Mine katte ødelægger en del, gør jeres?

Jeg havde for nogle dage siden en snak med en anden bruger her på forum ang. pletter.

For at gøre historien kort, var hun rystet over mine katte på to år har formået at ødelægge for små 10.000.-

JO! det er mange penge, men skidt sker :slight_smile: Det har været en blanding af uheldigheder og tja alm omgang med siam og plet.

Men ødelægger jeres katte også bare generelt mange ting? (nok mest jer med hyperkatte;) )

Birmaer ødelægger meget sjældent ting pga leg. Men fertile bimser, kan pisse en ørken i stykker hvis det skal være.

Nej mine katte er elegante… hehe… De har endnu ikke ødelagt andet end en lysestage og nogle papkasser ^^ Og selvfølgelig nogle planter :stuck_out_tongue:

Har en exotic perser, og en hellig birma, og de sover heldigvis det meste af dagen… :slight_smile: Og nå den lille birma ( som stadig er killing), leger, så er det kun dens legetøj den holder sig til… Så er nogle artige ‘børn’ jeg har … :slight_smile:

Næh egentlig ikke. Min pletmis har ødelagt min brødrister, men det er vist også det, når man ser bort fra almindelig slitage. Nåh jo - så var der lige alle mine Harry Potter bøger der blev ødelagt af min fertile Rasputin, men det gælder ikke rigtigt synes jeg. Hankatte strinter jo, så han var lovlig undskyldt :tihi:

Isis har vist aldrig ødelagt noget. Ikke jeg lige kan komme i tanke om i hvert fald. :gruble:

Men havde engang en MainCoon, som rev i alt den kunne komme til, trods den havde udgang til have, kradsetræ ovs ovs… Så det løb også lidt op, da der skulle nyt tapet i huset nogle steder…

:slight_smile: lyder helt vildt i mine ører :tihi:

Mine har revet lysestager, urtepotter, diverse pynteting på gulvet. Glas, tallerkner og hvad man ellers her på bordet. lampeskærme, to standerlamper, et tv ( i forbindelse med en standerlampe) 2 kjoler og en skjorte.

Det er ikke noget jeg synes går under alm slidtage :lol:

Men når så det er sagt, så er mine rester fikseret med det gumgum man bruger at sætte plakater op med :slight_smile:

10000 kr - det er godt nok mange penge…
Mine har ikke ødelagt for så meget… de har alle sammen en evne til at sno sig imellem tingene i vinduet feks og hader faktisk at vælte noget… dog er det alligevel sket nogle gange og der er blevet smadret nogle lysestager og et par urtepotter er det også blevet til…

Selv med fire hyperaktive indekatte i huset er det altså ekstremt begrænset, hvad der er blevet ødelagt gennem tiderne. Hvis man tæller helt tilbage til 2001, hvor jeg fik mine første burmesere, løber det måske op i 1.000 kroner, inkl. udskiftning af en stikkontakt, der var ødelagt pga. kastratpis.

Så at dine - som endda har fri adgang til udelivet for at krudte af - har ødelagt for omkring 10.000 kroner, synes jeg faktisk er ret voldsomt.

Vil lige tilføje, at jeg HAVDE en del fra Holmegaard, hvilket naturligvis får det til at løbe lidt stærkere :slight_smile:

Der er da røget noget i årenes løb, både på grund af “hærværk” og strint, men erfaringen af et langt liv som katteejer, har da lært mig meget, bl.a at dyre ting, figurer opladere o.s.v bliver sat/lagt hvor kattene ikke kan få fat i det, det er ikke spor anderledes end når man får en lille tobenet pilfinger i huset, så det er i småtings afdelingen hvad der er ødelagt af katte, i de sidste mange år :slight_smile:

:slight_smile:

Jeg må da have været utrolig heldig, jeg har haft friltløbere i mange år og har aldrig fået ødelagt noget, men vi havde en fertil hankat som strintede på en sæk kartofler… Ham her Tøffe har aldrig ødelagt noget som helst, han er faktisk meget elegant og virker meget let når han springer op på bordet eller i vinduet, selv om han ser lidt kluntet ud som mange briter gør. O.k han er jo heller ikke en meget aktiv kat, han er en livsnyder,

Hvor vildt !

Jeg har haft 6 NFOer, har nu 4 og 1 husmis.

Og jeg har aldrig fået ødelagt noget.

Måske nogle total dygtige velopdrage misser jeg har :slight_smile:

Er par tallerkener måske…? Jeg har ikke så mange ting stående som de kan vælte. Og jeg plejer alligevel at gøre plads til dem i vindueskarm og på borde… Fordi at jeg ved at det kun er et spørgsmål om sekunder før en af dem får en raket i rumpetten og styrter rundt i tophastighed. Så skal der helst være en forhindringsfri løbebane, som indbefatter computerbordet, vindueskarmen, stolen, sofaen og bordet… :høhø:

Der er da røget et par ting i løbet af de 14,5 måneder, jeg har haft kat, men det har heldigvis ikke været dyre ting. Jeg fandt meget hurtigt ud af at fjerne mine nipsting. Dog er der stadig røget en del planter og urtepotter, men ikke nogen i 10.000 kroners-klassen :høhø:

Næh, det synes jeg faktisk ikke at de har. Nips mv forefindes ikke her, potteplanterne kan jeg fint selv tage livet af :høhø: At der er almindelig slitage - herunder at der skal male og ind i mellem tapetseres, ser jeg nu ikke som værende synderligt anderledes eller usædvanligere end det jeg ser hos børnefamilier :wink:

Men jeg er nu heller ikke synderlig optaget af hvad der går til, her er reglen enkelt; har jeg noget jeg ikke vil risikere går i stykker, så enten gemmer jeg det væk, eller forærer det væk. Faktisk helst det sidste, for jeg er så ganske klar over at det kommer til at stå i mange år, og at jeg egentlig er ret godt tilfreds med det levende nips jeg har :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;684599]
Så at dine - som endda har fri adgang til udelivet for at krudte af - har ødelagt for omkring 10.000 kroner, synes jeg faktisk er ret voldsomt.[/QUOTE]
Vi har ingen dyre eller fine ting…så her skulle der ødelægges rigtig meget før vi kom op på det beløb.

Ja jeg er så den heldige ejer af en kat som kradser i tapet, en fertil pige der bider ledninger over og pisser i min seng på min dyne når hun er i løbetid. Og så har jeg lille Iaddix som endnu er så lille og ikke rigtig har fået sig en dårlig vane.

Vi har fået ødelagt et par (billige) sofaer p.g.a. Milly’s tisseri, men siden vi flyttede, har hun indledt et nyt og bedre liv helt uden uheld. :wink:

Skrøbeligt nips har vi ikke så meget af, men til gengæld en del potteplanter. Kattene vælter stort set aldrig noget ned - heller ikke Snehvide, som jo ellers har bredden til det. Utroligt, så yndefyldt den store kat kan manøvrere sig rundt. :wink:

Men nu må vi se, om der kommer mere fart over feltet, når Rags ankommer om en måneds tid… :høhø:

Tilføjelse: Masser af kradsetræer og kradsepinde fordelt rundt omkring i huset hjælper også til at skåne møbelbetrækkene.

Der er røget lidt forskelligt gennem årene.

Det jeg sådan lige kan komme i tanke om er med de 2 ‘nye’ katte, dvs inden for de sidste par år.
Der er røget lidt forskelligt på gulvet i forbindelse med flue-jagt. Da er de helt fokuseret på fluen, er der noget i vejen ryger det ned.

Charley har smadret en antik glasskærm på en (af to) lampe på badeværelset. Han ramte den da han sprang fra bordet op på et skab.
Jeg var nu mest bekymret for glasskårene, aldrig er badeværelset fejet og støvsuget SÅ grundigt.

Charley har en besynderlig idé om at koge-kedler er sjovt legetøj, der skal væltes på gulvet; der er røget 2 på den konto. Den vi har nu har også været på gulvet i et uopmærksomt øjeblik, så den har en revne i hanken. Men den stilles udenfor rækkevidde af katte, når vi ikke er hjemme (og husker det).

Så er der røget en del mad-olie ud, den slags flasker skal da ha’ bidt låget af og væltes, så man kan få et dejligt fodbad :S
Olie, eddike mv står hun meget højt placeret.

Værst var det da de fik åbnet dør og stjålet ‘slikke-pinde’ til katte, som var pakket enkeltvis i plastic-coated folie. Charley var meget syg og måtte til sidste ha’ en skopi af mavesækken, det løb pænt op i pris.

Nå-ja ham Charley er også plettet, Chili laver ikke bandit-streger i samme grad som ham.