Mine katte har TICA titler!

Efter min hunkastrats forrygende weekend i Barleben med flere finals, hvoraf 2 var Best Cat:juhu:, fik jeg blod på tanden mht at beregne titelpoints på mine katte. De har været udstillet flere gange uden at være TICA registrerede, så de points skulle jeg lige samle op. I foråret blev alle mine katte TICA registrerede, da TICA har et attraktivt tilbud med at registrere 5 katte samtidigt med stamnavnet med en klækkelig rabat - The Registration Incentive (har heddet The International Incentive).

Nu kan jeg stolt præsentere 6 europæiske Korater med TICA titler, som er opnået på hidtil uregistrerede points (dvs points fra Rødovre og Barleben ikke er med)
QGC DEWDROP’S FAN CHALUAY
QGC LILLY MACGIULIA
TGC RATCHASIMA AURORA AUSTRALIS
TGCA PRIMPRAU SILVER TAMRUAT
TGCA PRIMPRAU’S WAI KHUN ANAKOT
CH PRIMPRAU’S HOLY OMATIKAYA

Tillykke med de flotte titler, kan dælme godt forstå du er stolt :smiley:

Husk at få dem ind på titelgalleriet på Viking Cats :smiley:

Tak, Camilla:) Hvem skulle have troet, at de havde klaret sig så fint:? Det var kun for at se ad, at jeg claimede pointsene - jeg havde slet ikke regnet med, at de var steget så højt i graderne:ups:

TILLYKKE :flag:
Hvor er det flot :slight_smile:

Jeg synes det er så fedt, og dine korater er nu altså smukke så det er da et skulderklap til dig :slight_smile:

Jeg bliver helt flov:ups:

Tillykke med alle de fine titler :smiley:

Måske et dumt spørgsmål, men kan man godt være både fife og ticamedlem på en gang?

Tillykke :ok:

Så kan du måske forklare sådan en uvidende en som mig hvad forkortelserne står for og hvad det betyder helt præcist i udstillingsverdnen (hvis ikke det giver sig selv udfra forkortelsernes nøjagtige ordlyd) :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;957472]Tillykke med alle de fine titler :smiley:

Måske et dumt spørgsmål, men kan man godt være både fife og ticamedlem på en gang?[/QUOTE]

Mine katte og mit stamnavn er registreret i TICA. Jeg er medlem af Viking Cats, som er en klub tilknyttet TICA… Jeg er ikke medlem af TICA.
Så længe jeg er medlem af en hovedklub under Felis Danica, skal jeg registrere killinger i FD først. Jeg må ikke tage tillidsposter i Viking Cats,
Ingen kan forhindre mig i at udstille i begge forbund.

[QUOTE=Vipstøsen;957473]Tillykke :ok:

Så kan du måske forklare sådan en uvidende en som mig hvad forkortelserne står for og hvad det betyder helt præcist i udstillingsverdnen (hvis ikke det giver sig selv udfra forkortelsernes nøjagtige ordlyd) :)[/QUOTE]

Jeg vil henvise dig til Viking Cats’ gode forklaring http://www.viking-cats.dk/Udstilling/Udstillingsguide/titler.php

[QUOTE=dkkorat;957453]Efter min hunkastrats forrygende weekend i Barleben med flere finals, hvoraf 2 var Best Cat:juhu:, fik jeg blod på tanden mht at beregne titelpoints på mine katte. De har været udstillet flere gange uden at være TICA registrerede, så de points skulle jeg lige samle op. I foråret blev alle mine katte TICA registrerede, da TICA har et attraktivt tilbud med at registrere 5 katte samtidigt med stamnavnet med en klækkelig rabat - The Registration Incentive (har heddet The International Incentive).

Nu kan jeg stolt præsentere 6 europæiske Korater med TICA titler, som er opnået på hidtil uregistrerede points (dvs points fra Rødovre og Barleben ikke er med)
QGC DEWDROP’S FAN CHALUAY
QGC LILLY MACGIULIA
TGC RATCHASIMA AURORA AUSTRALIS
TGCA PRIMPRAU SILVER TAMRUAT
TGCA PRIMPRAU’S WAI KHUN ANAKOT
CH PRIMPRAU’S HOLY OMATIKAYA[/QUOTE]

Stort tillykke med alle titlerne :smiley: og kan vi få en forklaring på hvad de står for :?

Hold da op - Det da flotte titler!! :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;957472]Tillykke med alle de fine titler :smiley:

Måske et dumt spørgsmål, men kan man godt være både fife og ticamedlem på en gang?[/QUOTE]

Trekkie ja det kan man sagtens :slight_smile: Der er ingen der kan forbyde en at være medlem af mere end et forbund hvis det er det man vil.

Man kan også være medlem af blot Viking Cats, det betyder at man støtter den lokale TICA klub og man behøver heller ikke at være medlem af selve TICA for at registerer eller showe sine katte. Der i er forskellen mellem de to forbund. :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;957478]Trekkie ja det kan man sagtens :slight_smile: Der er ingen der kan forbyde en at være medlem af mere end et forbund hvis det er det man vil.

Man kan også være medlem af blot Viking Cats, det betyder at man støtter den lokale TICA klub og man behøver heller ikke at være medlem af selve TICA for at registerer eller showe sine katte. Der i er forskellen mellem de to forbund. :-)[/QUOTE]

Og jeg vil med det samme lige understrege at det her er på ingen måde et indlæg der skal nedgøre noget som helst forbund, håber at jeg har formået at forklare hvad der gør at man kan være både udstille og være medlem af to forbund :slight_smile:

http://www.viking-cats.dk/Udstilling/Udstillingsguide/titler.php

Jeg fandt det :slight_smile: det virkelig flot. Stort tillykke med alle 5 :smiley:

[QUOTE=Vipstøsen;957473]Tillykke :ok:

Så kan du måske forklare sådan en uvidende en som mig hvad forkortelserne står for og hvad det betyder helt præcist i udstillingsverdnen (hvis ikke det giver sig selv udfra forkortelsernes nøjagtige ordlyd) :)[/QUOTE]

Nu har jeg så læst betydningen… og du kan da være stolt af dem :slight_smile:
Du får lige et tillykke mere :wink:

Ej hvor lækkert tillykke :smiley:

[QUOTE=MoMo;957478]Trekkie ja det kan man sagtens :slight_smile: Der er ingen der kan forbyde en at være medlem af mere end et forbund hvis det er det man vil.

Man kan også være medlem af blot Viking Cats, det betyder at man støtter den lokale TICA klub og man behøver heller ikke at være medlem af selve TICA for at registerer eller showe sine katte. Der i er forskellen mellem de to forbund. :-)[/QUOTE]

Tak :slight_smile: Det eneste jeg vidste mht FiFe / Tica var at man godt ku’ registere et stamnavn begge steder… Jeg har så foreløbig været for nærig til osse at registrere mig i TICA… måske hvis jeg engang får brug for det L men lige nu hvor det bare er til pynt er det jo ligemeget… og SKULLE der være nogen der har snuppet det i mellemtiden… så er det jo bare ærgeligt :slight_smile:

Men jeg vidste faktisk ikke at man ku’ være medlem af to forbund. Det er jo praktisk hvis man gerne vil udstille begge steder :slight_smile: (jeg synes så stadig at TICA-udstillingerne lyder forvirrende, med alle de ringe og flere katte… STRESS…men de skal jo nok opleves før man kan beslutte sig… hvornår holder de en i Århus? )

[QUOTE=TrekkieGrrrl;957508]
Men jeg vidste faktisk ikke at man ku’ være medlem af to forbund. Det er jo praktisk hvis man gerne vil udstille begge steder :slight_smile: (jeg synes så stadig at TICA-udstillingerne lyder forvirrende, med alle de ringe og flere katte… STRESS…men de skal jo nok opleves før man kan beslutte sig… hvornår holder de en i Århus? )[/QUOTE]

Det kommer nok desværre til at vare længe… Der kommer en i Strib til næste år - det bliver nok det nærmeste.

Men der er da ingen som forhindrer dig i at tage med til Haslev i november. :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;957508]Tak :slight_smile: Det eneste jeg vidste mht FiFe / Tica var at man godt ku’ registere et stamnavn begge steder… Jeg har så foreløbig været for nærig til osse at registrere mig i TICA… måske hvis jeg engang får brug for det L men lige nu hvor det bare er til pynt er det jo ligemeget… og SKULLE der være nogen der har snuppet det i mellemtiden… så er det jo bare ærgeligt :slight_smile:

Men jeg vidste faktisk ikke at man ku’ være medlem af to forbund. Det er jo praktisk hvis man gerne vil udstille begge steder :slight_smile: (jeg synes så stadig at TICA-udstillingerne lyder forvirrende, med alle de ringe og flere katte… STRESS…men de skal jo nok opleves før man kan beslutte sig… hvornår holder de en i Århus? )[/QUOTE]

Til november næste år kommer der TICA udstilling i Strib :smiley:

Og ja jeg synes også det lød meget stressende at der var så mange ringe, men min egen erfaring og mening om TICA shows er at de faktisk er mindre stressende :slight_smile:
Så jeg kan kun sige, prøv det - man er ikke tvungen til at tage katten op til alle ringe. Der er nogle som tager deres katte med på TICA shows og så kun lader dem tage fx. hver anden ring eller blot først og sidste ring. Det er noget man finder ud af med den individuelle kat :slight_smile:

Og så skal jeg lige sige man behøver IKKE at være medlem at TICA for at kunne udstille i TICA, det er kun hvis man vil have titlerne på sin kat at katten skal registreres i TICA men det kræver heller ikke medlemsskab af TICA :slight_smile:
Det er kun hvis du vil have indflydelse når der for eksempel skal vedtages noget vedrørende standarden hos din race eller der skal vælges til bestyrelsen eller der er vedtægts ændringer. Eller du ønsker at opdrætte under TICA at der kræves medlemsskab :slight_smile: