Så er jeg tilbage med en status. Efter at have brugt det meste af dagen hos dyrlægen.
Jeg besluttede i går aftes at se tiden an til i dag - natten forløb roligt, her til morgen havde Misling stadig kvalme, men ikke så slemt som i går aftes.
Jeg fik en tid hos Østergaards Dyreklinik i Tranbjerg, de har nemlig åbent lørdag formiddag
- og jeg kender klinikken fra internatet Tingskoven.
På klinikken blev vi modtaget af dyrlæge Ulrik - han lyttede til min fortælling og foretog en grundig undersøgelse af Misling - umiddelbart ingen tegn på sygdom, heller ikke feber, slimhinderne var fine, hjertet fint.
Der blev taget en blodprøve, efter 10 minutter forelå resultatet - alle værdier var flotte - så heller ikke her tegn på sygdom.
Så blev det tid til en røntgenfotografering af maveregionen - den viste noget “ubestemmeligt” i tarmsystemet, måske en hårbold - bare lidt usædvanligt, da hun aldrig tidligere har haft problemer med hårbolde.
Hun fik et brækmiddel, i håb om at hun så ville kunne kaste en hårbold op - hun kastede kun galde op.
Efter samråd med Østergaard “himself” blev vurderingen, at det ville være nødvendigt med operation - en kikkertoperation ville ikke være tilstrækkeligt, så hun skulle åbnes. Planen blev, at Misling skulle blive på klinikken til på mandag for at være under opsyn efter operation, og de ville starte en langsom tilvænning til mad op aht. tarmfunktionen efter operationen.
På vejen hjem gør jeg et par ærinder - og to timer efter at jeg har forladt klinikken, ringer dyrlægen - Misling er ikke blevet opereret.
Da dyrlæge Ulrik lægger slangen til bedøvelse ned igennem hendes hals, kan han se, at ganen er hævet - og han tænker, det skal vist undersøges. Vi havde talt om, hvorvidt der kunne sidde et græsstrå fast - idéen kom dels fra Østergaard “himself” og fra Brita (Kamikaze), som jeg talte med i går aftes. Men ved den første undersøgelse af svælget ingen tegn.
Ud fra den bløde gane trak dyrlægen et kraftigt græsstrå på 19 cm
- noget af græsstrået sad oppe i næsen, derfor havde hun også en lidt “snorkende” lyd ved vejrtrækning - det forklarer også, hvorfor hendes tilstand kom så hurtigt. Dyrlægen mener, at det kun har siddet der i et døgns tid.
På græsstrået kunne ses, at der var begyndt en dannelse af infektion i næsen - så inden længe ville det være begyndt at løbe ud af næsen med infektion.
Vi bliver enige om, at Misling må komme med hjem - så jeg henter hende her sidst på eftermiddagen. Hun får antibiotika med hjem til fem dage, og parafinolie aht. det “ubestemmelige” i tarmen. Dyrlægen finder det mest sandsynligt, at årsagen er fundet, men vil ikke 100% udelukke operation, hvis der også er en forstoppelse i tarmen. Hun har fået første dosis med parafinolie hos dyrlægen og skal nu fortsætte de næste tre dage. Derforuden er hun dækket ind med smertestillende og første dosis af antibiotika og kvalmestillende.
Så Misling er udskrevet, men med en “livline” til Finn Østergaard - han skal have en tilbagemelding i morgen formiddag, og så vurderes hvorvidt hun skal retur til dyreklinikken i morgen, på mandag eller forhåbentlig slet ikke 

Håber meget, at hun langsomt får det bedre - lige nu er hun dvask, trækker vejret lidt tungt med lyd - men det har også været et hårdt døgn for hende.
Også lidt hårdt for hendes missemor - så mange bekymringer.