Mine katte er syge :-(

Dyrlægen sagde, jeg godt må knuse pillerne. Det vidste jeg ikke. Nu har jeg lavet sådan en Ronaxan/sovsblanding, der står og venter på ham. Lige nu er han ikke interesseret.

Har du kapsler - måske det er modellen. F.eks. fra Zylkene eller andet og fyld Ronaxan pulveret i. Dyp enden i smør og ned med den

Problemet er jo, at han ikke vil have noget i munden, fordi det er der, der er noget i vejen (eller i hvert fald i halsen), og at han går fuldstændig i panik, når jeg forsøger at give ham det. Til daglig kunne jeg sagtens gøre det, også uden kapsler og smør og diverse andre hjælpemidler.

Pointen med sovseblandingen er, at han selv kan kontrollere den. Hvis ikke det virker, får jeg noget flydende antibiotika til ham, for det er jo trods alt - dog stadig med magt - lykkedes at få givet ham det smertestillende i flydende form.

[QUOTE=galath;1265591]Problemet er jo, at han ikke vil have noget i munden, fordi det er der, der er noget i vejen (eller i hvert fald i halsen), og at han går fuldstændig i panik, når jeg forsøger at give ham det. Til daglig kunne jeg sagtens gøre det, også uden kapsler og smør og diverse andre hjælpemidler.

Pointen med sovseblandingen er, at han selv kan kontrollere den. Hvis ikke det virker, får jeg noget flydende antibiotika til ham, for det er jo trods alt - dog stadig med magt - lykkedes at få givet ham det smertestillende i flydende form.[/QUOTE]

Er det Metacam han får? kan give kvalme.

Af interessant, syntes jeg, læste jeg i går om Bovine Colostrum og NSAID - og i øvrigt en masse andre gode ting - også i forbindelse med mave tarm

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1265592]Er det Metacam han får? kan give kvalme.

Af interessant, syntes jeg, læste jeg i går om Bovine Colostrum og NSAID - og i øvrigt en masse andre gode ting - også i forbindelse med mave tarm[/QUOTE]

Det er Loxicom. Men det er ikke det, der giver ham kvalme. Jeg tror ikke, at han som udgangspunkt har kvalme. Jeg tror, han har ondt/er generet i svælget/luftrøret, og at det er derfor, han ikke er begejstret for at spise, men kun slikker sovsen af vådfoderet.

Jeg tror ikke, der er noget forkert ved den medicin, han får, eller at han reagerer uheldigt på den. Jeg tror heller ikke, der er noget mystisk ved hans reaktioner på irritationer og smerter i svælg/luftrør. Desværre modarbejder hans helt naturlige reaktioner bare, at han på en problemløs måde kan få den medicin, han har brug for :frowning: Og det får mig til at føle mig uduelig og magtesløs :ked:

[QUOTE=galath;1265593]Det er Loxicom. Men det er ikke det, der giver ham kvalme. Jeg tror ikke, at han som udgangspunkt har kvalme. Jeg tror, han har ondt/er generet i svælget/luftrøret, og at det er derfor, han ikke er begejstret for at spise, men kun slikker sovsen af vådfoderet.

Jeg tror ikke, der er noget forkert ved den medicin, han får, eller at han reagerer uheldigt på den. Jeg tror heller ikke, der er noget mystisk ved hans reaktioner på irritationer og smerter i svælg/luftrør. Desværre modarbejder hans helt naturlige reaktioner bare, at han på en problemløs måde kan få den medicin, han har brug for :frowning: Og det får mig til at føle mig uduelig og magtesløs :ked:[/QUOTE]
føler med dig. Da jeg skulle give en kat behandling der havde så ondt jeg ikke kunne komme til den og den kun spiste sovs. Så fik jeg smertestillende i dråbeform og pencillin der kunne opløses i maden.

Den fik et rum alene til der var spist op.

Da den så var behandlet nok til at kunne være til kom den til dyrlæge og fik ordnet tænder.

Men havde jeg ikke kunnet give medicin i maden havde den intet kunne få.

ved dyrlægen fik den alt der var muligt i depot sprøjter.

Siden har den så været sund og rask.

jeg håber det bedste for jer

[QUOTE=galath;1265593]Det er Loxicom. Men det er ikke det, der giver ham kvalme. Jeg tror ikke, at han som udgangspunkt har kvalme. Jeg tror, han har ondt/er generet i svælget/luftrøret, og at det er derfor, han ikke er begejstret for at spise, men kun slikker sovsen af vådfoderet.

Jeg tror ikke, der er noget forkert ved den medicin, han får, eller at han reagerer uheldigt på den. Jeg tror heller ikke, der er noget mystisk ved hans reaktioner på irritationer og smerter i svælg/luftrør. Desværre modarbejder hans helt naturlige reaktioner bare, at han på en problemløs måde kan få den medicin, han har brug for :frowning: Og det får mig til at føle mig uduelig og magtesløs :ked:[/QUOTE]

Sikke en væmmelig omgang med Lillen :frowning: :trøste:

Kunne du måske overtale dyrlægen til at få lov at give ham antibiotika med sprøjte i nakken?

[QUOTE=Christa;1265595]Sikke en væmmelig omgang med Lillen :frowning: :trøste:

Kunne du måske overtale dyrlægen til at få lov at give ham antibiotika med sprøjte i nakken?[/QUOTE]

Ja, sjovt nok er jeg ved at tro, det ville være nemmere :S Lige nu sover han inde i klædeskabet, og jeg vil ikke forstyrre ham. Så må jeg se, om han er til at overtale til at tage sovsen med pillerne i, når han engang dukker op igen. Jeg synes faktisk, hans øjne har set en lille smule mindre stressede ud. Ikke helt så store pupiller mere. Jeg håber, det er et godt tegn :kryds:

HVIS der sker ætsning, Lis - det er ikke nogen almindelig bivirkning og det er derfor, jeg protesterer mod, at det bliver fremlagt som den eneste sandhed.

Det tror jeg faktisk det vil være. Det er jo bare et lille prik, så jeg tror egentlig det ville stresse ham mindre end det andet :slight_smile:
Jeg håber hans pupiller er et godt tegn :kryds:

Jeg skrev: “Super - bare husk RONAXAN ætser kommer den ikke ned fluks” - og det er sandheden sidder den i halsen

Dine protester taget til efterretning - men lidt unødvendig i mine øjne. Better safe than sorry …

Jep, det var det Bøllen fik hos dyrlægen og jeg fik at vide, at det holdt ca. 10 dage.
Ang. Lillen … Bølle-Bjørn fik af tre omgange indsprøjtning med stesolid, der fik ham igang med at spise, hvis det stadigvæk er et problem med Lillen, kunne det måske være en mulighed?
Den første gang tabte jeg kæben, for dyrlægen havde næppe fået trukket kanylen ud igen, før Bøllen kastede sig over skålen med mad :uha:

[QUOTE=Skattekat;1265606]Jep, det var det Bøllen fik hos dyrlægen og jeg fik at vide, at det holdt ca. 10 dage.
Ang. Lillen … Bølle-Bjørn fik af tre omgange indsprøjtning med stesolid, der fik ham igang med at spise, hvis det stadigvæk er et problem med Lillen, kunne det måske være en mulighed?
Den første gang tabte jeg kæben, for dyrlægen havde næppe fået trukket kanylen ud igen, før Bøllen kastede sig over skålen med mad :uha:[/QUOTE]

Præcis - I øvrigt også det der blev givet til katten med ætsning pga Ronaxan - pred og Convenia - det virkede …

Solgt kat så ikke helt styr på detaljerne

Dyrlægen mente, Ronaxan var det bedste til ham. Jeg aner det jo ikke.

[QUOTE=Skattekat;1265606]Jep, det var det Bøllen fik hos dyrlægen og jeg fik at vide, at det holdt ca. 10 dage.
Den første gang tabte jeg kæben, for dyrlægen havde næppe fået trukket kanylen ud igen, før Bøllen kastede sig over skålen med mad :uha:[/QUOTE]

Lillen har jo egentlig ikke spisevægring. Han vil gerne spise, han er bare bange for det, tror jeg - og nøjes derfor med sovsen. Det betyder så heldigvis også, at sovestricket virkede! Der var bare for meget, så han fik ikke al medicinen spist op. Men han kunne tilsyneladende slet ikke smage den, så det er da nyttig viden.

Jeg forstår godt, du føler dig magtesløs. Men du er IKKE uduelig! Du står på hænder, for dine katte har det godt, og gør alt hvad du kan, for at gøre det bedre. I min bog er det LANGT fra at være uduelig :kram:

Og godt sovsetricket virkede!

Tager ind til dyrlægevagten med Krummen kl. 10. Og sidder selvfølgelig og hyler nu. Jeg kan slet ikke klare det mere :ked:

Rigtig god bedring med Krummen :kram:

For pokker … Håber de nye øjne straks spotter hvor der skal sættes ind. :kram:

Kæmpe :kram: og en masse :kryds: herfra!

:trøster: :kram: :kryds::kryds::kryds::kryds: