Min kat er væk! -Hvorfor?

Hej alle kattegale !

Fredag morgen (d. 5/3) blev min kat sat udenfor, som den nu gør hver dag, når vi forlader huset. Sidan da har den ikke været hjemme. :ked: Den plejer normalt at være inde næsten hele dagen, når det er weekend.
Den er blevet set både fredag og lørdag, men ikke af os.

Kan det være fordi den er kommet i løbetid, og så er ude sammen med nogle hankatte? Her på det seneste har den nemlig ikke fået p-piller, fordi den på et tidspunkt var drægtig, men mistede killingerne.

  • Hvis dette er tilfældet, hvornår kommer den så tilbage, og kommer den tilbage?

Den har ikke halsbånd, da den hele tiden taber det, og er ikke øremærket. Håber i kan hjælpe mig! (Der er sat efterlysning igang)

P.S Lad venligst være med at komme med kommentarer, som f.x Hvorfor sterilliserede du den ikke?! Giv den p-piller med det samme igen bagefter! osv. - Jeg ved det, men det er ikke de svar jeg søger nu!

Savner utroligt meget min søde misser :ked:!
MVH.

Jeg kan ikke holde min mund. :slight_smile:
Når du ved det hele, hvorfor er din kat så ikke steriliseret.

Hvordan kan du finde på at sætte er fertil kat uden for din dør.
Kunne du ikke mærke på den, at den var i løbetid…

Hvad vil du have, at vi skal svare…

[quote=CamillaG;345361]Hej alle kattegale !

Fredag morgen (d. 5/3) blev min kat sat udenfor, som den nu gør hver dag, når vi forlader huset. Sidan da har den ikke været hjemme. :ked: Den plejer normalt at være inde næsten hele dagen, når det er weekend.
Den er blevet set både fredag og lørdag, men ikke af os.

Kan det være fordi den er kommet i løbetid, og så er ude sammen med nogle hankatte? Her på det seneste har den nemlig ikke fået p-piller, fordi den på et tidspunkt var drægtig, men mistede killingerne.

  • Hvis dette er tilfældet, hvornår kommer den så tilbage, og kommer den tilbage?

Den har ikke halsbånd, da den hele tiden taber det, og er ikke øremærket. Håber i kan hjælpe mig! (Der er sat efterlysning igang)

P.S Lad venligst være med at komme med kommentarer, som f.x Hvorfor sterilliserede du den ikke?! Giv den p-piller med det samme igen bagefter! osv. - Jeg ved det, men det er ikke de svar jeg søger nu!

Savner utroligt meget min søde misser :ked:!
MVH.[/quote]

Ingen kan jo svare dig på om din kat kommer tilbage eller ej …Man kan kun håbe ?

Måske det ville være en ide at beskrive katten, og hvor den er blevet væk fra ?

Jeg ser du ikke ønsker kommentarer om hvor vidt det er fornuftig at lade en fertil kat løbe frit rundt - Det vil jeg respektere, osse selvom jeg brænder lidt for at fortælle min holdning til det :slight_smile:

Ingen kan svare på, hvornår din kat kommer tilbage - eller om den i det hele taget kommer tilbage. Du kan blot håbe at nogle folk er så venlige at bringe den hjem til jer, når/hvis den bliver fundet.

Mht. det andet, så er jeg fuldkommen enig med de andre, men respekterer at du ikke vil høre andres mening om dette. (Selvom det nok i sidste ende ville være bedre for din kat - og dine nerver)

Mona: Ingen tegn på løbetid
Om det er fordi den er i løbetid den ikke er hos os?

[quote=CamillaG;345373]Mona: Ingen tegn på løbetid
Om det er fordi den er i løbetid den ikke er hos os?[/quote]

Det er meget muligt.

[quote=CamillaG;345373]Mona: Ingen tegn på løbetid
Om det er fordi den er i løbetid den ikke er hos os?[/quote]

Det kunne det sagtens være.
Det er tiden nu…

Den kan være i løbetid - så kan de være væk i en uges tid.
Den kan ligge død et eller andet sted - så får du aldrig vished, for ingen ved det er din kat.

[quote=CamillaG;345373]Mona: Ingen tegn på løbetid
Om det er fordi den er i løbetid den ikke er hos os?[/quote]

Det er jo lige årstid for løbetid, og derfor burde du ikke lukke den ud !!
Måske kommer den drægtig hjem …Måske kommer den skadet hjem, og måske kommer den hjem og er smittet med en eller anden sygdom …Jeg fornemmer du er MEGET glad for din kat, så jeg forstår ikke, hvorfor du ikke har tænkt på de farer der er ?

Ønsker du killinger siden hun ikke er neutraliseret ? P-piller er noget møj, det er absolut ikke sjældent at man ser cancer, selv ved kortvarigt brug af p-piller.

Hvis den bliver sat udenfor hver dag kan det jo også være den har fundet et varmt sted at komme ind, så prøv at kontakte naboer for om den enten er flyttet ind hos dem eller har fundet et lunt hjørne og er blevet lukket inde.
Og ellers kommer den nok hjem om en uges tid i gravid tilstand.
Marina

Hvordan ved du overhovedet om katten er din? Når den ikke er mærket eller registreret har du intet bevis på det…

Det kan være der er en anden familie som ejer den i dagtimerne, og lukker den udenfor om aftenen. Ja, der er sørme mange måder at have kat på, må man sige. Hver sin smag.

Den kan også være blevet indfanget som en vildkat af jeres kommune. Se om de har et indfangningprojekt i gang for tiden.

Man forstår jo godt, hvis katten har fundet et andet hjem, hvor den må være inde om dagen
og ikke er henvist til at rende rundt ude i kulden.

:fryser::fryser::fryser:

Hvis den kommer tilbage, så vil jeg foreslå, at du får lavet en kattelem, så den selv kan vælge,
om den vil være inde eller ude.

Hvis I bor i et villakvarter, så ville jeg tage en runde og ringe på hos folk
for at spørge, om de vil tjekke deres skure og kældre. Katte har det med
at smutte ind sådanne steder, når de ser deres snit til det. Der kan jo
også sagtens være nogle venlige mennesker, der har taget den til sig, fordi
de ikke har kunnet se, hvor den hørte til.

Politiet får også nogle gange indleveret hittedyr - har du kontaktet din
lokale politistation?

Jeg krydser fingre for, at du snart har din kat hjemme igen :slight_smile:

Har I ikke mulighed for at indrette en plads i jeres skur til hende i
dagtimerne, så hun har et lunt sted i læ, hvor hun kan tage sin middagslur?
Og hvor hun kan have noget foder og frisk vand stående? Når hun render
rundt uden for jeres hus og ikke kan komme ind, ikke kan komme til sin mad
og ikke kan tage en lur på sin yndlingsplads, så er det meget logisk, at hun
søger et andet sted hen, hvor der er åbent for hende. Det ville vi nok også
selv gøre :slight_smile:

At den plejer at være hjemme næsten hele dagen i weekenderne, burde måske have givet dig et vink med en vognstang, om at det er for koldt for katten lige nu at være ude hele dagen.

Jeg kan sørme godt forstå hvis din kat har fundet sig et nyt hjem.

Den kan og også være væk fordi den er på hankattejagt, fordi den måske er blevet lukket inde i et skur, fordi en er kørt over eller lignene. Der er mange muligheder…

Det her er ikke en " Jeg skal komme efter dig indlæg"

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=15804”]Spørgsmål Spørgsmål om løbetid - De Kattegale Debatterer[/ame]

Men jeg synes, inden du vælger at få killinger. Tag til det nærmeste katteinternat, i juni - juli måned.

Her er “kun” toppen af isbjerget, ( de katte og killingerne der er så “heldige” at være kommet der, bliver der taget hånd om) De mindre heldige bliver efterlagt, i skove, på rastepladser, Osv.

Ikke at du vil gøre det, slet ikke.
Men jeg synes inden man planlægger et kuld killinger, skal man tag et smut forbi et internat, helst i sommerferieperioden.

Jeg vil give de andre ret :slight_smile:

Jeg er ikke i tvivl om at du er en fin misse-mor når du er hjemme og at du holder af din kat, men hvis du som du skriver sætter katten udenfor hver dag når du går - så tror jeg du har svaret…

Hvis min mand satte mig ud i kulden med en jakke, uden mad og vand og kun sørgede for mig når han kom fra arbejde og ellers var hjemme - så tror jeg at jeg skiftede ham ud i ret hurtigt…

Hvis din kat kommer hjem, så lad hende neutralisere så hun ikke får killingerne og i øvrigt ikke render så langt når hun er ude… så er der større chance for at du får lov til at beholde missen :slight_smile:

og husk øretatovering (elternativt chip), når den alligevel er i narkose (sterilisation).

Held og lykke med at finde katten i god behold (selvom den nok er gravid)
:slight_smile:

Redigeret: Forresten, vil du ikke nok være rar at opdatere, når du forhåbentlig har katten hjemme igen?

Når din kat nu kommer hjem (hvad jeg krydser fingre for), så kan du sagtens få den steriliseret hurtigt og dermed vil dyrlægen samtidig fjerne evt fostre, så du ikke skal have killinger. Gør dyrlægen opmærksom på, at katten muligvis kan være drægtig.

Samtidig med hun bliver steriliseret bør du øremærke hende og få hende registreret.

Og som andre siger: Få dog en kattelem, så hun ikke tvinges til at være ude hele dagen - det er sgu synd, når temperaturen denne vinter har været ned på -10 grader visse dage.

Kære Camilla.

Hvorfor sætter du hende ud, når du kører om morgenen.

Hvorfor er hun ikke inde :?

Jeg er nu folkepensionist; men jeg arbejdede til jeg blev 65 år.
Mine var altid inde i den tid, jeg var på arbejde.

Det er lang tid for din misser at være ude.
Vi har jo frostgrader hver dag…

De fleste mulige bud er vist givet… nogen kan have taget den, den har jo ingen tegn på at være ejet.
Den kan være kørt ned, røget igennem isen ved en å/sø el.lig …

Jeg skal nok holde mund om min mening med at smide katten ud hele dagen - fertil oven i købet…