Min kat er væk! -Hvorfor?

[quote=CamillaG;347234]Du har slet ikke læst alle indlæggene i tråden. Har du måske det?

  • Jeg har slet ikke haft brug for det, da det eneste jeg har fået ud af det her er skæld ud.

DET ER MENINGEN AT MAN SKAL HJÆLPE ANDRE!!!

Og alle dem der siger jeg ikke ved en **** om katte, så er ved jeg faktisk omvendt en del! Jeg ville bare have svar på hvor lang tid der gik før den kom tilbage, hvis den nu var i løbetid.
Jeg ved godt alle de ting i har svaret mig.

  • Jeg havde sat sedler op i alle indkøbsbutikker i byen, kontaktet politiet og jeg har flere gange forsøgt at give hende halsbånd på.

  • Jeg regner med at der kommer killinger, men jeg tager det så bare som det kommer![/quote]

Hold da op - det er godt nok en af de tråde, hvor jeg ærgrer mig over, at
jeg overhovedet brugte tid på at svare, når du efterfølgende kan sige, at
du slet ikke har haft brug for at læse tråden igennem -surrender

Ja, det kan godt være, at det er meningen - som du skriver - at man skal
hjælpe andre, men så kunne du da i det mindste starte med at hjælpe os
andre af med den frustration, vi nu sidder med - og det kan du gøre ved
som trådstarter i respekt for os andre at læse vores svar! I øvrigt jordens
sværeste spørgsmål - for ingen kunne jo reelt svare dig på, hvornår din kat
kom hjem - men alle følte altså med katten og tænkte derfor over deres
svar til dig.

Hmmm, jeg har bare fået det at vide af en fra en dyrebutik, og jeg formoder at de har forstand på det? - Åbentbart ikke…

Det er jo intet nyt i at dem der sælger varer lovpriser dem.

Det er altid en god ide at sætte sig ind i det selv - dyrehandleren har forstand på at sælge, og ikke meget mere. Er ked af at skuffe dig - men sådan er det.

Og Charlotte…

Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Men jeg vel dog lige sige, at jeg har læst det igennem der IKKE var rent kritik. - Og det har jeg faktisk også skrevet før, tak til dem der har svaret uden at kritisere mig. :slight_smile:
Og du er en af dem, så tak til dit indlæg… Havde også tænkt på at den kunne være blevet lukket inde, så da jeg sat sedler op, skrev jeg da også lige at man gerne måtte tjekke i skure m.m. :slight_smile:

MVH.

[quote=CamillaG;347305]Og Charlotte…

Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Og hvis man ikke kan svare på spørgsmålet, så lad være. Istedet for at begynde at kritisere…

MVH.[/quote]

Jeg er bange for du opfatter andet end det du selv vil høre som kritiseren og udskæld.

Det hjælper da ikke din kat vi sidder og giver dig ret.

Må indrømme jeg syntes det er frustrerende du kun kan se det fra een side: DIN - spild af andres tid.

[quote=Lis Dahlstrøm;347304]Det er jo intet nyt i at dem der sælger varer lovpriser dem.

Det er altid en god ide at sætte sig ind i det selv - dyrehandleren har forstand på at sælge, og ikke meget mere. Er ked af at skuffe dig - men sådan er det.[/quote]

  • Ved jeg, men hende jeg snakkede med plejer da at tale sandt :wink:

[quote=CamillaG;347305]Og Charlotte…

Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Og hvis man ikke kan svare på spørgsmålet, så lad være. Istedet for at begynde at kritisere…

MVH.[/quote]

Hvad man kan forvente? Ja, jeg kan jo kun tale for mig selv, men når jeg
bruger tid på et give dig et svar (og jeg skældte ikke ud!), så forventer jeg
rent faktisk, at du i det mindste læser det, eftersom du er trådstarter. Og
hvis du ikke overkommer at læse det, behøver du måske ikke offentligt
proklamere, at du slet ikke behøver at læse de skrevne indlæg. Det er at
misbruge folks tid.

Og så er jeg faktisk fløjtende ligeglad med, om der så er en større
procentdel, der har skrevet noget andet - jeg personligt har jo brugt min
tid på dig - og faktisk på opfordring af dig.

[quote=CamillaG;347305]Og Charlotte…

Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Og hvis man ikke kan svare på spørgsmålet, så lad være. Istedet for at begynde at kritisere…

MVH.[/quote]

Vi skal vel ikke sidde og klappe dig på ryggen, når vi synes at din behandling af katten er kritisabel?

Det kan godt være, at du ved mere om katte end hele det samlede forum - men det kan man bestemt IKKE læse ud fra dine indlæg.

:s:S:S:S

[quote=Lis Dahlstrøm;347307]Jeg er bange for du opfatter andet end det du selv vil høre som kritiseren og udskæld.

Det hjælper da ikke din kat vi sidder og giver dig ret.

Må indrømme jeg syntes det er frustrerende du kun kan se det fra een side: DIN - spild af andres tid.[/quote]

  • Hvad kan: Fx Jeg kan sørme godt forstå hvis din kat er løbet væk, hjælpe mig? Og i skulle jo overhovedet ikke give mig ret? Alle har nok misforstået noget. DET ENESTE I SKULLE SVARE PÅ VAR, HVIS DEN VAR KOMMET I LØBETID, HVORNÅR VILLE DEN SÅ CIRKA KOMME TILBAGE?

Der er ikke noget at give ret i, det er et spørgsmål.

[quote=Eva;347312]Vi skal vel ikke sidde og klappe dig på ryggen, når vi synes at din behandling af katten er kritisabel?

Det kan godt være, at du ved mere om katte end hele det samlede forum - men det kan man bestemt IKKE læse ud fra dine indlæg.

:s:S:S:S[/quote]

  • Jeg fik ikke lige fat i hvad jeg gør forkert ved min kat? Sætter den ud? Det er dens natur at være udenfor…

Man kan jo ikke læse ud fra en tekst hvor meget jeg ved om katte???

[quote=CamillaG;347314]- Hvad kan: Fx Jeg kan sørme godt forstå hvis din kat er løbet væk, hjælpe mig? Og i skulle jo overhovedet ikke give mig ret? Alle har nok misforstået noget. DET ENESTE I SKULLE SVARE PÅ VAR, HVIS DEN VAR KOMMET I LØBETID, HVORNÅR VILLE DEN SÅ CIRKA KOMME TILBAGE?

Der er ikke noget at give ret i, det er et spørgsmål.[/quote]

Og hvordan skulle vi så svare på det?

Vi er da ikke synske.

Det er da godt at katten er kommet igen - men straks mindre godt, at du tilsyneladene intet har lært af,
at den var væk og du gik og var urolig.

:øhmm::øhmm::øhmm::øhmm:

[quote=CamillaG;347314]- Hvad kan: Fx Jeg kan sørme godt forstå hvis din kat er løbet væk, hjælpe mig? Og i skulle jo overhovedet ikke give mig ret? Alle har nok misforstået noget. DET ENESTE I SKULLE SVARE PÅ VAR, HVIS DEN VAR KOMMET I LØBETID, HVORNÅR VILLE DEN SÅ CIRKA KOMME TILBAGE?

Der er ikke noget at give ret i, det er et spørgsmål.[/quote]

Ej for pokker - du har længere oppe selv fortalt om din ekspertise på kat.

Hvordan skal vi kunne svare dig på hvordan fertile udekatte gebærder sig - tror ikke der er andre end dig der herinde der har fertile udekatte til om man så kan sige fri afbenyttelse

[quote=Charlotte Oeh.;347311]Hvad man kan forvente? Ja, jeg kan jo kun tale for mig selv, men når jeg
bruger tid på et give dig et svar (og jeg skældte ikke ud!), så forventer jeg
rent faktisk, at du i det mindste læser det, eftersom du er trådstarter. Og
hvis du ikke overkommer at læse det, behøver du måske ikke offentligt
proklamere, at du slet ikke behøver at læse de skrevne indlæg. Det er at
misbruge folks tid.

Og så er jeg faktisk fløjtende ligeglad med, om der så er en større
procentdel, der har skrevet noget andet - jeg personligt har jo brugt min
tid på dig - og faktisk på opfordring af dig.[/quote]

Ja, du har nok ikke set hvad jeg har rettet, så jeg sætter det ind for dig:

Og Charlotte…

Hvad kan man forvente når den største procentdel bare har brugt tiden på at skælde mig ud? Men jeg vel dog lige sige, at jeg har læst det igennem der IKKE var rent kritik. - Og det har jeg faktisk også skrevet før, tak til dem der har svaret uden at kritisere mig. :slight_smile:
Og du er en af dem, så tak til dit indlæg… Havde også tænkt på at den kunne være blevet lukket inde, så da jeg sat sedler op, skrev jeg da også lige at man gerne måtte tjekke i skure m.m. :slight_smile:

MVH.
[RIGHT][/RIGHT]

[quote=Lis Dahlstrøm;347319]Ej for pokker - du har længere oppe selv fortalt om din ekspertise på kat.

Hvordan skal vi kunne svare dig på hvordan fertile udekatte gebærder sig - tror ikke der er andre end dig der herinde der har fertile udekatte til om man så kan sige fri afbenyttelse[/quote]

Jeg har faktisk en meget god grund til at den er fertil udenfor, men har ikke haft en chance for at fortælle det, da nærsten alle bare har trådt på mig…

Jeg passer min kat godt, den har det godt, og jeg gør det bedste for den…

Jeg kan fortælle dig jeg har haft en kastreret udekat - den sidste. Den største sorg jeg har oplevet var da han sporløst forsvandt. Uvisheden - den nager og piner stadig 16 år efter …

Det gør mig ondt at høre :ked:Jeg ved hvordan det er når ens højtelskede kat forsvinde. - Få dage varer så længe, som en evighed!

Min mis kom jo heldigvis tilbage :slight_smile:

[quote=CamillaG;347332]
Min mis kom jo heldigvis tilbage :)[/quote]

Ja, denne gang…

[quote=CamillaG;347332]Det gør mig ondt at høre :ked:Jeg ved hvordan det er når ens højtelskede kat forsvinde. - Få dage varer så længe, som en evighed!

Min mis kom jo heldigvis tilbage :)[/quote]

Ja, det var heldigt for jer begge :slight_smile:

Og så er du jo blevet en erfaring rigere på det område - en erfaring, som
heldigvis ikke kostede dig dyrt, men som du til gengæld kan lære af :ok:

Jeg erkender at der er forskellige måder at holde kat, og forskellige opfattelser af den.

At man bevist lukker en fertil kat ud og tilmed går rundt og er urolig og ked af det, er trist.
At man blot tænker “fint, at den kom hjem denne gang!” er i mine øjne endnu mere trist.
For mig betyder den tanke, at katten ikke er mere værd: Man kan altid få en ny, det er jo bare en kat, katte bliver jo væk, katte bliver kørt over- men sådan er det jo… osv

Men jeg kan jo tage fejl - forerstiller mig bare, at de fleste vil lære af situationen, når nu man har gået og været bekymret…

Hilsen Rita - som i sin barndom oplevede at miste mange elskede katte til trafikken mm :ked:- og som voksen holder kat anderledes!

TIL ALLE JER…

Min dejlige kat kom jo heldigvis tilbage. Her er nogle svar til alle jeres spørgsmål.

Hvorfor svarede jeg ikke i lang tid?
Min kat kom tilbage i tirsdags, og jeg har haft travlt med at passe og pleje hende, og nusse og pusse om hende.

Hvorfor lukker jeg hende ud i vinterkulden?
Det er kattes natur at komme ud. Hun elsker at være ude. - I sne, som i solskin. For hende ville det være rent dyreplageri at holde hende inde. Jeg har prøvet at holde hende inde om natten, men hun vækker mig for at komme ud. Hun er en lille opdagelsesrejsende :slight_smile:

  • Hun har et dejligt legehus, som hun har adgang til hele tiden. Fyldt med de ting hun behøver.
    Hvis i siger det er synd for hende, hvad så med dem der har katte, som KUN er udekatte? Og hvordan skal vildkatte så overleve?

Til dem der ikke mener jeg ikke ved noget om katte.

  • Hvordan kan i vide det? I siger i kan læse det ud fra mit indlæg. Hvad er det nu for noget vås? Faktisk går jeg meget op i katte, og ved en del om dem. I kender mig overhovedet ikke nok til at kunne vudere det!

Og hvis nogle skulle være i tvivl…
Så ELSKER jeg min kat så uforståeligt højt, og kunne ikke forestille mig at hun ikke skulle være ved mig. Jeg vil altid gøre det bedste.

KATTE ER FORSKELLIGE OG HAR FORSKELLIGE BEHOV! JEG KENDER MIN KAT BEDST, OG GØR HVAD JEG VED ER BEDST FOR HENDE!!!

Accepter det, eller lad være. Skæld mig ud, kritiser mig, kald mig for en dårlig passer, træd på mig… Gør hvad i vil, jeg ved jeg gør det rigtige, og katten har det godt.

…Jeg forlader nu tråden…

TAK TIL DEM DER HAR GIVET ET ORDENLIGT SVAR TIL MIG, UDEN AT TRÆDE PÅ MIG.

  • Til jer andre… Tja, hvad ved i om det??..

MVH.