[QUOTE=Ann K;1203004]Saxo måske?
Han skal i sit første bad i vel omkring 2 år… jeg har allerede sved på panden ved tanken! Den kat er trods alt Brians nevø
Jeg skal nok spørge Brian om han vil med i byen… Normalt foretrækker han dog klart to dages udstillinger med overnatning… det der rakkerliv frem og tilbage sammedag er ikke lige ham ;)[/QUOTE]
Der kommer vist ikke andre katte fra ledelsen i partiet Pote, så Brian må repræsentere bestyrelsen!
Så har jeg fået tilmeldt det gamle kludetæppe Spike , så han rigtig kan hygge sig .
Han har også sat vagt ved computeren og holdt øje med om jeg også tastet han infomationer rigtig ind .
Det er jo hele to år siden han sidst er blevet luftet
Og Spike tager så min mors Cult med som selvskab uden for buret.
Så er der også tilmeldt 3 KOR a, 1 HUS a, og 1 HUS f23 (sorttortiemakreltabby). Husets sidste KOR er endnu ikke tilmeldt, da hun forhåbentligt er parret på det tidspunkt - ellers er alle husets katte og deres to ejere klar til at vise flaget i Odense:)
Det vil sige, jeg forsøger at tilmelde kattene - er der andre, der har problemer med at sende mail til [email protected] eller [email protected] :? :surrender1:
Jeg har aldrig oplevet Ana have problem med at være i buret - og får hun problemer med at være uden for buret, kan du garanteret godt få lov til at sætte hende tilbage for at sove resten af dagen Derudover kan jeg se, at i hvert fald to (nu kan jeg slet ikke huske den tredje) af “dommerne” har særdeles god forstand på håndtering af aktive katte, så jeg ville ikke være specielt nervøs. Hvis du tager hende og en mere med, vil jeg dog anbefale dig at kunne dele buret op for at undgå intern ballade
Hobbyudstilling er ligesom de almindelige FIFeudstillinger - bare i mindre og langt hyggeligere format.
Det er ikke tiladt at lave en Best in Show, så i stedet giver man Sødeste Søde.
Det sker også at man inddeler i Langhår og Korthår i stedet for de normale fire kategorier.
Dommerne kan være reelt uddannede FIFedommere, men er oftest gamle garvede opdrættere… hvilket kan give nogle herlige kommentarer, når fx en yderst dygtig og respekteret NFOopdrætter lidt “fortvivlet” kigger på koraten på bordet foran sig og siger, at hun ganske vist har læst standarden, men om ikke ejeren vil være så sød at fortælle, hvad der er godt på katten Eller colourpointopdrætteren, der længe kigger på en siam og så siger, at ja masken/points er noget nær perfekt, men hun aner ikke om resten af katten holder :klapper:
Jeg elsker hobbyshows!
Pgr det som regel lave antal katte (omkring 70 stk, hvis der er mange), er der en anden ro på sådan en udstilling… samtidig tager udstillerne også nærmest en fridag fra hele konkurrencedelen og hygger sig i stedet - dog med lidt venligt drilleri ind i mellem
Derfor er hobbyshows også et af de bedste steder at starte nye katte/killinger op… de vil lære det mest basale mht udstilling, altså ud og ind af buret, samt håndtering af dommer.
Indtil videre har jeg startet sådan ca 5 af mine katte på den slags små shows - simpelthen fordi jeg har så meget lettere ved at holde fokus på min kat og dens reaktioner
Tjaaa. Overvejer at tage Yankie med også… men skal de bedømmes sådan… Som på en rigtig udstilling…? For han er klippet lidt i kindskæg og krave :høhø: Hvornår er sidste tilmelding?
Katten skal bar være sød på en hobby. Standarder er kastet ud af vinduet og dommerne skal kun dømme med hjertet. Så en elendigt typet kat kan let blive dommerfavorit.I løber af dagen skal publikum så rundt og nusse kattene og stemme på deres favorit. De fleste steder er der så 1-3 vindere i hver kategori (kat 1-4 + huskat) og en Total vinde, altså den med fleste Publikum stemmer. Altså er der 2 sideløbende konkurrencer. Det er nærmere en fremvisning end det er en “reel” udstiling.