Mine katte er syge :-(

Tilbagefald :ked: Jeg har været væk i eftermiddag, og da jeg kom hjem, lå han i kattesengen og var tydeligvis skidt igen. Apatisk og store pupiller. Måske har det været adrenalinkicket, der holdt ham kørende i formiddags :frowning:

Han er jo smertedækket, så der kan jeg ikke gøre mere. Men forhåbentlig hjælper det antibiotika, jeg nu har givet ham. Dyrlægen sagde, jeg skulle vente med at give det til eftermiddag/aften. Hvorfor ved jeg egentlig ikke. Jeg ville ønske, jeg ikke havde ventet :S

Jeg har en aftale om, at jeg skal ringe til dyrlægen i morgen, uanset hvordan Lillen har det. Men der er godt nok lang tid til i morgen…

[QUOTE=galath;1265401]Tilbagefald :ked: Jeg har været væk i eftermiddag, og da jeg kom hjem, lå han i kattesengen og var tydeligvis skidt igen. Apatisk og store pupiller. Måske har det været adrenalinkicket, der holdt ham kørende i formiddags :frowning:

Han er jo smertedækket, så der kan jeg ikke gøre mere. Men forhåbentlig hjælper det antibiotika, jeg nu har givet ham. Dyrlægen sagde, jeg skulle vente med at give det til eftermiddag/aften. Hvorfor ved jeg egentlig ikke. Jeg ville ønske, jeg ikke havde ventet :S

Jeg har en aftale om, at jeg skal ringe til dyrlægen i morgen, uanset hvordan Lillen har det. Men der er godt nok lang tid til i morgen…[/QUOTE]

:kram:

Tak, Ea - vi har brug for det. Både Lillen og jeg. Et par :kryds: for, at antibiotikaen hjælper, ville heller ikke være af vejen.

[QUOTE=galath;1265401]Tilbagefald :ked: Jeg har været væk i eftermiddag, og da jeg kom hjem, lå han i kattesengen og var tydeligvis skidt igen. Apatisk og store pupiller. Måske har det været adrenalinkicket, der holdt ham kørende i formiddags :frowning:

Han er jo smertedækket, så der kan jeg ikke gøre mere. Men forhåbentlig hjælper det antibiotika, jeg nu har givet ham. Dyrlægen sagde, jeg skulle vente med at give det til eftermiddag/aften. Hvorfor ved jeg egentlig ikke. Jeg ville ønske, jeg ikke havde ventet :S

Jeg har en aftale om, at jeg skal ringe til dyrlægen i morgen, uanset hvordan Lillen har det. Men der er godt nok lang tid til i morgen…[/QUOTE]

Håber det bedste og god bedring til Lillen :trøster::kram:

:kram::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=galath;1265401]Tilbagefald :ked: Jeg har været væk i eftermiddag, og da jeg kom hjem, lå han i kattesengen og var tydeligvis skidt igen. Apatisk og store pupiller. Måske har det været adrenalinkicket, der holdt ham kørende i formiddags :frowning:

Han er jo smertedækket, så der kan jeg ikke gøre mere. Men forhåbentlig hjælper det antibiotika, jeg nu har givet ham. Dyrlægen sagde, jeg skulle vente med at give det til eftermiddag/aften. Hvorfor ved jeg egentlig ikke. Jeg ville ønske, jeg ikke havde ventet :S

Jeg har en aftale om, at jeg skal ringe til dyrlægen i morgen, uanset hvordan Lillen har det. Men der er godt nok lang tid til i morgen…[/QUOTE]

Han kan jo have fået ondt i maven af Metacam og antibiotika. Dyrlægen mente formentlig, at du skulle give ham antibiotika i eftermiddags, fordi han så havde fået noget mad i maven. Det lyder logisk for mig.
Har du nogle Paraghurt du kan give ham nu? Hvis ja, så give ham 2 nu og 2 når du går i seng. Det hjælper på bideriet i maveslimhinden.

Selvom man giver Metacam som indsprøjtning hos dyrlægen, går det gennem maven…al medicin går gennem maven og udskilles gennem nyrerne…

Lillen virker lidt kvikkere her til morgen. Ikke frisk, men kvikkere. Han er oppe at gå omkring, og han forsøger at drikke vand. Da jeg havde set ham prøve ved flere forskellige vandskåle, gav jeg ham noget i en sprøjte. IKKE populært, og der var vist ikke meget af det, der kom i ham. Men lidt gjorde, og bagefter har jeg set ham drikke rigtigt. Nu har jeg også give ham smertestillende igen, så nu håber jeg at se en forandring, inden jeg skal gå :kryds: :kryds: Og så må jeg jo lige snakke med dyrlægen.

Små, små skridt fremad. Efter jeg kom hjem fra arbejde, har Lillen spist helt frivilligt. Jeg gav ham noget moset vådfoder med sovs og ekstra vand, og selv om det alligevel lykkedes ham at undgå det meste af kødet, kom der dog lidt ned. Så han har fået både væske og lidt mad. Men han har det stadig ikke godt, den lille stakkel :trøste: Hvad har de dog gjort ved dig, lille skat :hjerte:

Åh ,hvor jeg håber Lillemusen snart er rask igen - det er ikke til at holde ud, når de er skidt tilpas

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Åhr, for H… :S

Fik med vold og magt - i bogstavelig forstand - givet Lillen hans Ronaxan og noget vand i en sprøjte. Og så kaster han det hele op igen bagefter :frowning:

Når han er rask, kan jeg sagtens give ham piller (fx Paraghurt et par gange). Når der er noget i vejen med ham, er det virkelig en kamp. Og det nytter jo ikke noget at prøve med at pakke pillen ind i noget, når problemet er, at han ikke vil have noget i munden.

Nu har han gemt sig et eller andet sted, og jeg vil ikke tvinge ham igen. I hvert fald ikke lige nu. Til gengæld tænker jeg mere og mere over, hvad pokker det er, der er sket med ham. Hvordan kan det ske, at han bliver så slemt tilredt?

Jeg vil nødig male fanden på væggen, men var det min kat - og der iøvrigt var en kompetent klinik med døgnvagt indenfor rækkevidde - havde jeg valgt at få en 2. opinion nu.
Indføring af sonder kan gå galt, og give skader, eller ligefrem perforationer; det er forhåbentlig ikke tilfældet her, men min erfaring er desværre, at katte sjældent viser symptomer uden grund - i hvert fald har de ture jeg har taget til vagtdyrlægen, vist sig at være begrundede, selv om jeg på vejen har overbevist mig selv om, at jeg bare var pylret, og nærmest har undskyldt på forhånd ved ankomsten…

God bedring til Lillen - og jeg er sikkert bare pylret denne gang! :kryds:

Dorte

[QUOTE=galath;1265543]Åhr, for H… :S

Fik med vold og magt - i bogstavelig forstand - givet Lillen hans Ronaxan og noget vand i en sprøjte. Og så kaster han det hele op igen bagefter :frowning:

Når han er rask, kan jeg sagtens give ham piller (fx Paraghurt et par gange). Når der er noget i vejen med ham, er det virkelig en kamp. Og det nytter jo ikke noget at prøve med at pakke pillen ind i noget, når problemet er, at han ikke vil have noget i munden.

Nu har han gemt sig et eller andet sted, og jeg vil ikke tvinge ham igen. I hvert fald ikke lige nu. Til gengæld tænker jeg mere og mere over, hvad pokker det er, der er sket med ham. Hvordan kan det ske, at han bliver så slemt tilredt?[/QUOTE]

Ronaxan - for tandkødet - nej vel? Antirobe bruges …

En anden ting - er du/de sikker på hans røde blodlegemer er i top? Ikke for at kyse dig …

[QUOTE=DorteH;1265550]Jeg vil nødig male fanden på væggen, men var det min kat - og der iøvrigt var en kompetent klinik med døgnvagt indenfor rækkevidde - havde jeg valgt at få en 2. opinion nu.
Indføring af sonder kan gå galt, og give skader, eller ligefrem perforationer; det er forhåbentlig ikke tilfældet her, men min erfaring er desværre, at katte sjældent viser symptomer uden grund - i hvert fald har de ture jeg har taget til vagtdyrlægen, vist sig at være begrundede, selv om jeg på vejen har overbevist mig selv om, at jeg bare var pylret, og nærmest har undskyldt på forhånd ved ankomsten…

God bedring til Lillen - og jeg er sikkert bare pylret denne gang! :kryds:

Dorte[/QUOTE]

Han har jo vist fremgang, så jeg vil se, hvordan han har det i morgen, før jeg beslutter, hvad jeg skal gøre. Lige nu ligger han inde i klædeskabet og sover. Jeg har sat noget mad ned til ham i soveværelset, hvis han kan overkomme at spise.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1265551]Ronaxan - for tandkødet - nej vel? Antirobe bruges …

En anden ting - er du/de sikker på hans røde blodlegemer er i top? Ikke for at kyse dig …[/QUOTE]

Det er ikke for tandkødet, han får Ronaxan. Det er for, hvis han har fået en infektion i svælget/luftrøret. Han havde jo feber i går. Dyrlægen tror ikke, det er tilfældet, men for en sikkerheds skyld…

Mht. hans blodlegemer - så er jeg så godt som sikker på det. De tager altid blodprøver før narkose, så det ville de have opdaget.

[QUOTE=galath;1265554]Det er ikke for tandkødet, han får Ronaxan. Det er for, hvis han har fået en infektion i svælget/luftrøret. Han havde jo feber i går. Dyrlægen tror ikke, det er tilfældet, men for en sikkerheds skyld…

Mht. hans blodlegemer - så er jeg så godt som sikker på det. De tager altid blodprøver før narkose, så det ville de have opdaget.[/QUOTE]

Super - bare husk RONAXAN ætser kommer den ikke ned fluks

Det ved jeg. Dyrlægen nævnte det også. Men nu kom de jo op igen denne gang, før de kunne nå at ætse noget som helst :S

Ronaxan k​an ætse - ligesom de fleste andre piller, hvis de gives uden vand/mad - men gør det ikke pr. definition :slight_smile: Jeg har brugt det mange gange og over længere perioder og aldrig haft nogen problemer.

Tak, Mette. Jeg har opgivet at give ham dem. Det er simpelthen for svært, når hans problem netop er, at han ikke vil have noget i munden :S Så jeg ringer til dyrlægen en gang her i formiddag for at høre, hvad vi så gør. Krummen har spist en lille smule her til morgen - også inden han fik smertestillende, som det trods alt lykkedes mig at få i ham. Men han er stadig helt ved siden af sig selv. Lister rundt og ser bare tynd og forpjusket ud :brist:

Kan du heller ikke få ham til at tage f.eks. ostepasta?

Jeg har noget vitaminpasta, som han normalt elsker. Men han vil ikke engang snuse til det. Det eneste, han vil have, er moset vådfoder med sovs og vand på. Så slikker han sovs og vand og får kun meget lidt egentlig føde med. Men dog lidt. Han vil ikke have noget i munden (med mindre han selv er helt i kontrol over hvad og hvor meget og hvilken konsistens), og forsøger jeg at give ham piller, bliver han fuldstændig hysterisk panisk. Der er ingen af os, der kan være tjent med, at jeg bliver ved med at prøve.

Ja, ja flue… men ISÆR Ronaxan er slem. At du ingen problemer har haft kan dem der har haft det ikke bruge til noget - ret ubehageligt for dyret, omfattende og dyrt når der sker ætsning. Ved klinikken ALTID udleverer sprøjte til Ronaxan. Og ja altid god ide at få al pillegivning ned med mad eller vand