Min kat er væk! -Hvorfor?

[quote=CamillaG;345361]
P.S Lad venligst være med at komme med kommentarer, som f.x Hvorfor sterilliserede du den ikke?! Giv den p-piller med det samme igen bagefter! osv. - Jeg ved det, men det er ikke de svar jeg søger nu!

MVH.[/quote]

Tror i øvrigt det er en dårlig ide at give katten p-piller, hvis du har mistanke om at den er blevet parret - det kan skade fostrene.

Hvor er CamillaG blevet af :?

Hvis du ikke er her CamillaG - er det vist spild af tid at svare -

Okay… Nu kan jeg simpelthen ikke holde kæft længere…
Frys mig, smid mig ud, giv mig en advarsel… men så har jeg i det mindste fået luft… og hvem ved - måske trænger mit indlæg igennem hos en eller anden?

I Slutningen af januar spørger Camilla G om løbetider hos kat… hun ved tydeligvis ikke en hujende fis om dette og får nogle helt konkrete råd… Alice er også lige inde med en en opfordring om neutralisering…
Men for tydeligt døve ører… katten skal have killinger! Basta…

Siden må man - udfra Camilla Gs udtalelser i denne tråd - gå ud fra at katten er blevet parret og åbenbart også mistet kuldet igen… alt indenfor ca 5 uger og hos en kattejer der tidligere har vist at h*n intet ved om kattes fertilitet…
Den arme hunkat smides derfor nu udenfor døren i håbet om at hun bliver drægtig igen! Det er i hvert fald, hvad jeg tillader mig at konkludere, når man lader en ikke neutraliseret hunkat rende løs uden i det mindste at hælde en p-pille i hende!!!

Havde dette været en registreret opdrætter, ville sladderen om rovdrift på den stakkels hunkat sikkert allerede gå… men nu er det en huskat hos en uerfaren kattejer, og så skal “Vi være søde”
Gu’ F vil jeg ej!!!
Camilla G… når din kat kommer hjem, så gør en af to ting…
Tag den til dyrlæge… få den steriliseret og ØREMÆRKET og husk at få den registreret i Katteregisteret… Få en kattelem isat din dør, så din kat nkan komme indenfor også selv om du ikke er hjemme - eller endnu bedre hold den inde, når du ikke er hjemme… Allerbedst - indhegn din have!
ELLER aflever den på det nærmeste internat, hvor man vil sørge for at den bliver neutraliseret og kommer ud i et hjem, hvor man vil passe på den!!!

En ting du i hvert fald IKKE skal gøre, er at gennemføre planen om et kuld huskattekillinger… DU er nemlig slet ikke spor klar…
Jeg har en ide om at at du bare mener, det kunne være ihh så hyggeligt og sødt!
Og ja - det kan det skam også være…
Men så henvend dig dog på det nærmeste internat og bliv fostermor for nogle af alle de killinger, der vil blive indbragt her i sommerperioden!!! De har langt mere brug for dine idylliske og urealistiske forestillinger og utopier, end din hunkat, der sikkert helst vil slippe for at være drægtig!

Jeg håber naturligvis at din kat kommer hjem…
Og jeg håber endnu mere, at du i det øjeblik den står i døren, vil ringe og aftale tid til neutralisering og øremærkning hos dr dyr!!!

Men… jeg forventer det ikke…
Tværtimod så regner jeg med at der om ca 5 måneder vil være et indlæg om, hvordan man kommer af med huskattekillinger, fordi der pt er så mange, at markedet er fuldt…
Tja…

Trist tråd :frowning: Næsten det mest deprimernede jeg har læst herinde.
Tænk at der findes så ansvarsløse katteejere. Når man beder om et råd skal man sq da også gøre som man får afvide. Ellers kan det da være ligemeget. Og hvis man ik får det svar man ønskede så er der vel ik noget at tude over, nærmere noget at tænke over.
Håber den lille kat har fundet en ny ejer der passer ordenligt på den :slight_smile:

Jeg kan se Camilla ikke har været (logget ind) herinde siden “08-03-2010 21:31”, hvor følgende indlæg blev skrevet.

[quote=CamillaG;345373]Mona: Ingen tegn på løbetid
Om det er fordi den er i løbetid den ikke er hos os?[/quote]

Så man kan da håbe katten er kommet retur og at den bliver neutraliseret & øretatoveret.

Ann man må gerne komme ud med sin frustration så længe man snakker ordentligt :slight_smile:

Jeg erklærer mig enig med dig og resten af brugerne i tråden. Jeg har tit tænkt på om dem med inde/udekatte, der ikke har kattelem har undersøgt hvad katten egentlig laver når de ikke er hjemme om dagen :? Vores nabokat sidder bare og venter på at komme ind eller forsøger ihærdigt at komme ind til vores katte, som han jo kan se hygger sig i varmen. Vores staldkatte har mest været “indendørs” - altså i stalden denne vinter, da det har været koldt og meget af tiden er gået i deres opvarmede rum…så ikke engang boksene eller høloftet har været varmt nok.

[quote=Nevadaisy;345867]Ann man må gerne komme ud med sin frustration så længe man snakker ordentligt :slight_smile:

Jeg erklærer mig enig med dig og resten af brugerne i tråden. Jeg har tit tænkt på om dem med inde/udekatte, der ikke har kattelem har undersøgt hvad katten egentlig laver når de ikke er hjemme om dagen :? Vores nabokat sidder bare og venter på at komme ind eller forsøger ihærdigt at komme ind til vores katte, som han jo kan se hygger sig i varmen. Vores staldkatte har mest været “indendørs” - altså i stalden denne vinter, da det har været koldt og meget af tiden er gået i deres opvarmede rum…så ikke engang boksene eller høloftet har været varmt nok.[/quote]

Bølle var altid (så vidt muligt :tihi:) inde når vi ikke var hjemme. Havde det virkelig dårligt, hvis han en dag ikke kom når vi kaldte - Men så åbnede vi vinduet på 1. salen. Men det var kun i yderste nødstilfælde… Og syntes aldrig det var sjovt at køre nogen steder, hvis jeg ikke vidste hvad han lavede -surrender

Ja, men… Jeg har altså selv haft fritgående kat!
Jeg har oven i købet haft en huskat, hvor jeg planlagde at få et kuld killinger!
Jeg har haft en huskat, der fik et kuld ikke planlagte blandingskillinger!

MEN…
Jeg har altid haft en kattelem…
Min kat blev aldrig lukket ude! Og hvis vi vidste at vi skule noget blev den lukket inde…
Det planlagte "ægteskab* blev aldrig til noget… min hunkat tæskede den stakkels hankat sønder og sammen! Hankatten var for øvrigt en flot og lækker Striber - ikke en eller anden blanding eller pseudoracekat!
Parringen med racekatten var afgjort ikke planlagt!!! Men vores fritgående kat spyttede p-pillen ud!
Jeg har siden lært, at man kan neutralisere selv om katten er drægtig - det vidste jeg ikke dengang for ca 14 år siden! Havde jeg vidst det, så var det sket! Vi var nemlig ikke længere indstillet på et kuld killinger…

Det gør bare hamrende ondt langt ind i mig, at se den uvidenhed, der lyser ud af Camilla Gs indlæg… Både for hende - men så sandelig mest for hendes lille hunkat…

[quote=Ann K;345889]MEN…

Det gør bare hamrende ondt langt ind i mig, at se den uvidenhed, der lyser ud af Camilla Gs indlæg… Både for hende - men så sandelig mest for hendes lille hunkat…[/quote]

Jeg kunne ikke være mere enig…:ked:

HEEJ ALLESAMMEN!

MIN DEJLIGE KAT KOM HJEM I TIRSDAGS, OG HAR DET GODT!

TIL ALLE JER DER IKKE FORSTÅR JEG LUKKER DEN UD!

DEN VÆLGER SELV OM DEN VIL VÆRE INDE ELLER UDE OG NYDER AT VÆRE BEGGE STEDER. JEG ER EN AF DE PERSONER DER SYNES AT DET ER SYND FOR KATTE DER HOLDES INDE, DA DET IKKE ER DENS NATUR!

IØVRIGT HAR DEN ET LEGEHUS HELT FOR DEN SELV, HVOR DER ALT HVAD DEN BEHØVER!

  • Og jeg har og har aldrigt haft brug for det skæld ud at min kat bliver sat ud, uden den har fået p-piller osv. som jeg også har skrevet mit indlæg. Men det er der alligevel nogen der ikke har kunnet acceptere, hvilket jeg synes er uhøfligt, når det eneste jeg søgte var svar på et spørgsmål.

MEN ELLERS TAK TIL ALLE JER DER HAR GIVET ET SVAR UDEN AT HAVE KOMMENTERET.

MVH.

[quote=CamillaG;347224]HEEJ ALLESAMMEN!

MIN DEJLIGE KAT KOM HJEM I TIRSDAGS, OG HAR DET GODT!

TIL ALLE JER DER IKKE FORSTÅR JEG LUKKER DEN UD!

DEN VÆLGER SELV OM DEN VIL VÆRE INDE ELLER UDE OG NYDER AT VÆRE BEGGE STEDER. JEG ER EN AF DE PERSONER DER SYNES AT DET ER SYND FOR KATTE DER HOLDES INDE, DA DET IKKE ER DENS NATUR!

IØVRIGT HAR DEN ET LEGEHUS HELT FOR DEN SELV, HVOR DER ALT HVAD DEN BEHØVER!

  • Og jeg har og har aldrigt haft brug for det skæld ud at min kat bliver sat ud, uden den har fået p-piller osv. som jeg også har skrevet mit indlæg. Men det er der alligevel nogen der ikke har kunnet acceptere, hvilket jeg synes er uhøfligt, når det eneste jeg søgte var svar på et spørgsmål.

MEN ELLERS TAK TIL ALLE JER DER HAR GIVET ET SVAR UDEN AT HAVE KOMMENTERET.

MVH.[/quote]
Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?

Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?

  • Jeg har slet ikke haft brug for det, da det eneste jeg har fået ud af det her er skæld ud.

DET ER MENINGEN AT MAN SKAL HJÆLPE ANDRE!!!

Og alle dem der siger jeg ikke ved en **** om katte, så er ved jeg faktisk omvendt en del! Jeg ville bare have svar på hvor lang tid der gik før den kom tilbage, hvis den nu var i løbetid.
Jeg ved godt alle de ting i har svaret mig.

  • Jeg havde sat sedler op i alle indkøbsbutikker i byen, kontaktet politiet og jeg har flere gange forsøgt at give hende halsbånd på.

  • Jeg regner med at der kommer killinger, men jeg tager det så bare som det kommer!

[quote=CamillaG;347234]Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?

  • Jeg har slet ikke haft brug for det, da det eneste jeg har fået ud af det her er skæld ud.

DET ER MENINGEN AT MAN SKAL HJÆLPE ANDRE!!!

Og alle dem der siger jeg ikke ved en **** om katte, så er ved jeg faktisk omvendt en del! Jeg ville bare have svar på hvor lang tid der gik før den kom tilbage, hvis den nu var i løbetid.
Jeg ved godt alle de ting i har svaret mig.

  • Jeg havde sat sedler op i alle indkøbsbutikker i byen, kontaktet politiet og jeg har flere gange forsøgt at give hende halsbånd på.

  • Jeg regner med at der kommer killinger, men jeg tager det så bare som det kommer![/quote]

Ja du må tage det som det kommer hvis der kommer killinger - dem er der i forvejen så ganske rigelig af takket være den holdning du og andre lægger for dagen. Så kan du kun håbe hun vælger at killingerne skal fødes hjemme hos dig.

Du skriver du ved en del om katte - ikke nok vil jeg tillade mig at sige. Katte og halsbånd er død farligt - især for udekatte.

[quote=Lis Dahlstrøm;347235]Ja du må tage det som det kommer hvis der kommer killinger - dem er der i forvejen så ganske rigelig af takket være den holdning du og andre lægger for dagen. Så kan du kun håbe hun vælger at killingerne skal fødes hjemme hos dig.

[b]Du skriver du ved en del om katte - ikke nok vil jeg tillade mig at sige. Katte og halsbånd er død farligt - især for udekatte.[/b][/quote]

  • Ja medmindre det er et elastikhalsbånd der går af med det samme katten hænger fast i noget!

Jeg synes det er RIGTIG dejligt, at din missepige er kommet hjem igen …Og som du selv formoder, så er hun sikkert drægtig :-/. Så hermed et godt råd - begynd allerede nu at lægge penge til side, de kære katte har det med at overraske os …Mit første kuld resulterede i kejsersnit og efterfølgende yverbetændelse, det blev lige 8000,-kr ned i dyrlægens lommer. Desuden er det rasendes dyrt at opfostre et kuld killinger til de kan rejse hjemmefra som 12 ugers.

[quote=CamillaG;347234]Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?

  • Jeg har slet ikke haft brug for det, da det eneste jeg har fået ud af det her er skæld ud.

DET ER MENINGEN AT MAN SKAL HJÆLPE ANDRE!!!

Og alle dem der siger jeg ikke ved en **** om katte, så er ved jeg faktisk omvendt en del! Jeg ville bare have svar på hvor lang tid der gik før den kom tilbage, hvis den nu var i løbetid.
Jeg ved godt alle de ting i har svaret mig.

  • Jeg havde sat sedler op i alle indkøbsbutikker i byen, kontaktet politiet og jeg har flere gange forsøgt at give hende halsbånd på.

  • Jeg regner med at der kommer killinger, men jeg tager det så bare som det kommer![/quote]

Jeg vil tillade mig at sige, at det er meningen, at man skal hjælpe katten…
For du er den største, så du bestemmer jo. De siger bare den mening, katten ikke selv kan give udtryk for. :S

Og er nu synd for de killinger…jeg har selv tilbragt tid på et internat, der er virkelig mange uønskede killinger. Men killingerne er da de heldigste, for så snart de bliver voksne, vil ingen have dem - katte, der er dejlige og charmerende, kærlige og imødekommende. Der er bare ikke marked for dem.

Undersøg du det lidt nærmere før du er så skråsikker. Elastikhalsbånd har “hængt” katte - og katte har også fået et ben fast i halsbåndet så de gik på tre ben.

Ønsketænkning at tro det er sikkert - iøvrigt også helt unødvendigt - få øremærket den i forbindelse med den bliver steriliseret - så har du mange mindre problemer: Killingerne, løbetider, strefture, p-pillernes bivirkninger, udgiften til dem og at katten hænger sig selv.

[quote=CamillaG;347234]Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?

  • Jeg har slet ikke haft brug for det, da det eneste jeg har fået ud af det her er skæld ud.

DET ER MENINGEN AT MAN SKAL HJÆLPE ANDRE!!!

Og alle dem der siger jeg ikke ved en **** om katte, så er ved jeg faktisk omvendt en del! Jeg ville bare have svar på hvor lang tid der gik før den kom tilbage, hvis den nu var i løbetid.
Jeg ved godt alle de ting i har svaret mig.

  • Jeg havde sat sedler op i alle indkøbsbutikker i byen, kontaktet politiet og jeg har flere gange forsøgt at give hende halsbånd på.

  • Jeg regner med at der kommer killinger, men jeg tager det så bare som det kommer![/quote]
    Prøv at trække vejret en gang. Og læs så tråden igennem igen, grundigt og langsomt og med et åbent sind. Der er masser af gode råd om noget, som du tror anderledes om. Kan se at du stadig tror noget andet end hvad virkeligheden er.

Så ro på, og lær at se realistisk på situationen. Læs tråden igennem igen.

Det har jeg lært på den hårde måde, det vil sige min arme kat.:S
Dengang vi ikke havde loppemiddel til at putte i nakken på katte, gav jeg min kat et loppehalsbånd på.
Han kom hjem efter 2 dage hoppende på 3 ben med elastik halsbåndet rund om det ene forben. Halsbåndet havde gnavet sig dybt ned i hans kød, alt pels omkring var væk og det havde givet ham et åbnet sår.

Jeg har ikke advarer nok om brugen af halsbånd, til udekatte.

Det går af, hvis katten fx sidder fast i en hæk og trækker sig tilbage. Hvis den derimod fx forfejler et spring og bliver hængt, går det ikke af. Jeg har stået og set på en killinger, der hængte sig - og kunne heldigvis gribe ind.

Hvorfor dog få det kuld killinger, når du netop nu har muligheden for at få hende steriliseret og få kuldet fjernet med det samme :?

Jeg kan oplyse dig om, at et kejsersnit i dyrlægevagten på Kbhs Dyrehospital koster 12.000 kr. Så får hun killinger, så kryds fingre for, at intet går galt.