Mine katte ødelægger en del, gør jeres?

Hæ, hæ, hæ :muhaha:

Jeg går ud fra, at sådan nogle langhårede abyer også minder om abyer af sind? :smiley:

Nej, faktisk synes jeg ikke, at Asani egentlig har ødelagt noget, mens jeg har haft ham. En enkelt tom urtepotte, vist nok. Men det er måske, fordi alt skrøbeligt allerede har været fjernet, da han kom til :slight_smile:

Nårh ja!! Dem havde jeg helt glemt, eller fortrængt… Teddy det store utyske har tygget sig igennem mange ledninger… Der er røget: et rigtig dyrt tastatur, 3 sæt høretelefoner og 4-5 opladere… Jow jow… Så han skylder mig en del penge faktisk… (Gad vide hvordan han vil tjene dem til mig… :stuck_out_tongue: )

altså… jeg har æg til væg tæpper - så de har ødelagt for 13.000 kr væg-til-væg tæpper - der er ikke et eneste tæppe i hele lejligheden der ikke er væltet cola, sennep, blod, bræk, bæ, olie, kattemad, råt kød eller andet ud over…

skidt sker - jeg har tæpper med pletter… sådan er det bare

så var der 3 glas og en lysestage…og min hæl… det var vel et par hundrede der røg for der… hælen sidder på mig og er uvurderlig… og der ankom så blodet på gulvtæppet… nok små 0.25 l blod sviner en bondegård inden jeg fik det stoppet. (f***** osse)

så var der min seng - billige bras… - en af lamellerne røg af da Imhotep fra toppen af skabet hoppede ned i sengen - 1,5 meter ned 11 kg tung… den spidsbelastning kunne sengen så ikke klare (sådan noget ikea-bras)

min store urtepotte greb min mor i faldet så den overlevede…

men min toaster, frituregryde og vaffeljernet kom jeg hjem og fandt i atomer på køkkengulvet… gudskelov for linoleummen (for gulvets skyld) - det var melissa-udstyr det hele så mon ikke det var 1000-1500 kr der lå for blandt alle atomerne

men ud over det…

så er jeg gået rimelig fri :slight_smile:

de har aldrig ødelagt noget der ikke kunne erstattes :slight_smile:

selv om exmanden bandede noget over alle de ledninger og strømforsyninger og opladere der forsvandt eller blev delt i to… han nægtede nemlig at lægge dem væk… den badebillet :slight_smile:

Maine coon ungdyr (dvs. indtil de der 1½-2 år) har det med at vælte en del :tihi: Men derudover så nej, så har de ikke rigtig ødelagt noget som helst :slight_smile:

Mine EXO’er har ikke ødelagt noget … jeg har dog også sørget for at de ting jeg har af værdi ikke står hvor kattene kan komme til dem…(især nu hvor jeg har killinge-krudt-Ruth…)

Vores Bimse har efterhånden sat sine spor på ryggen af vores to lædersofaer. Det er ikke for at ødelægge, men hun bruger dem indimellem som en form for forlænget racerbane, når vi leger tagfat med hende. Den øverste del af ryggen på vores kontorstol har også fået et par rifter, når hun en sjælden gang vælger, at hoppe op for, at lægge sig på den, og ikke helt har styr på balancen. Men at ligge på et 6 cm bredt ryglæn er nu heller ikke nemt.

Derudover sidder der et lillle bitte bitte stykke løst tapet helt nede i hjørnet ved siden af døren ned til kælderen. Det har været ret interessant, at få løsnet bare lidt mere i de sidste par måneder. Hun var før vant til, at komme den vej ud i line, og måske derfor begyndte ideen med, at man måske kan “pille” sig vej gennem væggen for også, at få adgang til den del af huset. Men så kan manden jo bare se at få fundet tapetklisteren frem og få sat den lille flig fast, så sidder den heller ikke der og frister små svage “pilpotede” sjæle :tihi:

Hun har ikke før haft adgang til eller været i selve kælderen, da den ikke har været kattesikret ordentligt. Men lige den dør har bare været så interessant at komme ind bag ved. Nu får hun et par gange om ugen lov til at smutte i kælderen mest for, at give hende lidt ekstra afveksling i hendes udfoldelsesmuligheder i huset, og det sætter hun stor pris på. 60 ekstra m2 er bestemt ikke at kimse af mener hun, og hun bruger timevis dernede, når døren åbnes.

Hun hvæsser hverken klør eller besørger nogen steder der ikke er beregnet til det, så hun ødelægger bestemt ingenting i mine øjne. Hun anvender “sit” hjem som en kat nu engang gør, med slitage til følge. Jeg kunne lægge tæpper henover sofaryggen og kontorstolens ryg, for den slags bryder hun sig bestemt ikke om ligger der, men efter et langt liv med hunde, der virkelig slider på omgivelserne, så er det her vand i forhold, selvom sofaerne var forbudt område for dem.

Lædersofaerne ja, de har da kostet en del, men møbler er til for at blive brugt, ikke at jeg ikke passer på dem, men for søren, det er så fedt at se hende lege jorden er giftig, når hun startende fra gulvet, tager hele turen op gennem sit 176 cm høje klatretræ op på/henover det første akvarie, ned i en lænestol, henover en lav reol op på det næste akvarie (hjørne), for til sidst, at hoppe ned på ryggen af den første sofa, fortsætte hen til sit næste klatremodul, for derfra at hoppe ned på armlænet af den anden sofa, og hvis hun så i mellemtiden er blevet rigtig opstemt, så tager hun turen henad den anden sofas ryg.

Der er kommet lidt små huller, men sålænge hun hygger sig, har jeg det fint med det. Aktiviteten og brugen af husets inventar på den måde giver jo også os, en masse grin og morskab i hverdagen. :smiley:

Mvh
Yvonne

Er det nu, jeg skal fortælle, at vores katte har ødelagt for 10.000 kr ved bare at ødelægge sofaen…
Eller det var mest killingerne…
men ellers har det været glas, nips ting…

Ridser på sofaer pga. afsæt anser jeg ikke for at være “ødelæggelse”, men slitage. Hvis de derimod kradser kløer i dem, er det ødelæggelse.

Men jeg glemte da, at mit tæppe under spisebordet trænger til udskiftning pga. brækpletter. Det kostede så 100 kroner fra nyt, så det er nok lige til at overskue :wink:

Her har mine bimser os ødelagt lidt - Men det jo min egen skyld, må bare fjerne det når jeg viste de kunne hoppe derop…

[QUOTE=Temple Bar;684699]Ridser på sofaer pga. afsæt anser jeg ikke for at være “ødelæggelse”, men slitage. Hvis de derimod kradser kløer i dem, er det ødelæggelse.

Men jeg glemte da, at mit tæppe under spisebordet trænger til udskiftning pga. brækpletter. Det kostede så 100 kroner fra nyt, så det er nok lige til at overskue ;)[/QUOTE]
Hele bagsiden på vores sofa er ødelagt, men heldigvis kan det jo så ikke ses

nu bor jeg sammen med en selvudnævnt testpilot, Jepser; hvis mission her i livet at er at teste ting holdbarhed. Senest test han har udført er:
Keramikmadskåle kan ikke holde til at bilve brugt som trampolin, hverken ved op eller nedspring :venter:
Keraminmadskåle kan ikke holde til at man løber ind i den :venter:
IAM legetelte kan Ikke holde til at blive brugt som Trampolin :venter:
IAM legetelt kan ikke holde til at blive krøllet totalt sammen af en bimse :venter:
Et krus med kaffe kan ikke holde til at blive skubbe på gulvet :venter::venter:
tastaturledning kan bides over på en gang :venter:
Museledning kan bides over på en gang :venter:

Alle disse test er udført indefor det sidste 1/2 år, Jesper er en 2 1/2 år gammel Birma, så han kan blive et meget dyrt bekendtskab :muhaha:

Der udover har jeg 5 persere som intet har ødelagt :juhu:

Generelt bliver der ikke ødelagt noget, men det afhænger jo af, hvordan ens hjem ser ud.
Jeg har ikke noget i vindueskarmen, der kan gå i stykker - er en aby på fluejagt, bliver det revet ned.

Har man urenlige/fertile katte, tror jeg hurtigt man kan få ødelagt sit hjem. Af samme årsag accepterer jeg ikke nogle af tingene gennem længere tid.

Det eneste, der måske kan siges - til dels - at være ødelagt af kattene her, er sikkerhedsnettet på trampolinen. Det er blevet sart af vind og vejr og at kattene klatrer i det, tror jeg ikke bedrer situationen.

Mine har væltet ret mange ting. Især Daller. Han er riiiiigtig go til at manøvrere udenom alting med benene, men halen… jeg tror ikke han er klar over at han har en :lol:

Men jeg var ret hurtig til at gemme alting væk, så det eneste der er blevet smadret er en tallerken (som kostede hele 10 kr i Tiger) og øret på en lerfigur jeg har lavet engang.

hvis jeg over den 25 årig periode jeg har haft kat skal gøre det op syntes jeg det er meget meget lidt mine katte har destrueret, det meste der er ødelagt er sket her indenfor det sidste år efter vi har fået Gaia.

8 selvbyggede modelbiler i plast destrueret af daffy, han skubbede dem på gulvet for efterfølgende at gnave i dem

1 stk cd-afspiller skuffe ødelagt af daffy, han gik forbi mit anlæg og kom til at rører eject knappen til cd-skuffen, så den den kørte ud i ham gik ham amok på den med tænderne

så mener jeg han ved en fejl har skubbet en lysestage på gulvet

plus han har væltet vores juletræ

trixie står for 1-2 lysetager og det er ligesom det.og det er underligt for hun er en kat man skal holde øje med for ellers laver hun ulykker konstant

Gaia derimod har væltet 6-7 lysestager, 2 vandglas, div papirer, voldridset vores sofabord i marmor, trukket klør i sofaen, bidt i gardinerne og der er garanteret meget meget mere.

men uanset hvad så er det bare sådan det er, for vi elsker jo de bæster osse når de er slemme og det er squ tit svært at lade være med at grine når de laver ulykker og er fjollede

Tja Unni nøjes med at vælte de ting, som ikke går i stykker af det - resten er nemlig fjernet :tihi:

så nej - de ødelægger faktisk ikke rigtig noget :slight_smile:

Mosier har væltet et glas sodavand i en Macbook, som koster ca. 7.000 kr, så der er vi allerede rimelig langt oppe :høhø: Godt, vi har udvidet elektronik-forsikring.

Ellers kan jeg ikke rigtig huske noget. Vi har ikke nipsting osv., så det er også begrænset hvad de kan vælte og smide på gulvet.

Jeg vil sige, at gennem tiden har mine katte ( killinger) kostet en del, - - : min sofa med Grønlandsk uld fik hyndernes betræk udskiftet med Microfiber , og mit( troede jeg) praktiske hessian gulvtæppe til 15.000, er blevet udskiftet med uldtæpper, p.g.a. skjolder fra " brækpletfjerning"- - - men i begge tilfælde, mener jeg, at det var mig , der ikke havde lyttet til andres oplevelser med katteopdræt:høhø:

Cats og Conni

Egentlig ikke så meget, synes jeg, vores lejlighed er løbende blevet indrettet efter kattene, så ting bliver lagt væk, gemt væk, sat så de ikke kan puffe ting ned, der ikke tåler det.

Deenas tyggeri har kostet:

  • Et stykke gummi-aktivitetslegetøj.
  • Et par badetøfler.
  • En mobiloplader - jeg var ellers længe meget stolt over, at jeg med hende i huset havde undgået det.
  • En bærbaroplader.
    Med disse ting er der simpelthen ikke andet at gøre, end at FJERNE dem. Og jeg reagerer altid på, når Deena kommer i vandalisme-humør og får hende aktiveret med noget andet, for det er virkelig tydeligt.

Bræk har kostet:

  • Et tæppe under sofabordet, der heldigvis ikke have nogen svimlende værdi. Det havde fået adskillige pletter, så blev det smidt ud.
    Nå ja, opkast kan man jo aldrig blive sur over.

Tisseri har kostet:

  • En skummadras - af plejemisserne, da de stadig var forholdsvist nye og fertile her.
  • En Fatboy - jeg var ved at vaske kattebakke, hvilket Deena ikke kunne vente på - den røg direkte i affaldscontaineren. Siden har vi købt to andre sækkestole, der endnu aldrig har været rørt, men det er heller ikke min opfattelse, at det overhoved er en tendens at tisse i dem. Kattene ELSKER at ligge i dem.
    Altså, egentlig også lovlig undskyldt. Det var billigt sluppet med plejemisserne. Og jeg har i dag flere kattebakker, så jeg altid gør en ny klar, inden jeg fjerner den gamle til vask. Jeg har ingen tolerence overfor kattetisselugt, så skadede ting ryger ud.

Pufferi har kostet:

  • Deena har med vilje (forpote) skubbet en trægyngehest ned, der mistede hovedet. Den er blevet limet.

  • Deena har med sin tykke røv puffet et par spinkle lysestager ned hos svigerforældrene. Jeg greb den første, ikke den anden. Jeg synes ellers, at vi er ret grundige til at kattesikre deres ting, når vi kommer med misserne, men der var en svipser.
    Men ja, vi har ikke ret meget nips fremme. Og så får man det åbenlyst ligesom småbørnsforældre, når man har kattene med sig nogen steder; sonderer lige terrænet og flytter eller gemmer de ting væk, som folk ikke lige har tænkt på kan miste livet.

  • Og så har Amira selv taget turen ud over en reol - hvilket kostede en brækket hofte en 6 ugers burro :stuck_out_tongue: Hun er heldigvis rigtig godt gående igen, trods at bruddet går ind i en ene hofteskål.

Hehe, der står Deena på langt det meste, men hun er altså også virkelig forfærdelig og egoistisk :wink:

Nåh ja, så var der lige den uge da Jako mente at alle mine potteplanter skulle udslettes… Nu havde de også kun stået der i 2 år uden problemer, men der blev lige væltet tre ned i løbet af en uge…

Løsningen: krukker i plast, så nu kan jeg bare samle potte og plante op, og støvsuge jord-resterne op… Nice :høhø:

Jeg tror ikke engang mit indbo sammenlagt har en værdi af 10.000, så selv hvis de ødelagde det hele … :tihi:

Gimpen er nok den der har ødelagt flest ting, ikke fordi hun på nogen måde er klodset … hun er ‘‘periode-strinter’’ :cool:
Selvfølgelig er der røget nogle småting her og der, men det er faktisk meget sjælden at det skér … mens Andrea (min teenagedatter) boede her, stod hun faktisk for flest ødelæggelser af indbo :venter: