Min kattehave

Sådan ville jeg gøre :slight_smile:

:slight_smile: Det er en fin løsning og slet ikke svært :slight_smile: Jeg ved bare ikke om det ville holde Lucky inde, eftersom han sprang fra græsset op på overliggeren, men nu bor der jo heller ikke en Lucky hos dig :wink:

Hvor højt er dit hegn? :slight_smile:

Det laveste sted, ved min terrasse 170 cm. Der hvor Lucky sprang op 181 cm

Kun hvis du sætter metalhegn på træhegnet - det skal ned jorden for at få forbindelse. Fugle har jo ikke jordforbindelse - de sidder fint på en strømtråd

Jo jo Lis, selvfølgelig skal den ned til jorden, det her var bare for at illustrere hvordan den kommer til at sidde på størstedelen af hegnet :wink: det er jo kun på det “yderste” hegn at jordforbindelsen skal være…

… Eller hva?

Der skal være metal indvendig på hele hegnet - det nedgraves for at få jordforbindelse - er der ingen trådnet på hegnet får de ikke noget stød

Så forstår jeg ikke hvorfor
[B]DK Sugieh[/B]'s virker?

Der er da heller ikke metal?

[QUOTE=MariaCecilie;968882]Så forstår jeg ikke hvorfor
[B]DK Sugieh[/B]'s virker?

Der er da heller ikke metal?[/QUOTE]

man kan få net med metraltråd i det ligner det. Det skal også sidde på træstakittet -. ellers kan de bare gå den vej over og strømtråden giver ikke noget rap

:frowning: :frowning: !!!
Jaaaamen …

[B]DK Sugieh[/B], har du det på ALT dit plankeværk?

:slight_smile: Der er metaltråde vævet ind i mit net, så de er “jordet” uanset, hvor de hopper op :slight_smile:

[QUOTE=MariaCecilie;968884]:frowning: :frowning: !!!
Jaaaamen …

[B]DK Sugieh[/B], har du det på ALT dit plankeværk?[/QUOTE]

Tæt på :slight_smile: Jeg har det naturligvis, hvor de kan komme ud, men har også ført det til jorden ved hver stolpe. Så de ikke mister jordforbindelsen :slight_smile:

Okay, tror jeg har brug for hjælp når jeg engang skal sætte hegn op.
Det kan da ikke passe at jeg udenpå mit plankeværk skal sætte metalhegn op for at en stødtråd skal kunne du? :I

Kan man ikke bare sætte en metalstang op ad plankeværket i den ene ende og så er det godt? :stuck_out_tongue:

http://www.netkatten.dk/hjemmeside-haven.htm
Se lige denne her, der er da ikke net ned til jorden, kun på toppen? :slight_smile:

[QUOTE=MariaCecilie;968889]Okay, tror jeg har brug for hjælp når jeg engang skal sætte hegn op.
Det kan da ikke passe at jeg udenpå mit plankeværk skal sætte metalhegn op for at en stødtråd skal kunne du? :I

Kan man ikke bare sætte en metalstang op ad plankeværket i den ene ende og så er det godt? :p[/QUOTE]

Nope, for katten klatrer ikke i en metalstang.

Står du på jorden og rører hegnet får du stød -. du har jordforbindelse. Det har en fugl ikke - og det vil en kat heller ikke få er der ikke metal i jorden (eller metal der har jordforbindelse) der hvor den klatrer over

Hvis man sætter el på på et træhegn, som ikke har naturlig jordforbindelse, kan man i stedet bruge en ekstra tråd til jord. Hvis man f.eks. vil have 2 strømtråde sætter man en jordtråd imellem dem. Den skal bare være forbundet til strømagregatets jordstik. Når katten rør jordtråden og en af strømtrådene, kommer stødet.

Jeg har ikke afprøvet det i praksis selv, men det er omtalt i flere af mine links - f.eks. i Netkattens.

[QUOTE=FinnFrode;968901]Hvis man sætter el på på et træhegn, som ikke har naturlig jordforbindelse, kan man i stedet bruge en ekstra tråd til jord. Hvis man f.eks. vil have 2 strømtråde sætter man en jordtråd imellem dem. Den skal bare være forbundet til strømagregatets jordstik. Når katten rør jordtråden og en af strømtrådene, kommer stødet.

Jeg har ikke afprøvet det i praksis selv, men det er omtalt i flere af mine links - f.eks. i Netkattens.[/QUOTE]

Åh, det lyder besværligt :stuck_out_tongue:
Jeg har en elektikerven, han må sætte det op! :wink:

Sig mig, den du linker til, der er da heller ikke jordforbindelse?

[QUOTE=MariaCecilie;968939]Åh, det lyder besværligt :stuck_out_tongue:
Jeg har en elektikerven, han må sætte det op! ;)[/QUOTE]

Det er heldigvis ikke nær så besværligt, som det lyder. Og hvis du kender en elektriker, vil det være piece of cake for ham.

Jo, kun den ene tråd er “varm” - den anden er jord. Der er en anden udgave af siden, hvor det beskrives. :slight_smile:

:slight_smile: Hegnet virker, nettet er oppe, jeg er påbegyndt et naturligt skjul til dem.
Jeg har fået foræret tre rosenbuer af en nabo, der ikke skulle bruge dem, så de bliver lavet til tunnel :slight_smile: Forestiller mig der skal gro noget klatrende der på til sommer :slight_smile:
Jeg skal have etableret en sandkasse til efterladenskaber, men det står en rod/stub i vejen. Så en anden nabo, må lige træde til med en rodfræser :slight_smile:

Selvom haven er ganske kedelig udfordringsmæssigt lige nu, så er det simpelthen det bedste der er sket for misserne længe :slight_smile: