Min læge går på pension

:inlove::inlove:

Min læge, som jeg snart kan fejre sølvbryllup med går på pension… :ked:

Jeg er ved at samle sammen til en rigtig fin afskeds-kurv til hende - har spurgt hendes mand, der også er læge dernede om hendes yndlingsfarver osv…

Men :

Jeg vil så gerne finde en rigtig gammel bog til hende om behandling af diverse sygdomme i oldtiden :slight_smile:

Jeg er sikker på, at jeg kan finde sådan en bog på antikvarnet.dk - men jeg skal lissom have et navn på sådan en bog ??

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej ??

På forhånd tak.

:):slight_smile:

Eksempler:
Lægekunsten gennem Tiderne af Kaj Birket-Smith
Oldgræsk lægevidenskab af Julius Wiberg
Aforismer om Læger og Lægekunst : fra Oldtid til Nutid af Anker Aggebo

Eller måske: Operation paa en Hermafrodit i Oldtiden af Edvard Andreas Ivar Ravn :tihi:

Jeg kan ikke garantere at de kan findes antikvarisk, det var bare lige en hurtig bibliotekssøgning.

[QUOTE=Highfield;673278]Eksempler:
Lægekunsten gennem Tiderne af Kaj Birket-Smith
Oldgræsk lægevidenskab af Julius Wiberg
Aforismer om Læger og Lægekunst : fra Oldtid til Nutid af Anker Aggebo

Eller måske: Operation paa en Hermafrodit i Oldtiden af Edvard Andreas Ivar Ravn :tihi:

Jeg kan ikke garantere at de kan findes antikvarisk, det var bare lige en hurtig bibliotekssøgning.[/QUOTE]

:tak::tak::tak:

Tusind tak, nu har jeg da lidt at søge efter.

Tænkte også på, om der er udgivet en bog - med alle de læge-brokker - der er skrevet i journalerne ??

Har set dem nogen gange herinde i trådene - og de er bare sjove - men er de mon udkommet i bogform ?? :gruble:

Tusind tak, nu har jeg da lidt at søge efter.

Tænkte også på, om der er udgivet en bog - med alle de læge-brokker - der er skrevet i journalerne ??

Har set dem nogen gange herinde i trådene - og de er bare sjove - men er de mon udkommet i bogform ?? :gruble:[/QUOTE]

Sådan noget hvor det lægerne har skrevet nærmest er en joke? Jeg fandt den her liste, men leder lige om jeg kan finde en bog efter min pause :slight_smile:

  1. Moderen er hjemmegående, men har dog gået i børnehave

  2. Patienten græder konstant. Hun synes også at være deprimeret

  3. Udskrivelsestilstand: I live, men uden min tilladelse

  4. Vi vil fortælle moderen, at hun kan kighostevaccineres, når hun er fire år

  5. Patienten nægtede at lade sig obducere

  6. Efter at patienten er ophørt med at ryge, er hans lugt vendt tilbage

  7. Nu begyndende stær på højre øje, hvorfor der er god grund til at operere venstre side

  8. Patienten udåndede på gulvet uden påstyr

  9. Hun er følelsesløs fra tæerne og nedefter

10.Patienten har ingen fortilfælde af selvmord

  1. Patienten har efterladt sine hvide blodceller på et andet hospital

  2. Huden er fugtig og tør

  3. En gang imellem har hun konstant og sjælden hovedpine

  4. Patienten nægtede at lade sig obducere

  5. Patienten er en 79-årig enke, som ikke længere bor sammen med sin mand

  6. Patienten har klaret sig helt uden ilt i sidste døgn

  7. Smerterne i ryggen viser sig, når patienten ligger udstrakt med begge ben på ryggen

  8. Synes, han tisser godt. Som en hest ifølge eget udsagn.

  9. Stumpen blødte igennem, hvorfor den udskiftes

  10. Patienten har været på hundepension med støtte fra kommunen

  11. Patienten har lidt af depressioner, lige siden hun begyndte at konsultere mig i 1989

  12. Ansamlingen af udslæt kredser omkring patienten

  13. Patienten fik amputeret en tå på venstre fod for en måned siden. Han fik også amputeret venstre ben over knæet sidste år

  14. Mad får han af sønnen, som er dybfrossen

  15. Dette er de patienter, der blev liggende på mit skrivebord

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

JA !!!

Præcis sådanne guldkorn… men brug dog ikke sin pause til at lede !!! :yikes:

Lov mig det !!

Sikke en smuk tanke Tut :slight_smile:

Jeg tænker at hvis ikke der findes en bog med de der lægebrokker, så skal du da samle dem sammen og printe ud og lægge i en lille mappe så det ligner en journal mappe fx :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;673288]Sikke en smuk tanke Tut :slight_smile:

Jeg tænker at hvis ikke der findes en bog med de der lægebrokker, så skal du da samle dem sammen og printe ud og lægge i en lille mappe så det ligner en journal mappe fx :-)[/QUOTE]

:inlove:

Tak…

Min læge har altid været så sød, rar og hjælpsom - så hun skal have en lille hilsen med på vejen til sit otium.

Har fået at vide, hvilken farve hun er meget glad for i går - så var ude og købe garn og er ved at strikke hende et par lune natsokker :høhø:

Og så skal der lidt rødvin, chokolade og en blomst i farven - plus det løse.

Det hele bliver lagt i en lækker pic-nic-kurv i pileflet - på en bund af visne blade og lidt kastanjer og sårnt…

ELSKER at lave sådan noget til andre.

Og jeg bestiller bare en tid, så hun har ikke den mindste anelse om at hun skal begaves :høhø:

Din idé med at printe dem ud er bare genial - tusind tak - kender én, der kan lave det som en rigtig bog for mig…(gratis)…

Så nu må jeg ind og finde nogen flere af dem… :inlove:

Sikke en god og sød idé TT :inlove: Jeg har også en rigtig dejlig læge, som var en stor hjælp og støtte i en svær tid. Han fik et glas med hjemmelavet marcipan, for at fortælle ham hvor meget hans hjælp betød for mig. Ved godt det “bare” er hans arbejde, men jeg syntes han gjorde mere end påkrævet.

Jeg googlede lige og her fandt jeg En meget nyttig Lægebog, hvorledes man kan curere mange forekommende Sygdomme med ringe Midler. Samt Underviisning med Nytten og Brugen af nogle distillerede Olier.
Trykt i Haderslev, 1807 :høhø:
[COLOR=black]Men den koster altså også 500,- :besvimer:
[/COLOR]

[QUOTE=solveig;673294]Sikke en god og sød idé TT :inlove: Jeg har også en rigtig dejlig læge, som var en stor hjælp og støtte i en svær tid. Han fik et glas med hjemmelavet marcipan, for at fortælle ham hvor meget hans hjælp betød for mig. Ved godt det “bare” er hans arbejde, men jeg syntes han gjorde mere end påkrævet.

Jeg googlede lige og her fandt jeg En meget nyttig Lægebog, hvorledes man kan curere mange forekommende Sygdomme med ringe Midler. Samt Underviisning med Nytten og Brugen af nogle distillerede Olier.
Trykt i Haderslev, 1807 :høhø:
[COLOR=black]Men den koster altså også 500,- :besvimer:
[/COLOR][/QUOTE]

:inlove:

Enig med dig, Solveig - det er bare deres job - men min læge er bare så sød - og har været en god ven, som har delt en masse privat med mig når jeg har været der.:wehuu:

Dén bog, du nævner er drømmebogen - det var lige sådan én jeg havde i tankerne - men prisen bryder jeg mig sleeeeet ikke om :yikes: :tihi:

JA !!!

Præcis sådanne guldkorn… men brug dog ikke sin pause til at lede !!! :yikes:

Lov mig det !![/QUOTE]

Nej nej Tut, jeg skrev EFTER min pause :wink:

(og den anden kan fås ned til 300,- men så er den også lidt løs i koderne http://www.antikvariat.net/ANA378518.cgi )

Jeg tror ikke der er en bog, men jeg har fundet nogle flere (med forbehold for gengangere)

Patienten bor sammen med sin mor, far og kæle-skildpadde, som p.t. er i dagpleje 3 gange om ugen.

Patienten er en 79 årig enke, som ikke længere bor sammen med sin mand.

Patienten fik amputeret en tå på venstre fod for en måned siden. Han fik også amputeret venstre ben over knæet sidste år.

Patienten var ved sit sædvanlige gode helbred indtil hans fly løb tør og styrtede ned.

Efter at patienten er ophørt med at ryge, er hans lugt vendt tilbage.

Patienten har slået venstre storetå, som næsten helt har løsnet sig. Personalet må ikke trække den af, da det gør ondt.

Fik dog besked om, at hjertet var i orden, men at hun skulle komme igen, hvis hun blev bevidstløs.

Smerterne i ryggen viser sig, når patienten ligger udstrakt med begge ben på ryggen.

Patienten er gravid i 19. måned.

Patienten synes, at højre storetå hænger noget nedad sammenlignet med de andre fingre.

Afføringen har samme farve som dørene på afdeling 19.

Opkastningerne gik væk i løbet af eftermiddagen, ligesom manden.

Var på vandretur i bjergene. Nedkom med helikopter i går.

Patienten bedømmes som usammenhængende.

1974 fik patienten en gravemaskine ned over sig. Har siden haft ringetoner i ørerne.

Har fået små blodige spiseskeer i afføringen 15-20 gange om dagen.

Patienten har tidligere haft ører, men de er faldet af.

Patienten har været på hundepension med støtte fra kommunen.

Stumpen blødte igennem, hvorfor den udskiftes.

Anbefales at komme igen, hvis symptomerne kommer igen, og ringer da en måned i forvejen.

Far og mor døde, da hun var 12 år gammel. De har ingen kontakt med hende.

Der bør bemærkes, at der ikke mærkes nogen væsentlig temperaturforskel mellem benene.

Mad får han af sønnen, som er dybfrossen.

Ørerne kan svagt skimtes bag voks.

Ansamlingen af udslæt kredser omkring patienten.

Synes, at han tisser godt. Som en hest, ifølge eget udsagn.

Patient med ansigtseksem. Hudbesvær i forbindelse med at han anvender underbukser.

Hvad hans impotens angår, fortsætter vi medicineringen og lader hans hustru behandle ham.

Hun har ingen kuldegysninger, men hendes mand oplyser, at hun var meget hed i sengen i nat.

[QUOTE=Highfield;673301]Nej nej Tut, jeg skrev EFTER min pause :wink:

(og den anden kan fås ned til 300,- men så er den også lidt løs i koderne http://www.antikvariat.net/ANA378518.cgi )[/QUOTE]

:høhø::høhø::høhø:

Nårh… så er jeg mere rolig :ok:

Jamen tak for hjælpen, men nu har jeg besluttet mig for at finde en masse læge-fortalelser og printe dem ud i den rigtige farve…

Men ??

:gruble:

Hvordan finder du dem ??

Hvad søger du efter ??

[QUOTE=Tante Tut;673292]
Din idé med at printe dem ud er bare genial - tusind tak - kender én, der kan lave det som en rigtig bog for mig…(gratis)…

Så nu må jeg ind og finde nogen flere af dem… :inlove:[/QUOTE]

Hi hi så skal du da lave en titel til bogen a la " Patienten ordinerer små doser dagligt" :høhø:

Jeg googler bare lægejournaler og forskellige afarter af ordet “sjov” :slight_smile:

I øvrigt, hvis hun kan læse gotisk skrift (og kan læger ikke det?), så findes der dette fantastiske værk på Google Books du kan printe ud og lave til en bog (hold fast):

Hensigtsmæssige og prøvede Midler imod Frægner, Leverpletter, Soelbrændthed, Liigtorne, Vorter, haard Hud, Insectstik og Soelkedens Virkning paa Legemet, bestandig at vedligeholde Huden smuki Ansigtet, paa Brystet og Honderne, samt nogle paalidelige Recepter til dette Gimeed : tilligemed et Tillæg, hvorledes man skal vogte sig for hoftige Diarrheer og Blodgang … og endelig Forsigtighedsregler ved Badning (!)
KLIK

[QUOTE=Highfield;673317]Jeg googler bare lægejournaler og forskellige afarter af ordet “sjov” :slight_smile:

I øvrigt, hvis hun kan læse gotisk skrift (og kan læger ikke det?), så findes der dette fantastiske værk på Google Books du kan printe ud og lave til en bog (hold fast):

Hensigtsmæssige og prøvede Midler imod Frægner, Leverpletter, Soelbrændthed, Liigtorne, Vorter, haard Hud, Insectstik og Soelkedens Virkning paa Legemet, bestandig at vedligeholde Huden smuki Ansigtet, paa Brystet og Honderne, samt nogle paalidelige Recepter til dette Gimeed : tilligemed et Tillæg, hvorledes man skal vogte sig for hoftige Diarrheer og Blodgang … og endelig Forsigtighedsregler ved Badning (!)
KLIK[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Den bog er intet mindre end fantastisk !!!

:hjertehop::tak::flag:

Jeg kan slet ikke takke dig nok for al din hjælp.

:storrespekt::storrespekt::storrespekt::storrespekt::storrespekt:

Det var skam så lidt, jeg blev helt grebet af det :høhø:

:hjerte:

For mig er det bestemt ikke så lidt - det er super-over-über-fantastisk af dig at sende mig sådan en guldgrube…

Mere tak

:klap::klap::klap::klap::klap::klap:

[QUOTE=Highfield;673317]Jeg googler bare lægejournaler og forskellige afarter af ordet “sjov” :slight_smile:

I øvrigt, hvis hun kan læse gotisk skrift (og kan læger ikke det?), så findes der dette fantastiske værk på Google Books du kan printe ud og lave til en bog (hold fast):

Hensigtsmæssige og prøvede Midler imod Frægner, Leverpletter, Soelbrændthed, Liigtorne, Vorter, haard Hud, Insectstik og Soelkedens Virkning paa Legemet, bestandig at vedligeholde Huden smuki Ansigtet, paa Brystet og Honderne, samt nogle paalidelige Recepter til dette Gimeed : tilligemed et Tillæg, hvorledes man skal vogte sig for hoftige Diarrheer og Blodgang … og endelig Forsigtighedsregler ved Badning (!)
KLIK[/QUOTE]

Nej hvor ER den skøn! Den skal jeg da lige more mig med at læse lidt i!

:cool:

Så må jeg atter en gang i al offentlighed betro jer noget flovt :

Nu har jeg prøvet 257 gange at kopiere teksten på den geniale bog - men jeg kan ikke finde ud af det ?! :gruble::gruble:

Jeg kan ganske enkelt ikke finde en måde at få det kopieret på, så jeg kan lægge det ind i et Word-dokument…

:pose:

Hjææææælp ??

:surrender1::surrender1:

JA !!!

Præcis sådanne guldkorn… men brug dog ikke sin pause til at lede !!! :yikes:

Lov mig det !![/QUOTE]

Mange læger har deres private samling på deres klinikker med den slags bøffer :slight_smile: det samme gælder på afdeingerne på hospitalerne… Ikke smadder studierelateret læsning, men hamrende underholdende :wink: