Misse mor med en enkelt killing

Hvordan ved vi med sikkerhed at hun ikke opfatter det at være mor før hun har født?

Kan min hunkat i grunden godt have glemt hvad det betyder at være mor? Hun virker meget skræmt at den lille killing nemlig…

Din hunkat har for længst glemt, hvad det ville sige at have killinger, så hun er på “killinger spiser voksne katte”-holdet nu - fuldstændig som katte, der aldrig har haft killinger selv.

Det er ikke mennesker og det nytter ikke noget at overføre menneskelige følelser til katte. En kat passer som hovedregel sine killinger, til de er klar til at passe sig selv og derefter bliver de sendt ud i verden. I nogle katterier ser man, at nogle katte gerne passer andres killinger, også selvom de ikke selv har nogen pt., men det er ikke reglen.

Jeg vil som Mega sige, at den gravide hunkat bør blive steriliseret, så hendes killinger ikke ender med at være dem, der alligevel ikke er plads til på internatet. Det er højsæson lige nu og der er garanteret snart overfyldt :frowning:

Tja…men er dette tilfældet kan jeg jo lige så godt bare ringe til rundt til internaterne mandag og aflevere kattene der…

Jeg må lige sove lidt på denne her…de er jo så søde og kærlige og gode af sig…det er svært at ligge deres fremtid i hænder på nogen andre…

[quote=Missepigen;389347]Tja…men er dette tilfældet kan jeg jo lige så godt bare ringe til rundt til internaterne mandag og aflevere kattene der…

Jeg må lige sove lidt på denne her…de er jo så søde og kærlige og gode af sig…det er svært at ligge deres fremtid i hænder på nogen andre…[/quote]

Tak for det du gør der, det er så flot:hjerte: hilsener herfa

Jeg kan godt forstå dig, det er svært at skulle spille gud og sige at disse killinger ikke skal komme til verden. Lige nu er internaterne ved at svømme over af mødre med killinger der ofte har lidt samme skæbne som disse to, at blive smidt ud når interessen og ansvarsfølelsen er væk.

Det er selvfølgelig fint hvis I vil være plejeforældre for de små, det vil hjælpe at ikke endnu et kuld skal fylde op. De bliver nemlig nødt til at sige nej til andre trængende katte når burene fyldes med killinger.

Marina

[quote=Missepigen;389317]Hvordan ved vi med sikkerhed at hun ikke opfatter det at være mor før hun har født?
Det ser man f.eks. tydeligt hos hunkatte, der får foretaget kejsersnit uden at have født en af killingerne selv.
Når hun vågner af narkosen, kan det være meget svært at få hendes til at acceptere killingerne og passe dem.

Det gælder især førstegangsfødende hunkatte - Har hun haft killinger før, er der “en klokke, der ringer”, og så er det knapt så svært.

Kan min hunkat i grunden godt have glemt hvad det betyder at være mor? Hun virker meget skræmt at den lille killing nemlig…[/quote]
Nej, det tror jeg ikke, men nogle voksne katte reagerer alligevel sådan i starten, nok også fordi killingen lugter “forkert”.

Hvis du på nogen måde har mulighed for at beholde mormisserne og killinger, vil det være dejligt. Mange internater søger nemlig plejefamilier til hunkatte med killinger, for at killingerne kan vokse op under hjemlige forhold med hvad dertil hører af menneskekontakt og lyde af støvsuger og radio. Så vil de have nemmere for at falde til i deres evt. fremtidige hjem.
Det er der ikke mulighed for på internaterne, der i forvejen er hårdt pressede, hvad plads og ressourcer angår.

Og så synes jeg også, det vil være synd at sætte to så kontaktsøgende og kærlige misser i bur.

hvis du afleverer dem ude på tingskoven hos os, så bliver kattene fremlyst, og findes der ikke en ejer, så overgår de til os hvor de bliver fixet og videreformidlet. hende med killingen får sandsynligvis lov at beholde den lille og den vil få nyt hjem når den er gammel nok. helt spæde killinger afliver oftest, eller har dem i pleje selv, men lige pt har alle de der kan et kuld hjemme i pleje. gravide misser bliver fixet, og de små aflivet undervejs i processen.
grunden til at vi gør dte på den måde, er at de oftest bliver syge, temmelig syge når de vokser op hos os fordi smitte presset er så stort.
og vi er ikke hjerteløse, men for hver lille nuttet killing vi lader vokse op er der en mere der skal have nyt hjem, og det er dem alle falder for. så så sidder de voksne tilbage og blomstrer i ugevis og venter på en ny familie.

[quote=kira v;389430]hvis du afleverer dem ude på tingskoven hos os, så bliver kattene fremlyst, og findes der ikke en ejer, så overgår de til os hvor de bliver fixet og videreformidlet. hende med killingen får sandsynligvis lov at beholde den lille og den vil få nyt hjem når den er gammel nok. helt spæde killinger afliver oftest, eller har dem i pleje selv, men lige pt har alle de der kan et kuld hjemme i pleje. gravide misser bliver fixet, og de små aflivet undervejs i processen.
grunden til at vi gør dte på den måde, er at de oftest bliver syge, temmelig syge når de vokser op hos os fordi smitte presset er så stort.
og vi er ikke hjerteløse, men for hver lille nuttet killing vi lader vokse op er der en mere der skal have nyt hjem, og det er dem alle falder for. så så sidder de voksne tilbage og blomstrer i ugevis og venter på en ny familie.[/quote]

Så lyder det knap så brutalt…kan godt være jeg kommer ud med dem i løbet af næste uge…nu må vi lige se…som jeg skrev før…jeg sover lige på den…

Nu har jeg lavet den der papkasse…just in case…hun føder inden jeg finder ud af hvad vi gør med hende…er i sikker på at hun godt ved hvad kassen er til?

Gravide misse mor kommer på internat i morgen…Min nabo på pejet noget som jeg ikke havde tænkt over…når hun er så lille som hun er, kan hun få problemer med at føde, og så står jeg med en frygtelig dyrelæge regning og det har jeg desværre ikke råd til…JEg vil ikke svigte hende, men jeg er også nød til at kigge på det fra et praktisk synsvinkel…

:hjerte::hjerte:

Det er en rigtig god idé - du har gjort alt hvad du kunne for hende - og det varmer mig bare så meget.

:tak:

Mange tak tante Tut!

Jeg har været rundt ved naboerne og der er ingen der kender hende…men såvidt jeg kunne høre på den ene af naboerne så er det hørt før at folk køre både 50-100 km for at smide katte væk…det er simpelthen så trist…

Men jeg har faktisk lyst til at efterlyse ejerne bare for at få lov til at banke dem gul og blå!!! Suk

Bliver så arig over sådan noget…De fortjener det sku ikke, så hellere være ond ved mennekser som kan sige stop end ved stakkels dyr som ikke har en chance i livet.