Min Rose er væk

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

:kram:

Kan hun være blevet jaget op i et træ af en hund eller ræv? Og måske ikke helt vide hvordan hun kommer ned igen?

Uh somme tider ville det altså være smart med en chip der havde indbygget GPS sender så man vidste hvor man sku’ lede…

Ja…gps til fritløbere ville simpelthen være det mest geniale nogensinde! Kan godt huske de par gange, hvor Tarzan ikke har været kommet hjem om aften…jeg får helt ondt i maven bare af at tænke på det :frowning: :frowning: Stakkels dig, jeg krydser alle mine fingre og kan (måske) berolige dig en lille bitte smule med, at han ALTID er kommet hjem - har du prøvet at være rundt med de andre katte???

:frowning: håbede at der ville være gode nyheder nu… :frowning: håber hun snart er hjemme igen!

:cry: Jeg er fuldstændig i panik.
En mand, der bor i nærheden har set en stor ræv omkring, der hvor Rose er set sidst. Men kan en ræv tage en kat??? Jeg har altid troet at ræven kom til kort overfor en kat… men nu frygter jeg naturligvis det værste:ked:

Jeg kan slet ikke magte, hvis hun ikke kommer uskadt hjem :cry:

[QUOTE=DK Sugieh;733767]:cry: Jeg er fuldstændig i panik.
En mand, der bor i nærheden har set en stor ræv omkring, der hvor Rose er set sidst. Men kan en ræv tage en kat??? Jeg har altid troet at ræven kom til kort overfor en kat… men nu frygter jeg naturligvis det værste:ked:

Jeg kan slet ikke magte, hvis hun ikke kommer uskadt hjem :cry:[/QUOTE]

Ræve er desværre en af de naturlige fjender katte har ude i naturen :frowning:

Håber at du snart finder Rose i god behold :kryds:

Kære Rose … vær nu sød at komme hjem hurtigt :bebe: :kryds:

[QUOTE=MoMo;733769]Ræve er desværre en af de naturlige fjender katte har ude i naturen :frowning:
[/QUOTE]

Nja… en stor undersøgelse for nogle år siden viste at ræve ganske rigtigt godt kunne spise katte… og ja også dræbe dem…
Men der var tale om enten trafikskadede dyr, små killinger etc… En ræv vil nok have vanskeligt ved at klare en fuldvoksen sund og rask og ikke mindst kampklar kat…

Håber at hun snart kommer hjem…

Rolig nu. Der har jo helt sikkert været ræve i jeres nabolag hele tiden, så at der lige er blevet set en nu, ændrer ikke på noget.

Kom nu hjem, smukke dejlige Rose.
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Har du haft kattene med ude at lede?

[QUOTE=Ann K;733780]Nja… en stor undersøgelse for nogle år siden viste at ræve ganske rigtigt godt kunne spise katte… og ja også dræbe dem…
Men der var tale om enten trafikskadede dyr, små killinger etc… En ræv vil nok have vanskeligt ved at klare en fuldvoksen sund og rask og ikke mindst kampklar kat…

Håber at hun snart kommer hjem…[/QUOTE]

og dog kan en ræv også klare at nakke en kampklar høne eller hane, men ja en ræv vil da vælge at tage et såret dyr frem for et dyr som kan skade den selv men er sulten stor nok så kan den godt forsøge at tage kampen op :frowning:

Ja misserne har været med ude og lede, og jeg har endda taget dem med udenfor vores faste område… Sugieh følger mig som en skygge, som hun altid gør når jeg er ked.
Jeg vil IKKE tro på ræven har taget hende, for så ville den vel tage de killinger der er på gården bag mig først??
Når hun kommer hjem, får hun en endefuld! Jeg mangler dig Rose:ked:

Kom så hjem lille Rose :frowning:

Har du været ovre på gården bag dig? Kan hun ved en fejl være blevet lukket inde i et skur eller en lade eller et eller andet, derovre?

Stakkels lille Rose :frowning: :frowning: :frowning: Og stakkels dig. Alle mine fingre er krydset!!!

Ja jeg har været ved alle huse/gårde og lyttet ved skure osv. Snakket med folkene og bedt dem om at kigge og måske lade en dør eller vindue stå åben.

Jeg har faktisk været indenfor i et hus der står tomt, fordi et vindue stod åben, og så kravlede jeg altså ind og så om Rose skulle være der…

:trøste: :bebe: :kryds:

Igen … har du tjekket at hun ikke sidder oppe i et træ eller på et tag. Hvis hun er flygtet fra den ræv f. eks?

Altså… kig opad! Og så… ROSE… KOM SÅ HJEM!!!

Kan hun være hoppet ind i en bil? Har der været gæster eller andre biler i nabolaget da hun forsvandt?

Jeg håber, at hun snart vender hjem igen :kryds: :kryds: :kryds:

Min mand HAR faktisk set en ræv jagte en fuldvoksen kastreret Mco dreng :frowning:

Jeg ville slet ikke kunne bære, hvis det var en af mine, derfor kommer de heller ikke ud.

[QUOTE=DK Blackangel;733866]Jeg håber, at hun snart vender hjem igen :kryds: :kryds: :kryds:

Min mand HAR faktisk set en ræv jagte en fuldvoksen kastreret Mco dreng :frowning:

Jeg ville slet ikke kunne bære, hvis det var en af mine, derfor kommer de heller ikke ud.[/QUOTE]

Jeg har til gengæld set min søsters lille fine aby-pige jage en ræv væk fra hønsehuset.
Jeg tror ikke en ræv umiddelbart kan have held med en kat, med mindre den er skadet eller på anden måde ‘svag’, eller den får overrumplet katten (bagholds-angreb).

Det der med at hun er smuttet ind i en bil forekommer mig mere sandsynligt. På min bedre halvdels arbejde, var der pludselig en killing der gik rundt. Der var en håndværker, som syntes den lignede hans nabo’s killing. De fik fat i den og ringede til naboen; jo det var sørme den, den var hoppet ind i hans bil, mens han pakkede sit værktøj i bilen og den kom sikkert hjem igen til nogle meget glade mennesker :slight_smile:

:kryds: Rose, kom så hjem - NU!!!

Det var jo ret koldt i går. En bil er varm, og har en varm motor. Det er før set at katte har hoppet op i motorrummet på biler…

Jeg ville spørge hvilke biler der har været der siden hun forsvandt.

Håber snart Rose kommer hjem igen :trøster:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;733907]Det var jo ret koldt i går. En bil er varm, og har en varm motor. Det er før set at katte har hoppet op i motorrummet på biler…

Jeg ville spørge hvilke biler der har været der siden hun forsvandt.[/QUOTE]
Jeg bor som andet sidste hus på en blind grusvej, og min anden nabo( hende der fik “Jokies”) er pensionist, og holder en del øje med, hvem der hommer her. Det er af gode grunde ikke ret mange, da vejen ikke fører nogen steder hen.

Jeg har spurgt både hende og den “nabo” der havde set ræven, og der har umiddelbart ikke været andre på vejen end os der bor her. Jeg har en aftale med den ene bonde om at komme i hans stalde i morgen tidlig for at se om hun skulle sidde og gemme sig. Jeg måtte desvære ikke komme idag, hvorfor ved jeg ikke.
Jeg håber hun sidder og trygger sig og bare ikke tør komme frem :bebe: