Min kat er kleptoman

Min skønne Dooley på 6 mdr. er en tortie m/hvid Norsk Skovkat.

Hvilken herlig kombination - tortie og Skovkat !

Skovkatten er intelligent, og jeg havde hørt om, at tortier havde noget helt specielt over sig. En særlig “energi” ??

Dooley er ingen undtagelse. Hun STJÆLER fra os :høhø:

I dag fra klokken 17 til 19 tog jeg hende i at stjæle følgende:
en karamelstang fra køkkenbordet
en tom (heldigvis) pakke cigaretter som hun sneg ind i et RC telt, hvor hun lå og gnaskede løs
en prop fra en sodavandsflaske
et net hvor der havde været hvidløg i (stjålet fra køkkenbordet … mens min mand var ved at lave aftensmad.
en fyrfadslighter

For saddan da … hun er her og der og alle vegne OG lynhurtig.

Jeg burde nok være sådan her :argh: eller sådan her :rock:

men hun er fisme så kær, når hun STOLT “ræser” afsted med sit bytte … så jeg ender som regel med at være sådan her :klapper: :høhø: :tihi:

Har I også katte, der stjæler ?

Hahaa - kan sku lige se det for mig :smiley:

Her stjæler mine os, men det er kun hvis det er papir - eller karmeller der er pakket ind :smiley:

Fandt en i kattebakken forleden :smiley: - Den må de have kidnappet derind :smiley:

Ja jeg har jo så 2 huskatte drenge på 1 år og 5 mdr

Og de stjæler følgende: Tamponer, tomme cigaretpakker, vigtige bankboner, kapsler, handsker, trusser, tusser og blyanter og kuglepenne…

Forleden prøvede Aslan at stjæle et stykke papir fra de fnugruller der… men endte med det sad fast i hans knurhår :lol:… så han vadede rundt med et stykke klisterpapir i hovedet indtil jeg fjernede det :tihi:

Tja, min kat plejer oftest at stjæle det meste af min dyne :klapper:Lidt sødt, men i denne årstid er det nu for koldt:ups:

Her i huset har vi også to kleptomaner , mor og datter
De er slemmere end ravne . India ved vi i det mindste hvor hun gemmer sit bytte hver aften inden jeg går i seng kan jeg tømme sengen for tyvgodset , pænt gemt under dynen.
Lulu er mere snu hun gemmer det rund omkring i huset . Og helst under den store flyde hjørne sofa som jeg ikke selv kan skubbe ud .Og hun ved det :høhø:

Og ja de er begge tortier :tihi:

Er de ikke allesammen det - altså tyvagtige? :gruble:
Mine stjæler da med arme og ben - både dem jeg har nu og de to jeg havde tidligere. Er det småt nok kan, det leges med eller kan det larme… væk er det… :muhaha: :muhaha: :slem: :slem:

Askja er kleptoman

Her mens vi har bygget køkken har hun så uvidet sine “forretninger”. Nu stjæler hun ikke kun min uldpung - og de lækre uldboldte hun fik af en fantastisk kattegal :slight_smile:
Nææ, nu raner hun også skruer og andre små dippedutter.

Hvor er det sjovt at læse om jeres kattes skøre tyverier :smiley:

Vi har også talt om, at Dooley er værre end en ravn.
Hun burde kaldes Ravn(a) :tihi:

MEN … I guder hvor ser hun dog kær ud :hjerte: , når hun STOLT løber afsted med sit bytte

Vores hankat stjæler mine hårelastikker. Det er faktisk ret irriterende fordi de ender inde under vores belastende tunge sofa…

Snebold kan godt lide at stjæle, alt der er på bordet. Især hvis det er småt eller det bare larmer lidt…
Ellers stjæler hans ens vand. Hvis det står på bordet, så drikker han det…!

Elastikker stjæler han også.
Hvor han gemmer dem, ja. Det er meget forskelligt, for pludselig ligger der bare en elastik…

Snebold er også god til at stjæle vatpinde, og dem prøver han at spise…:høhø:

Han stjæler også godbidder, hvis de står et sted, hvor han kan vælte bøtten ned.

Her i huset er det Bertha der stjæler alt! Hun er sjovt nok tortie :wink:

Alt hvad der kan skubbes til render hun med…

Her er det Deena, der løber med alt, men hun har også en forkærlighed for at bide i ting. Det ser egentlig utrolig sødt ud, når hun lige napser en karamel i papiret og stikker af med den, men jeg har generelt vænnet mig til bare aldrig at lade småting af nogen som helst slags ligge fremme. Hun løber også med Thomas’ badetøfler og bider dem i småstykker, hvis hun kan slippe efter med det :stuck_out_tongue:

:gruble: Gad vide om det er det Asani træner til, for i dag hoppede han lige over på sofabordet og løb stolt afsted med min datters sminkepensel.

Vi må sætte hårdt ind overfor det, så det ikke er starten på en kriminel karriere. :tihi:

Jeg får også stjålet mine hårelastikker, det er Nailhead der er den skyldige :slight_smile: Nu har jeg simpelhen købt en håndfuld elastikker jeg ligger i et fad i vindueskarmen, som han godt må stjæle :høhø: De ender med at ligge i det fjerneste hjørne under sengen. Nogle af dem har jeg endnu ikke fundet :? Men så kommer han pludselig valsende med et af dem.

Slaggy stjæler ALTID min agurk, når jeg spiser rugbrød med leverpostej :rolleyes:

Og kan hun så smide agurken ned bag radiotoren, så bliver hun rigtig glad :klap:

Hvor er det sjovt at læse om :smiley:

Hihi, jeg skulle ellers lige til at svare, at det kender jeg ikke, men jeg har jo også persere… :wink:
Gias tidl. ejer advarede med et smil om, at “hun stjæler dine smykker”, vist også hårspænder etc.
Men det har jeg nu aldrig oplevet. De kan begge lide at lege med smykkekæder og andet, der rasler let, men hverken Gia eller Leise har rendt med noget endnu.
Til gengæld kan lidt sammenkrøllet papir være alle tiders legetøj.

Min tortietøs stjæler også alt hvad hun kan komme til… Hun holder sig dog som regel til papir og cigaretskodder… Som alt sammen bliver gemt under mit koskind på gulvet… :høhø:

De andre tager bare selv… De har åbenbart ikke den der følelse af “dit og mit - nu tager jeg noget af dit” som Alaia har…

Nå ja, og Mosier stjæler mit tøj, når jeg er i bad. Der er kun et sted jeg kan lægge tøjet i mens, uden at det bliver vådt, og det er lige foran døren. Så Mosier sidder og fisker det ud under døren i mens. :juhu:

:tihi: Hende er der da gang i…
Hun kan jo også ligeså godt tage for sig, når hun nu er igang :lol:

Oliver stjæler også en hel del :tihi:

Blandt andet :

-Brugte trusser (Som jeg så må løbe rundt, temmelig desperat og meget nøgen, i lejligheden efter, mens Oliver løber rundt med dem i munden samtidigt med at han ser noget så stolt ud…:klapper:)
-Vatpinde
-Hylster til kontaktlinser (også inden jeg når at få nr 2 i øjet… Igen løber jeg lettere desperat rundt i lejligheden)
-Mad…
-Lightere
-Papir
-Kuglepenne

Havldelen af tingene finder jeg aldrig igen… :tihi: