårnullermænd og sand og blade, der bliver slæbt med
ind.

Og set i lyset af at KKH melder ud, at det psykisk er uoverkommeligt for
hende bl.a. pga. rengøringen, så mener jeg da, at det kan være et
forsøg værd med sådan en robot i kombination med trimning af hunden,
som også nævnes i tråden. Det er vel meget logisk at sætte ind der, hvor
man føler, at problemet er.
.[/quote]

Jep, der er også nogle af dem som kan vaske gulv også.

(Er ret sikker på at sådan en bliver det første jeg køber når jeg er færdig med at studere. :slight_smile: )

Glemte lige at kommentere denne.

Jeg mener så afgjort, at det bedste for hunden må være, at de kommende
ejere ved, hvad de går ind til, så de ikke overraskes af svineriet og sender
hunden videre til nye intetanende mennesker.

Det kan godt være, at det bliver sværere at finde et hjem til hunden, men
til gengæld er chancen nok større for, at det bliver dens endelige hjem,
hvis folk på forhånd har taget stilling til, om de kan leve med sådan et
svineri.

Den største fejl vil være at beholde det dyr man bliver frustreret over - det er hverken dyret eller ejer tjent med, men ja jeg syntes det er sørgeligt at man kan nå der til som hunde/katte/ja hvilket som helst dyrejer.

Selvfølgelig er det sørgeligt - men det er også sørgeligt at “gå ned med
flaget”, og ting man magtede før, magter man måske ikke bagefter, og det
er man trods alt ikke selv herre over.

Til gengæld lærer mange - og jeg kender intet til KKH - at “rydde op” i
deres liv, så de kan komme videre, og det kan for nogle betyde, at det
dyrehold, de levede og åndende for før, måske pludselig er
uoverkommeligt, og reelt er det, der fastholder dem i deres aktuelle
psykiske tilstand.

Så hvor sørgeligt det end måtte opfattes, så har jeg faktisk respekt for
KKH, når hun ved at lytte til sig selv melder ud, at rengøringen er
uoverkommelig, og at hun derfor må sætte ind over for det.

Det er så ufattelig let at dømme folk ude, men når det kommer til stykket,
så er der i mit sind ingen tvivl om, at hvis det kommer til at holde eget
hoved oven vande frem for hundens, ja så må hunden altså et andet
sted hen at bo.

KKH: Dejligt I forsøger en sidste gang, for han er en skøn hund:-)
Og I er en skøn familie for ham.

Jeg kommer lige fra mine to lånehunde Kejser og Julie og hvis du beslutter dig for at omplacere så prøv at sende mig mailen, så har Lisbeth lovet at stikke en finger i jorden blandt de new-ejere hun kender rigtig mange af.

Det ER nogle store savlende dyr - det vil jeg give dig ret i:-)
Og de skubber og maser - Kejser vejer 84 kilo - jeg har faktisk aldrig set så stor en hund før - men jeg har heller ikke oplevet så rar en hund hele vejen igennem.

Men de kræver en ejer gjort af en bestemt støbning. Jeg tror heller ikke jeg kunne have dem, for de ER altså store.

Husk at tilbuddet står ved magt - altid.

MVH

[quote=Garfield.;471998]Jeg ville ellers ikke blande mig i denne tråd - men det gør jeg nu…
Det råd du giver, det er simpelthen noget af det mest egoistiske at gøre overfor den stakkels hund! :mad:
!![/quote]

[quote=Charlotte Oeh.;472001]Glemte lige at kommentere denne.

Jeg mener så afgjort, at det bedste for hunden må være, at de kommende
ejere ved, hvad de går ind til, så de ikke overraskes af svineriet og sender
hunden videre til nye intetanende mennesker.

.[/quote]

Det var nu mest ment som en spøg, men bortset fra det, så tror jeg altså udemærket, at de fleste mennesker er klar over, at en langhåret hund fælder og at en hund slæber sand o.s.v. med ind.

M.h.t. at nye ejere skal vide hvad de går ind til, så er der jo tale om helt almindelige forhold omkring det at have hund, som KKH bare ikke kan arbejde med mere…der er jo ikke tale om, (i hvert fald ikke nævnt noget om det,) at hunden skider på gulvet i huset og pisser op af møblerne, æder sko for flere tusinde kr. årligt, har alvorlige adfærdsproblemer o.s.v o.s.v…sådan noget ville være relevant, at fortælle nye ejere, men sgu ikke at man skal være forberedt på, at en hund fælder og slæber sand ind og kan svine lidt, for det er simpel børnelærdom ud fra sund logik…eller burde være det

[quote=Felis;472046]Det var nu mest ment som en spøg, men bortset fra det, så tror jeg altså udemærket, at de fleste mennesker er klar over, at en langhåret hund fælder og at en hund slæber sand o.s.v. med ind.

M.h.t. at nye ejere skal vide hvad de går ind til, så er der jo tale om helt almindelige forhold omkring det at have hund, som KKH bare ikke kan arbejde med mere…der er jo ikke tale om, (i hvert fald ikke nævnt noget om det,) at hunden skider på gulvet i huset og pisser op af møblerne, æder sko for flere tusinde kr. årligt, har alvorlige adfærdsproblemer o.s.v o.s.v…sådan noget ville være relevant, at fortælle nye ejere, men sgu ikke at man skal være forberedt på, at en hund fælder og slæber sand ind og kan svine lidt, for det er simpel børnelærdom ud fra sund logik…eller burde være det[/quote]
Det er jo åbenbart kommet som en overraskelse for trådstarter at hunden sviner så meget, hun kan jo netop ikke overskue det mere - så hvorfor ikke også gør nye ejere opmærksom på det - ja det burde være helt almindelig logik at en stor hund sviner så meget, men når det kan komme som en overraskelse for trådstarter - hvorfor skal nye ejere så ikke også vide det?

Jeg synes det vil være mest fair, overfor nye ejere og hunden, at åbent fortælle dem om selve grunden til omplaceringen, så de ved det! Alt andet er fejt gjort… :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;471970]KKH, har I overvejet at anskaffe jer en robotstøvsuger? Jeg kender flere,
som har købt sådan en, og som er meget begejstrede for dens
hjælpsomhed og arbejdsindsats - måske den kunne være en reel aflastning
for dig :)[/quote]

Det har jeg faktisk, men den kan desværre ikke komme op på væggene og paneler hvor der ligger sig utrolig meget støv og hår.

Og lige en sidebemærkning, jeg har aldrig været kendt for at være sart eller sippet, det kan man sgi heller ikke være med 6 børn.

Hvor ofte brøster i ham? :slight_smile: Og hvilket foder får han?

Han bliver børstet 2 gange om ugen, et job min mand ellers skulle klare, som han bare aldrig gør, så det bliver jeg nødt til ellers er det endnu værre.
Ja som MoMo opfattede, så var det meningen at hoveddelen af ansvaret skulle ligge hos min mand, da jeg er kattemenneske, men sådan er det desværre ikke blevet.

Dvs. han bliver taget igennem med en børste og derefter en kam. Han har en lidt anderledes pels end alm. newfier, da han er en blanding mellem dem og schæfer.

Han får RC, før gigant men der ligger småfnulder ud over hele gulvet ved det, så nu er han på det foder til mellemstor hund. Derudover får han lidt ben og råt og så selvfølgelig rester fra aftensmaden.
Jeg har prøvet viacutanolie i en periode, men det virkede ikke til at hjælpe på pelsen.

jeg vil ikke anbefale at trimme en newfer med en trimmer over større områder…

det får over og underpels til at vokse sammen og danne filt-kager helt inde ved huden… det kan ubetinget ikke anbefales… jeg har oplevet det på flere af vores newfoundlændere ifbm operationer eller andre ting hvor det pine død var nødvendigt for at komme til huden…

red hunden og bliv ved med at rede den men klip den ikke ned… det går alt for ofte galt med lige den type pels og det er skide synd for vovsen hvis den skal opleve det…

[quote=Battlestar;472087]jeg vil ikke anbefale at trimme en newfer med en trimmer over større områder…

det får over og underpels til at vokse sammen og danne filt-kager helt inde ved huden… det kan ubetinget ikke anbefales… jeg har oplevet det på flere af vores newfoundlændere ifbm operationer eller andre ting hvor det pine død var nødvendigt for at komme til huden…

red hunden og bliv ved med at rede den men klip den ikke ned… det går alt for ofte galt med lige den type pels og det er skide synd for vovsen hvis den skal opleve det…[/quote]

Okay, ville du også være nervøs for det selvom han ikke helt har newfiens pels? For så må jeg aflyse tiden hos hundefrisøren, for ondt skal han ihvertfald ikke ende ud med at have.

[quote=Battlestar;472087]jeg vil ikke anbefale at trimme en newfer med en trimmer over større områder…

[/quote]

Men hvad hvis man bare klipper pelsen, f.eks. i halv længde ?

Åh det er sådan en trimning! - Jeg troede bare du ville børste igennem.

Enig med Regitze - det ville jeg heller ikke gøre

[quote=lenschow;472108]Åh det er sådan en trimning! - Jeg troede bare du ville børste igennem.

Enig med Regitze - det ville jeg heller ikke gøre[/quote]

Nej børste igennem gør jeg jo i forvejen, så der er ingen knuder. Så det var en trimning så pelsen ville blive lidt kortere, ikke helt så kort som en korthårs hund, men alligevel en vis længde af.

Nu lyder til at der der er nogen herinde som har forstand på Newf pels :ok: Kunne man ikke bruge en Coat King? http://www.alttilhundogkat.dk/coat_king.6 jeg har ikke forstand på Newf pels, men det kan være i ved det. Jeg brugte den selv til min westie, den må ikke bruges hver dag dog! Men den går ind og tynder ud i underulden og fjerne de løse/døde hår. Den fungerede i hvert fald super godt til Kency! :thumbup:

Jeg ved ikke med den du viser. Men jeg har prøvet furminator på ham, og den dur ihvertfald ikke til hans pels, da den bare hiver :frowning: dækhårene af og ikke kommer ind til underulden.

Coatking brugte jeg på to Eurasier i går kortvarigt. Den skulle iflg den opdrætter og udstiller (med 11 års Eurasierpels erfaring og 10 års keeshound erfaring) kun tage underulden.

Mens den er det rene tortur mod katte, så syntes hundene i går godt om den. De er mindre sensitive i huden end katte tror jeg:-)

Jeg ved ikke om denne opdrætter har ret, men 21 års pelserfaring er alligevl svær at lukke øjnene for, så du kunne måske overveje det.
Dog har New ikke samme pels som hverken Eurasier eller Keeshound, så jeg tør ikke sige om ideen er dårlig…

Gitze?