Min Ven Kattens traditionelle hobbyudstilling - 1. november 2020

Indbydelse til Hobbyudstilling

Søndag den 1. november 2020, i FKS-hallen, Tranehøjen 5, 5250 Odense Sv, afholder vi vores årlige hobbyudstilling til fordel for MinVenKattens internat i Odense.

Temaet i år er Østen.

Så vi vil gerne se kejsere, geisha piger, samt en masse drager og farverige blomster.

Der er præmier til bedst udklædte og bedst pyntede bur.

Der dømmes efter ”sødest in show” så standarderne bliver hjemme i skuffen.

Dommere: Michael Robdrup og Flemming Vorbeck

Præmier for sjov: Annette Agerbak

På grund af covid-19 er der lidt at tage hensyn til. Derfor kan man kun få dobbelt bure i år.

Buropstillingen er der styr på, så der bliver god plads hos hver enkelt udstiller.

Pris pr kat 150 kr. Ønsker man at deltage med kun en kat er prisen 300 kr. i dobbelt bur.

Ekstra klasser: pensionist og veteran. 50 kr. pr. kat. Pr. klasse.

Tilmeldingen sendes på mail til [email protected] og skal indeholde:

Kattens fulde navn, fødselsdato, race, køn,

Om katten er kastrat eller fertil, killing eller ungdyr.

Husk eventuelle ekstra klasser

Ejers fulde navn og adresse, telefonnr. og mail.

Hvor mange personer I kommer

Sidste tilmeldingsfrist er den 16. oktober 2020 eller når bur kapaciteten er opnået.

Der er dyrlæge kontrol fra kl. 8.00 til kl. 9.00. Sidste vaccinationsdag er den 17. oktober 2020.

Cafeteriaet har åbent hele dagen, der må ikke nydes medbragt mad i hallen og udenoms arealerne. Har man allergi eller andet der kræver specielt mad, så send mig en mail så finder vi en løsning.

Udstillingen lukker kl. 18.00

Vel mødt.

MinVenKatten Odense teamet.

3 Synes om

Og på bagsiden af flyeren lidt mere info:
Covid-19

Som alle ved så kan vi stadig risikere at Covid spænder ben for os.

Lige nu satser vi stærkt på, at med de ekstra tiltag vi har lavet, så kan vi endnu en gang mødes på årets hyggeligste hobby-udstilling.

Pga. faren for aflysning, beder vi jer om at vente med at betale til I har fået bekræftelse på mail.

Disse forventer vi sendes ud i uge 42

Dog må I meget gerne melde til i god tid.

I kan som altid stille eventuelle spørgsmål til

[email protected]

Vi søger for en masse håndsprit, dejligt humør, spændende præmier og alle de luftkrammere I vil have.

Vi glæder os til at se jer alle. Både nye og ”gamle”

4 Synes om

corona aflyst eller kører det ?

Medmindre der sker yderligere i løbet af denne uge, er det ikke aflyst. Der er dog krav om maske, da der er offentlig adgang :slight_smile:

Jeg må ærligt indrømme at jeg har svært ved at forstå reglerne.
Man må ikke mødes med mere end 10 voksne over 21 til håndboldstræning i en sportshal, men gerne mere end dette til en katteudstilling i samme hal.
Det kan godt være, at der er disse huller/muligheder for fortolkning, men jeg personligt synes det strider mod ånden i de restriktioner som sundhedsmyndighederne har udstukket.
I inden for Dansk Vandrelaug må de ikke gå mere end 10 personer udendørs. I vores hjem frarådes det at vi mødes mere end 10 personer til en fødselsdag, ja generelt bør vi hver især ikke være sammen med en større kreds end 10 personer - jobsituationer undtaget.
Masker eller ej - det føles ikke forsvarligt imo - ved godt jeg nu blive slagtet, men jeg er nu lidt forarget over at når alle opfordres til at genoverveje sociale arrangementer så gennemføres disse udstillinger.
Herhjemme har vi valgt rigtig meget fra og jeg ville elske at komme til Racekattens udstilling med et nyt koncept, men føler pt. ikke det er forsvarligt at tilmelde med de smittetal som er i samfundet.
Forskning i nogle lande har også påvist en mulighed for at katte kan bære smitten, da de på nogle måder kan minde om mink på dette område.
https://science.sciencemag.org/content/368/6494/1016

Jeg ved godt der ikke er evidens for at katte kan smitte mennesker, men de kan blive syge.

2 Synes om

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvorfor en katteudstilling lovligt kan afholdes under de nugældende restriktioner, men faktum er, at det kan den. Derudover må jeg sige, at der gennem de seneste måneder er afholdt adskillige katteudstillinger rundt om i verden og indtil videre har jeg ikke hørt om ét eneste tilfælde af covid-19, der kan føres tilbage til en udstilling.

Det er naturligvis ganske frivilligt, om man vil møde op på søndag (og til Jyraks udstilling i november, som jeg heller ikke mener er blevet aflyst), men jeg kan samtidig godt forstå, at MinVenKatten går videre med den.

3 Synes om

Katteudstillinger hører ind under messer og arkader. Så må man være flere.
Nu er vi jo også stille og rolige og kan holde afstand fra hinanden.

1 Synes om

Men Dansk Kennel Klub aflyser indendørsudstilling i Herning Messecenter 21/22 november allerede da forsamlingsforbuddet lød på 100 og melder alle udstillinger aflyst for resten af året.

Jeg må indrømme at det ikke ser ud til at samfundsind ligger højt hos kattefolket.
Jeg efterlyser forståelse for ånden i reglerne og ikke lige om man kan eller ikke kan.

2 Synes om

Det kører, og reglerne bliver fulgt. Og så kan man vel ikke forlange mere af folk - end at de følger gældende lovgivning. At man selv kun vil køre 80 på motorvejen skal vel ikke forpligte andre til at køre mindre end de 130 som er tilladt, hvis man kan gøre det på forsvarlig vis efter diverse anvisninger? Folk har vel lov til rent faktisk at følge myndighedernes vejledning, ikke en række selvbestaltede samfundsbetjentes hjemmestrikkede holdninger til dit og dat… Kan blive SÅ træt i håret…
VH
Susanne

3 Synes om

Alt i alt et definitionsspørgsmål…tænk hvis der ikke måtte være mere end 10 i Netto …ved en udstilling vil der næppe være flere pr m2 end på strøget - nok færre - og ved private sammenkomster, fodboldkampe og for den sags skyld vandrelaug vil man nok have tendens til en vis sammenklumpning…men jeg ser hvad kadaveret melder på søndag

3 Synes om

“Samfundssind” kan jo bøjes, som man lyster. Jeg mener faktisk, der er en hel del samfundssind i ikke alene at tilmelde sig denne udstilling, men også møde op. Sonja har blødt penge de seneste mange måneder og har ret desperat brug for den indtægt, hun trods alt kan få fra denne udstilling.

Derudover har hun gjort et stort stykke arbejde for at sikre, at absolut alle forholdsregler bliver overholdt, både fra udstilleres og publikums side. Jeg kører derover i min egen bil og udover, at jeg (naturligvis) bærer maske hele dagen, holder jeg mig bag mit bord (jeg har stand med) og sikrer, at alle potentielle kunder i standen spritter af, før de begynder at pille ved noget. Det er ikke farligere for mig eller mine omgivelser end når jeg møder på arbejde i en bygning, der hver dag frekventeres af et par hundrede ikke-maskebærende mennesker.

4 Synes om

Fuldstændig enig at det viser meget mere samfundssind at gennemføre og støtte Min Ven Kattens udstilling.

Sonja holder sig indenfor reglerne hvorfor i alverden så gøre mere end det loven siger.

@Wijelo
Der samles flere hundrede (tusinde) i Tivoli og det er lovligt, så er det jo ingenting med få hundrede til en katteudstilling.

Lad os nu få vores liv tilbage og lade være med at sidde og lege Corona-politi! :slight_smile:

2 Synes om

Godt igang med at sy gardiner til på søndag :thailand:

Det er Thailands flag :thailand::wink:

5 Synes om

Så Krea!

Hvad er tema i år?

Østen :wink:

1 Synes om

Åh, tema…! Yikes… jeg vidste, der var noget jeg havde glemt! Igen…!

Vil du låne en elefant? :elephant: jeg har masser :joy::wink:

Hvis jeg trækker i en grå t-shirt og dingler lidt med den ene arm, så er den der vel :slem:
VH
Susanne

Ja slet ikke til at se forskel :joy:

Ååh, jeg ville også gerne have været med. Ville have været rigtig hyggeligt, men inden jeg vidste det blev afholdt er der lavet anden aftale den søndag, så det må jeg hellere holde mig til :hoho:

Håber I alle får en rigtig god dag :smil: