Min trang til kat er blusset op igen

Har kigget en del i fotogalleriet for at se jer andres dejlige katte og det har fået min trang til at få kat i sving igen. Har lidt opgivet fordi jeg hverken kan hugge eller stikke i manden herhjemme :thumbdown:

Han siger hele tiden at det at have kat ikke siger ham noget. Jovist, kan han godt nusse og snakke med andres katte når vi er på besøg, men så heller ikke mere end det.
Eller okay, jeg har fået ham på det stadie når vi snakker kat: “HVIS vi skal have kat så…” Men det er jo ret sølle i sidste ende for det var for et år siden han sagde det.

Jeg aner seriøst ikke hvordan jeg skal få ham overtalt :frowning: Så vil hører om der er nogen herinde der har nogle gode argumenter for hvorfor vi ikke kan undvære en kat herhjemme?

Hvor lyder det bare bekendt det der :høhø: Sådan var det også her hjemme før vi fik kat. Min kæreste har aldrig været så meget til dyr, jo hunde, men det er så også det, alt andet er enten farligt eller noget der bare ikke er interessant, eller et ordentligt dyr at bo sammen med :S

Men vi snakkede så frem og tilbage, jeg savnede virkelig at have dyr, ville godt nok helst have en hund, men det er vores situation bare ikke til, og så ledte jeg rundt, at kom tilbage til det at vi da kunne have en kat, hvilket min kæreste ikke var spor interesseret i, katte var farlige, dumme, grimme og de lugtede, især når man har dem i en lejlighed :thumbdown: så det var bestemt ikke en mulighed i hans hovede.

Men så gik jeg jo igang med at undersøge, jeg fandt ud af hvad vi kunne bruge for at de ikke lugtede, jeg fandt andres oplevelser med kat i hjemmet og snakkede i det heletaget bare meget om det, viste ham billeder af forskellige katte og meget andet. Til sidst sagde han okay, når jeg nu så gerne ville, men det var bestemt ikke for hans skyld, men alligevel skulle han da nok hjælpe lidt til hvis det blev nødvendigt.

Jeg fandt så en lille rød dreng, som jeg forelskede mig fuldstændig i, og pludselig passede det alligevel ikke kæresten helt, for han var kommet i tanke om at han altså helst ville have en helt sort kat når det nu skulle være :dokdok: og så måtte jeg jo finde en løsning på det… Mig ind på nettet igen, og finde ud af at man da bestemt ikke kunne leve med mindre end 2 katte, og så fandt jeg hans sorte killing.

Det hele er så endt ud i at han synes det er snyd når kattene opsøger mig og ikke ham, og pludselig deltager han meget mere, og synes det faktisk var en rigtig god idé at vi fik dem, selvom han stadigvæk ikke vil indrømme det over for andre, for en rigtig mand har ikke kat… han har hund :høhø:

Men håber meget at det lykkes for dig at overtale ham, for giver sådan et dejligt liv at komme hjem til, der er ikke noget bedre end at blive taget imod ved døren at to storspindende katte, der synes at de har været meget længe alene hjemme :slight_smile:

Der findes SÅ mange forskellige racer - og alle er forskellige i udseende og væremåde - tror du ikke, at der er én, han kunne falde for? Måske en af de mere aktive racer?

Kunne du måske lokke ham med på en katteudstilling, så i kunne opleve de forskellige katte i ‘virkeligheden’? :slight_smile:

Jeg tror han bare har til gode at møde den rigtige kat :slight_smile:

Men anyway, hvis du har et ønske og han ikke har noget imod det, kan du vel bare få et par katte :?

Hvis hans argument er at det ikke “siger ham noget”, kan du jo aftale med ham at det er DIG der får en kat, og ikke “jer”.
Og bare fordi det ikke siger ham noget, kan det jo sagtens sige dig en helt forfærdelig masse.

Jeg er heldigvis i den situation at min kæreste er lige så tosset med dyr som jeg, så han er til at overtale til det meste hehe

:stuck_out_tongue: Da jeg ville have kat, snakkede jeg bare om det HELE tiden, så overgav han sig til sidst for at få mig til at tie stille :tihi:

Og selvom han aldrig indrømmer det er han rigtig glad for alle tre katte :tihi:

Det er jeg virkelig også glad for, at jeg har - altså kattene inden en mand.

Måske jeg kunne finde på, at snige en kat mere ind, efter mandens ankomst. Men han vil vide fra det sekund vi finder sammen, at kattene var der først. Og jeg vil altid have kat i mit liv. Det skal han være indstillet på. Ikke om jeg vil have en mand, jeg skal diskutere med, om lige præcis dét. For sådan er det bare. :rock: :stuck_out_tongue:

Gud, hvor er jeg bare glad for jeg er single :)) Aldrig, at skulle spørge "om lov " !
Det er muligt det ikke "siger " ham noget, men derfor kan det jo godt SIGE DIG noget :slight_smile: og selv om man er et par, er man jo stadig 2 individer, der MÅ og SKAL respektere hinandens ønsker… Hvorfor skulle det afholde dig fra at få kat, bare fordi manden ikke lige lige er så hot på det ?
Kig på kat alle vejne… Net, udstillinger, bøger etc… Snak om det fra morgen til aften og sig du VIL have 1 . Kunne jo være han så ville have indflyelse på HVILKEN race der kommer inden for dørene :slight_smile:
Vil han ikke med på udstillinger, så tag selv afsted… ! Gør ham klart at du virkelig ønsker en kat… Han har sikkert sine hobbies… , som du heller ikke “forbyder” ham :slight_smile:

GOOD LUCK :slight_smile:

et hjem uden en kat, er bare et hus !!!

En ide er at tage ham med til et af de killingenus, der med jævne mellemrum annonceres herinde…
Så kan han direkte opleve at katte indendøre ikke lugter eller hvad han nu mener…

Jeg ville aldrig bare anskaffe en kat uden at der var helt enighed om det!
Det er trods alt også ham, som skal bo sammen med den…

Min far var slet ikke til katte. De passede ellers mine første huskatte når jeg var på ferie m.v.
Så fik jeg min første aby og de skulle så alle tre passes hos mine forældre - og så var min far solgt.

Han havde drømt at han kyssede med en skægget mand - det var så Whisper, der stod og kyssede på ham mens han sov :inlove:

Tag ham med ud og se på katte… Lad ham blive fanget af det…
Vis ham hvor meget det betyder for dig, at have kat…
Jeg vil heller ikke købe en kat uden at være enig i det…

Herhjemme er det faktisk mig, der er stopklodsen…

Eller gør som mig… bare kom hjem med en kat :høhø: Det var sådan vi fik den første…og nu har vi 3 :slight_smile:
Det var vores huskat Egern der var den den første og hun fik sig rigtig charmet sig ind, og det er da endt med hun er mere hans kat end min :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;820131]Hvis hans argument er at det ikke “siger ham noget”, kan du jo aftale med ham at det er DIG der får en kat, og ikke “jer”.
Og bare fordi det ikke siger ham noget, kan det jo sagtens sige dig en helt forfærdelig masse.

Jeg er heldigvis i den situation at min kæreste er lige så tosset med dyr som jeg, så han er til at overtale til det meste hehe[/QUOTE]
Vi har nu en gang den ‘regel’ herhjemme at vi begge skal være enige før vi anskaffer os nye dyr. Selvom f.eks. at den kinesiske hamster er min så har han noget at skulle have sagt. Siger han nej, så er det bare ærgeligt.

Synes nu heller ikke jeg skrev at du bare skulle anskaffe den uden hans accept… det er lidt en overfortolkning hehe, men som andre skriver, kan du vel have dine interesser, ligesom han kan have hans, uden at man skal være 100% med begge 2.

F.eks får in kæreste lov at fiske helt for sig selv, mens han ikke behøver være med på KG. Hvis du forstår… Ellers må jeg prøve at forklare det anderledes

det er også en fin regel…
du er bare nødt til at lokke ham lidt :slight_smile:

Sådan bør det også være :slight_smile:
Men jo… tag ham med ud at møde katte… og ja, udstillinger kan været et godt bud, men et privathjem med flere katte ville være bedre…
I hvert fald til lige at aflive nogle af hans forestillinger… fx mht lugt og den slags.
Så skal I også tale om forventlinger til katten - og til sidst bestemme jer for et par racer, som I gerne vil møde… Der er det igen en god ide at tage på besøg hos opdrættere, for at måde racen i hjemlige omgivelser (og endnu engang få bekræftet at man sagtens kan holde kat i et pænt og velduftende hjem :wink: )

Jeg bor selv sammen med et "hunde"menneske… der er kontraktlig ejer af en af vores katte og pærestolt af at en anden betragter ham som sin primærmenneske…
Udgangspunktet var ellers, at nåja, når nu han skulle have hund, så var det vel rimeligt at jeg også fik en kat :smiley:

[QUOTE=Nadia;820139]:stuck_out_tongue: Da jeg ville have kat, snakkede jeg bare om det HELE tiden, så overgav han sig til sidst for at få mig til at tie stille :tihi:

Og selvom han aldrig indrømmer det er han rigtig glad for alle tre katte :tihi:[/QUOTE]

Det tror jeg er en rigtig god taktik:p

Jeg vil tro, at man - lige på det her punkt - kan sammenligne katte med børn. Andre folks kan være meget søde, men det er noget helt andet med ens egne. Når man bor sammen med katte, så opdager man, at de ud over at være rare at nusse med også er små, fascinerende og underholdende personligheder, hver på deres egen måde. Så før din kæreste har prøvet at bo sammen med en kat, som han har ansvaret for, kan han ikke vide, om det siger ham noget.

Den var altså god :høhø:

[QUOTE=Gucci;820287]Synes nu heller ikke jeg skrev at du bare skulle anskaffe den uden hans accept… det er lidt en overfortolkning hehe, men som andre skriver, kan du vel have dine interesser, ligesom han kan have hans, uden at man skal være 100% med begge 2.

F.eks får in kæreste lov at fiske helt for sig selv, mens han ikke behøver være med på KG. Hvis du forstår… Ellers må jeg prøve at forklare det anderledes[/QUOTE]

Den var altså god :høhø: