Missemor søges

Det er måske ikke så underligt, hvis morkatten ikke rigtig har taget sig af dem.
Men 4 uger, tror jeg ikke umiddelbart på.

håber du finder en løsning… hold os gerne opdateret :slight_smile:

ok. jeg ved det heller ikke. om hvor gamle de er.men jeg giver dem mad så snart de er vågne. og de spinder og knurre. og virker glade.så finder jeg ikke en til at hjælpe må jeg jo klare det selv på bedste vis. og det er jo bedre en ingenting.
desuden er der også rigtig mange gode råd og tlf. til de forskellige muligheder. så tak for den hjælp jeg har fået til nu. det er jeg rigtig glad for. for der er ikke noget værre end at prøve at passe dyr som dør mellem ens hænde uden man har prøvet.
så jeg er posetiv.

Det skal jeg nok gøre.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;692494]Det er måske ikke så underligt, hvis morkatten ikke rigtig har taget sig af dem.
Men 4 uger, tror jeg ikke umiddelbart på.[/QUOTE]
Øh med mindre der er noget jeg har rodet helt sammen, så var det Susannes første (ældste) tre killinger som morkatten ikke ville ta’ sig af, ikke de tre nye her :slight_smile:

Det tror jeg så ikke … 220 gram er normalvægten for en huskattekilling på 2 uger. Og er Susannes små ikke knap 14 dage?

Ville det ikke være bedre for både mislinger og hende der prøver at give dem et liv, at komme med konstruktive råd og vejledning istedet for at diskuterer andre killingers vægt.
Kom istedet med bud på hvad der kan være en hjælp for de små “skind”

[QUOTE=kamikaze;692520]Ville det ikke være bedre for både mislinger og hende der prøver at give dem et liv, at komme med konstruktive råd og vejledning istedet for at diskuterer andre killingers vægt.
Kom istedet med bud på hvad der kan være en hjælp for de små “skind”[/QUOTE]

Rådet vil da i høj grad afhænge af, hvor gamle killingerne egentlig er, så jeg synes det er ret væsenligt.

De er i hvert tilfælde 3.5 uge eller mere da de har tænder. En større faktor når man skal aldersbestemme mislinger end vægten, for det er beviseligt man ikke vokser hvis ikke man får noget at vokse af.
Trådstarteren efterlyser hjælp og udelukkende hjælp

Jeg syntes at der er mange gode råd og muligheder. og det er en stor hjælp. og tak Brita for dit råd om denne side. Jeg havede nok ikke fået de ideer selv, som jeg har fået her i dette fantastiske forum. Så alle råd er at fortrække. Jeg prøver mig frem… så længe killingerne vokser.

[QUOTE=kamikaze;692525]De er i hvert tilfælde 3.5 uge eller mere da de har tænder. En større faktor når man skal aldersbestemme mislinger end vægten, for det er beviseligt man ikke vokser hvis ikke man får noget at vokse af.
Trådstarteren efterlyser hjælp og udelukkende hjælp

[/QUOTE]

Ja, der er mange ting man kan kigge på - derfor jeg efterlyste billeder.

Synes vi skal lade trådstarter beslutte, hvad man udelukkende efterlyser - og så i øvrigt lade trådene udvikle sig, nøjagtig som de plejer her.

Jeg giver Vivi ret, for det betyder meget, om de er 1 eller 4 uger. I hvert fald hvis man leder efter en ammekat.

Helst ikke som en del udarter sig…mudder hjælper ikke svigtede killinger.
Kom istedet med noget konstruktivt.
Trådstarter efterlyser hjælp…hjælp til at finde en missemor

Killinger der har haft en dårlig start med både skidt menneskemor og missemor som vejer lidt over 200 gram og har munden fyldt med sylespidse tænder, vil aldrig være hverken 1 eller 2 uger…men istedet 3.5 til 4 uger.

Jeg håber det er i orden, jeg har delt tråden med en facebook gruppe der hedder “ammecentral for killinger” - muligvis der er en der, der kan hjælpe med en hunkat :slight_smile:

Jamen jeg hopper da bare ud af tråden igen, hvis hjælpen ikke ønskes. :frowning:

Jeg har jo en missemor - men bevars, så stopper jeg bare her.

Det lyder godt.

de kan vel sagtens være fire uger, selvom vægten er imod dem? Hvis de ikke har haft god opvækst, og ingen ved jo hvor længe de ikke har modtaget mad…

Prøv evt at kontakte Inge’s Kattehjem, Kattens Værn, Dyreværnet i rødovre, det kan være at de har en mormis som kan tage dem til sig :slight_smile:

snippy bemærkninger om mudderkastning hjælper sgi da heller ikke killingerne. Det eneste der opnås ved det er at folk holder sig væk fra tråden… Også folk, som
Susanne, der faktisk HAR en morkat med mælk.

Men hvad ved jeg. Jeg har ingen diegivende hunkatte så nu skal jeg nok holde min mund…

men jeg synes så heller ikke ligefrem det er ligegyldigt hvor gamle de er, og det er sådan set bare det folk prøver at få fundet ud af. Ja, de har tænder, ergo er de mere end 2 uger. MEn hvor meget mere? Hvis de omtrent ikke kan gå endnu?