Mine katte ødelægger en del, gør jeres?

Åh jo, en mere på Deena og hendes tyggeri:

  • En Otto Frello-plakat, der kunne nås fra gæstesengen på kontoret.

…der jinxede jeg det lige. Daller væltede lige en billedramme på gulvet. Men nu VAR det jo også ved at være længe siden jeg havde støvsuget (hele 2 timer). Suk :lol:

[QUOTE=danpia;684656]

Charley har en besynderlig idé om at koge-kedler er sjovt legetøj, der skal væltes på gulvet; der er røget 2 på den konto. Den vi har nu har også været på gulvet i et uopmærksomt øjeblik, så den har en revne i hanken. Men den stilles udenfor rækkevidde af katte, når vi ikke er hjemme (og husker det).

Nå-ja ham Charley er også plettet, Chili laver ikke bandit-streger i samme grad som ham.[/QUOTE]

kedler skulle der stå, der hvor ham ked-af-det smiley’en er.

Har helt glemt (fortrængt :gruble:) en af de tidligere husmisser Georg’s strinteri på sine gamle dage … det kostede et B&O fjernsyn.
Han ramte et lille hul i bunden af TV’et, hvor der åbenbart var noget vitalt.

[QUOTE=cæsar;684706]nu bor jeg sammen med en selvudnævnt testpilot, Jepser; hvis mission her i livet at er at teste ting holdbarhed. Senest test han har udført er:
Keramikmadskåle kan ikke holde til at bilve brugt som trampolin, hverken ved op eller nedspring :venter:
Keraminmadskåle kan ikke holde til at man løber ind i den :venter:
IAM legetelte kan Ikke holde til at blive brugt som Trampolin :venter:
IAM legetelt kan ikke holde til at blive krøllet totalt sammen af en bimse :venter:
Et krus med kaffe kan ikke holde til at blive skubbe på gulvet :venter::venter:
tastaturledning kan bides over på en gang :venter:
Museledning kan bides over på en gang :venter:

Alle disse test er udført indefor det sidste 1/2 år, Jesper er en 2 1/2 år gammel Birma, så han kan blive et meget dyrt bekendtskab :muhaha:

Der udover har jeg 5 persere som intet har ødelagt :juhu:[/QUOTE]- Kan Jesper bookes til nedrivning af gammelt 50’er køkken? Jeg skal bruge ham omkring slutningen af oktober til starten af november.

Herhjemme har kattene som sådan ikke ødelagt noget af værdi. Det kan da godt være at min kæreste er lidt uenig, da vores røde sofa ligner noget kattene har kradset klør i (det har de sikkert også, men det er bestemt også almindelig slitage). Derudover er der røget et par krystalglas (som min kæreste var ved at gå ud af sit gode skind over, mens jeg var mere bekymret om hvorvidt katten skulle træde i skårene). I det mindste har kattene aldrig ødelagt mine sko, som mine forældres hunde har gjort.

Vores spisestole har Trols formået at kradse op så de ligner noget der er løgn… der er for ca 3000 kr… Super ærgerligt…
Så har han ødelagt flere rislamper og nogle glaslysestager til en værdi i alt… ca 1000 kr…
Rislamperne er dog stadig i brug da det primært er bidemærker i bunden af lampen…

Mau… han har aldrig ødelagt noget, hehe…

[QUOTE=Rimmen;684787]Vores spisestole har Trols formået at kradse op så de ligner noget der er løgn… der er for ca 3000 kr… Super ærgerligt…
Så har han ødelagt flere rislamper og nogle glaslysestager til en værdi i alt… ca 1000 kr…
Rislamperne er dog stadig i brug da det primært er bidemærker i bunden af lampen…

Mau… han har aldrig ødelagt noget, hehe…[/QUOTE]

Åh ja, og så har Trols da også stået for sin andel af knust julepynt i forbindelse med bestigning af juletræ = væltet juletræ… derefter fik vi plastik-julekugler…

…:klapper:
Åh, I stakler!

Herhjemme er udøver mine to bimse-piger nogenlunde moderat hærgen!
… Ebony væltede sidste jul et smukt kalenderlys, der knækkede i to - dog stadig holdt sammen af vægen.
Det blev en nydelig kalenderlys-dekoration … et knækket lys i en urtepotte fyldt med kattegrus til at holde lyset fast … :rock:
Og nå ja, forleden udøvede Ebony majestæts-fornærmelse. :høhø: Når jeg har været på Vestsjælland hos mine forældre tager jeg altid “Ud og Se” DSB-bladet med hjem (de gratis glæder kan man ikke få for mange af!) og det sidste jeg hjembragte havde Kronprins Frederik på forsiden. Hvad gjorde Ebony, da jeg plantede bladet på stuebordet? Jooh - hun lagde da en stor, fed hårbolle lige midt i Frederiks ansigt … :lol:
Det grinede vi meget af - specielt fordi vi har en intern joke om, at Ebony er kommunist (spørg mig ikke hvordan den joke opstod) og det passede jo sådan set meget godt overens med en hårbolle i den kommende konges ansigt.
Herhjemme er vi dog hardcore, så jeg løste sudoku i det besudlede blad alligevel. :cool:

  • Så: et ødelagt kalenderlys, som jeg i trods brugte alligevel i min kattegrus-dekoration, og et gratis magasin, jeg også brugte alligevel…
    Jeg er vist billigt sluppet. :høhø:
    Til gengæld er Iuppan utroligt vandglad og bader gerne i vandskålene - ja, altså, først skal de ellers ganske tunge glasskåle selvfølgelig tippes, så vandet dækker heeele soveværelses- eller køkkengulvet (ellers er det jo ikke sjovt, vel?). Det har indtil videre ikke kostet nogen af vores ting livet (selvom vandbassinet kom faretruende tæt på printeren en enkelt gang:uha:), men det er skam ganske irriterende alligevel, kan jeg afsløre.

Go Ebony :rock:

[QUOTE=Battlestar;684670]altså… jeg har æg til væg tæpper - så de har ødelagt for 13.000 kr væg-til-væg tæpper - der er ikke et eneste tæppe i hele lejligheden der ikke er væltet cola, sennep, blod, bræk, bæ, olie, kattemad, råt kød eller andet ud over…

skidt sker - jeg har tæpper med pletter… sådan er det bare[/QUOTE]

Tæpper - det havde jeg glemt. Jeg fik mine forholdsvis dyre tæpper, før jeg fik kat, og kattene har helt klart sat deres spor. Både fordi de har kastet op på dem adskillige steder, og fordi de åbenbart er rigtig gode at kradse i :dokdok:

Her hjemme er det mest ledninger der er bidt i stykker af den dejlge Njord der har kostet. Jeg har bla måttte købe en ny oplader til min putter tror den kostede 500 kr. Resten af ledningerne har jeg kunne reperere. Det eneste der er ødelagt udover ledninger er en glas lampe og betrækket på mine spisebords stole - jeg tror alt i alt det løber op i 1000 kr der er ødelagt for.

Ikke så meget - men nu har vi heller ikke haft særlig meget værdifuldt nips.

Nogle spisestuestole med polstret ryg blev ikke ligefrem kønnere af at kattene brugte dem til kradsebræt og den anden dag røg der en tallerken på gulvet, men det var egentlig ikke kattens skyld, det var den person der havde sat den yderligt på køkkenbordets…

Og så er der et hjørne i stuen hvor der indimellem er nogen der tisser… så der er gulvtæppet ikke det lækreste (men rodalon ør heldigvis meget!)

Det værste der er blevet ødelagt her (eller det jeg har været mest ked af) var et meget specielt Slytherin krus jeg havde som Basil engang fik væltet ned fra mit skrivebord så hanken røg af. Men det var jo Basil, og Basil ku’ man ikke blive sur på :hjerte:

Har nok også lært af mine tidligere katte, og indrettet hjemmet ‘børnevenligt’… :slight_smile: Så et billig tæppe i stuen , SOM kan tåle at blive kradset i ( købes i Jysk Sengetøj ), legetøj rundtomkring, deres høje kradsetræ… Og skal snart have sat nogle hylder op i gangen, så de kan komme op i højden… :slight_smile:

Dog har min lampe der står på bordet i soveværelset, været tæt på at ryge ned et par gange, da min lille bimse synes det er sjovt, at have hovedet inde under lampe skærmen…

Mine er bestemt ikke slemme til at vælte ting ned. Der er stort set ikke røget andet end et par Grønlands-urtepotter for mange år siden.

Strint er den absolut største synder. Det er gået ud over gulvtæpper (og gulvplader nedenunder), døre, vægge, sækkestol, tasker og meget andet. Meget kan vaskes, men en del er ødelagt for good.:thumbdown:

Derudover er der “uartighed”. Keanu har bidt ledningen over i nogle dyre hovedtelefoner, kradset i tapetet i soveværelset og i sæderne på spisestuestolene (de ser godt nok rædsomme ud efterhånden). Vores gulvtæpper er også flænset op ved dørene mange steder, for hvis en dør er lukket, kan man vel bare kradse sig vej ud gennem tæppet? :dokdok:

Heldigvis har jeg ikke længere fertile katte, og Keanu har fået lov at komme ud, så han ikke længere strinter i frustration. Men man skal stadig passe på med at lægge tøj, tæpper, dyner o.l. på gulvet. Jeg synes IKKE, det er i orden, at de ødelægger ting (og min familie gør slet ikke!) - så på en måde glæder vi os til en dag at have færre katte. :ups:

:slight_smile: jeg har også haft masser af katte der aldrig rigtigt har ødelagt noget, men dem jeg har nu er simpelthen ramt af et destroyer-gen :lol:

Ork jo vores bimser ødelægger ALT. Vores hjem er ryddet for de fleste løse genstande + nogle designermøbler er reddet og bliver nu opbevaret andetsteds indtil vi får et bimsefrit rum at stille dem i.
De har kostet mange penge at have gående - jeg tør slet ikke regne på det. Bare de højtalere, som jeg nu skylder min kæreste, koster en formue.
Huskattene og Vincent (somali) har aldrig ødelagt noget så vidt jeg husker.

Utroligt nok er vores overhovedet ikke interesseret i ledninger.

Første gang vi skulle have killinger købte jeg nok 100 meter kabelskjuler (det runde hvide plastik man kan komme rundt om en bunke ledninger).

Men killingen og de voksne katte var og er fuldstændig ligeglade med ledninger.

Jeg har nips stående fremme, men lidt inde på hylderne, og de rør det ikke.

Det må være nogle meget velopdragende katte jeg har :wink:

Hvis jeg sætter mig ned og regner på det så er det nok løbet op med årene men sådan umiddelbart så synes jeg ikke det er voldsomt. Brødrister, div. Figurer, planter, pc skærm, støvsuger, symaskine.

Jeg er nået over stadiet hvor jeg bliver ærgrlig for jeg kan jo bare pakke mine ting væk. Jeg har en enkelt temmelig højthængende hylde hvor jeg har et par ting på, men også der er de sat fast med elefantsnot.

Tja her er det ikke noget der løber op i et vildt beløb, men det skyldes også jeg har bare aldrig været et varemærke menneske forstået på den måde at billigt pynt kan for mig være endnu kønnere end det dyre :høhø:

Men her i huset er det kun en vase, et par glas, en ledning(ja så lærte it-manden i huset at sætte dem fast til panelerne). For jeg er indrettet sådan, at går det i stykker jamen så er det i stykker og nej jeg anskaffer mig ikke nyt af den grund. Jeg har kun få arveting, men de står så i et vitrineskab jeg har arvet og ja det vitrine skab har da fået et par spor af et par kløer over sig…men min holdning er nu engang…det er døde ting og jeg sætter større pris på alt det levende her i huset. :slight_smile:
Så jeg har ikke ret meget nips i huset, og det som står fremme ja bliver det smadret så bliver det smadret :stuck_out_tongue:

Potteplanter, dem har jeg pt. kun to af for jeg er virkelig proff - heelt ud til fingerspidserne, med at tage livet af potteplanter :smiley: Så her er også nogle kunstige potteplanter, bare for hyggens skyld med at her skal se lidt “grønt” ud :høhø:

Her er der faktisk ikke blevet ødelagt særlig meget, når jeg nu tænker over det…:slight_smile:

En stander rispapir´s lampe (Oliver som killing, sprang fra bordet og over i lampen, med kløerne fremme og kurrede derefter ned af den…:tihi:) og en Ikea pocelæns lampe (Stakkels Oliver fik trådt på glasskår, så hurtigt afsted til dyrlægen… Som overhoved ikke kunne komme til den sure herre)…

Jeg havde allerede inden han flyttet ind, fjernet eller sat de få nips ting jeg har, godt fast med elefantsnot… :)… Dog er alle mine persienner temmelig bøjede, pga flue jagt og andet sjov, så de kunne godt trænge til en udskiftning… Men ellers er der intet… :smiley:

Her er ødelagt for noget mere end 10.000 kr. Lysestager, nips, vaser, ledninger, opladere, tæpper, sofa, tapeter, dørkarme, skabe, borde, parketgulv, blomster, gardiner, ja jeg kunne blive ved. Og så har jeg ikke engang en af de racer, der bliver betegnet som hyper :tihi:

Nå ja og stole, både lænestole og spisestuestole… jeg kunne sikkert komme i tanke om meget mere.