Mislykket sammenførsel :-(

Det er jeg ked af at høre Ina :frowning: men er sikker på du nok skal finde et godt hjem til ham. Han er jo en super lækker kælemis :slight_smile:
Jeg ved hvor ondt det gør når man bliver nød til at flytte en voksen kat, men det er virkelig skønt når man får billeder og updates fra deres nye hjem og man bare kan se de stor trives :slight_smile:

Hvor ville de være dejlig hvis de 2 blå drenge kunne flytte sammen. Krydser finger for hende der kommer og kigger flader pladask for dem begge :slight_smile:

[QUOTE=DK Got a Point;1185418]Det er jeg ked af at høre Ina :frowning: men er sikker på du nok skal finde et godt hjem til ham. Han er jo en super lækker kælemis :slight_smile:
Jeg ved hvor ondt det gør når man bliver nød til at flytte en voksen kat, men det er virkelig skønt når man får billeder og updates fra deres nye hjem og man bare kan se de stor trives :slight_smile:

Hvor ville de være dejlig hvis de 2 blå drenge kunne flytte sammen. Krydser finger for hende der kommer og kigger flader pladask for dem begge :)[/QUOTE]

Tak! Og faktisk har jeg lige fået en dejlig mail fra familien der på søndag kommer og ser på Azur. De vil ikke nødvendigvis have to killinger, og de glæder sig til at møde både Cozmoz og Azur :slight_smile: :slight_smile: Krydser alt hvad der krydses kan, for at de bare er de helt rigtige, og at de flader for dem begge :slight_smile:

Dejligt at høre :thumbup:

Prøv at lukke de andre katte fra, så Cozmoz rigtigt får lov til at udfolde sig og vise, hvor killingeagtig, han stadig er :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;1185426]Dejligt at høre :thumbup:

Prøv at lukke de andre katte fra, så Cozmoz rigtigt får lov til at udfolde sig og vise, hvor killingeagtig, han stadig er :)[/QUOTE]

Et rigtig godt råd, tak :slight_smile: Det vil jeg bestemt følge. Og derudover også give dem en chance for at opleve Azur og Cozmoz sammen, uden alle de andre (3 af killingerne er afsat, men ikke flyttet endnu). Åh hvor ville det bare være skønt for de to (og os!) at komme ud i nyt hjem sammen (håber-håber-håber).

Når hankatte bliver kastreret bliver de ikke de stille rolige hygge onkler som der neutraliserede sønner som blev neutralisede som små/unge. Vær obs på at han måske også i sit nye hjem opfører sig sådan. I det lange løb kan den bedste løsning være at han bliver hos jer uden kontakt til den/de katte som han ikke opfører sig ok imod. Taler af erfaring. Ikke al uhensigstmæssig adfærd bliver hos dyrlægen og det er ikke bare sådan at indlemme dem i flokken bagefter.

Tak for input :slight_smile: Og ja, den er jeg med på - forventede ikke at alt vupti ville være i orden. Men håbede at hans lugt/opførsel ville være anderledes nok til, at Tani ikke ville være bange for ham - det er nemlig hendes frygt han bider på.
Som sagt er det kun Tani han har et problem med. Han kan også sagtens blive en tand for voldsom under leg til Asta og killingernes smag, men hvis de siger fra, så flytter han sig med det samme - han overskrider aldrig deres grænser. Hos Tani er det rent angreb, og ikke voldsom leg. Jeg kan ikke bære, at han resten af sit liv skal opholde sig alene om natten og mens vi er på job. Det kan jeg bare ikke! Det er langt bedre for ham, at kunne komme ud i nyt hjem hvor han kan være sammen med andre katte, det føler jeg mig overbevist om.

Og det har intet med hans hormoner at gøre. Hjemme hos mig kan Galliano, der blev kastreret som 14 ugers, godt finde på at puste sig op over for Fanny, der blev steriliseret i en alder af 4 år - og det er hende, der trækker sig, ikke ham. Det er dog heldigvis kun korte episoder udløst af f.eks., at Galliano vil ligge dér, hvor hun har ligget og hun ikke automatisk trækker sig, når Herren kommer forbi. Så snart han får sin vilje, stopper han.

Det kan der nok være noget om - jeg troede (håbede) bare at det var hormonelt, og at det kunne blive bedre. Men det giver mening - for jeg vurderer jo netop præcis ikke at han har/vil få problemer med de andre katte, og derfor tør jeg godt omplacere ham sammen med en af killingerne hvis det bliver en mulighed. Jeg blev lidt nervøs efter Kristas kommentar, men hvis han kan enes med dem nu, kan jeg ikke se at det skulle blive et problem. Alternativt ville han skulle være lukket fra ligeså meget som han er nu, eller ud til nyt hjem som enekat - men det har jeg det også rigtig skidt med - han kan ikke sammen med Tani, men jeg tror bestemt ikke han ville være en glad kat hvis han aldrig så andre katte - han er ekstremt social, og er faktisk kun glad, når han har både os og de andre katte hos sig. Er han lukket fra sammen med de andre kalder han på os, og er han sammen med os uden de andre, ja så kalder han på dem.

Alt i alt er mit ønske at han kan få begge dele, uden problemer, og det har jeg stadig troen på kan lade sig gøre :slight_smile:

Helt enig. Så ham jo sammen med Asta og killingerne og der var ingen problemer. Han ville bare nusses og elskes :hjerte:

Det var også ment som en modvægt til Kristas kommentar :slight_smile:

Lige præcis :slight_smile:

Sådan opfattede jeg det også :slight_smile: Kan godt se det er lidt svært at se ud fra mit svar - tankestrømmen tog over! Det fylder simpelthen så meget for mig for tiden - både at jeg er SÅ ulykkelig over at skulle af med ham, men især også at sikre at han får det rigtig godt fremover!

Det forstår jeg så udmærket og jeg fortsætter med at :kryds: for, at killingekøberne kan se, hvor stor en fordel det vil være for dem selv at tage begge drenge :slight_smile:

Ja, herhjemme reagerer min hunkastrat på 9 år også på samme måde overfor en af mine andre katte, der godt kan blive lidt forskrækket pga hunkastratens bulderbasseadfærd og dårlige kattesprog :slight_smile:

Og min kastrerede tidligere avlshan er gået direkte ind i flokken uden de store problemer, han er sød og kærlig overfor alle, især killingerne har han været en super “hyggeonkel” for :slight_smile:

Hvordan gik det i går, Ina?

Jeg synes faktisk det gik rigtig godt :slight_smile:

Azur var dog helt slået ud af varmen da de kom - det var ikke meget nuttet killingeleg, spinden og nussen over ham da! Gjorde nok en fejl ved at lade dem lege ude indtil der kom gæster, for han var virkelig helt færdig. Til gengæld ville han rigtig gerne samles op og lå bare på ryggen i deres arme og hyggede.

Cozmoz til gengæld! han var bare - ja Cozmoz, og det endda gange 10:høhø: Han storcharmede fra det øjeblik de trådte ind af døren. Han strøg direkte hen til sønnen og gik fuldstændig i selvsving med at nusse sig op af hans ben og hovedstange og hygge. Helt igennem fantastisk :smiley: Selv da han gik træt, og lagde sig i køjen på kradsetræet, så var det med hovedet ud over kanten og et øje på dem hele tiden. Virkelig fantastisk at se ham have sådan en kontakt med dem!

Som jeg fornemmede på dem, så var de bare helt vilde med dem begge. De skulle lige hjem og tænke, og snakke med manden/vise billeder, og så ville de vende tilbage. men som sønnen havde sagt til sin mor inden de kom: “far skal ikke bestemme alt” :tihi: Jeg tror og håber at drengene får et nyt godt hjem sammen. Er så glad og så ulykkelig på en og samme tid! Jeg forsøgte virkelig at finde fejl ved familien - virkelig, for jeg har det stadig så svært ved det, men det lykkedes ikke. De virker bare som en rigtig dejlig familie, hvor kattene ville få det super godt, og bare blive forkælede! Det vil være så fantastisk at vide at Cozmoz og Azur har hinanden

Sikke en dejlig update!! Jeg bliver ved med at krydse, til det er endelig afgjort, men det lyder sørme godt for dem begge :smiley:

Så kom beskeden. De vil rigtig gerne åbne deres hjem for azur og cozmoz :slight_smile:
Så glad og så ked af det på en og samme tid! Men mest glad - nu får de begge et kærligt hjem og ingen skal være alene mere!

nu skal Coz bare have al den kærlighed, nus og forkælelse jeg kan give inden han flytter næste weekend.

[QUOTE=DK Astani;1186461]Så kom beskeden. De vil rigtig gerne åbne deres hjem for azur og cozmoz :slight_smile:
Så glad og så ked af det på en og samme tid! Men mest glad - nu får de begge et kærligt hjem og ingen skal være alene mere!

nu skal Coz bare have al den kærlighed, nus og forkælelse jeg kan give inden han flytter næste weekend.[/QUOTE]

Det er hårdt for jer lige nu, men det bliver godt i den sidste ende :kram:

Tillykke med det :slight_smile:

Det skal nok gå godt

:kram: