Mikkel har nu rundet de 900 G og er godt på vej til 1 KG:), så det er blevet besluttet at Mikkel skal flytte hjem til Kiks (Janni) 2. september.
Mikkel har været på besøg hos Kiks nogle gange, han indtog med det største selvfølgelighed hjemmet med høj hale, man har vel hørt godt efter i timen herhjemme hvor Mikkel efterhånden er fuldt uddannet i alle kendte kamptekniker fra både flad og spidsnæsede kattes verden :D.
Mikkel er en værre rod, bider de voksne i poterne, halen og når han ellers er rigtig “vild” bider han dem i maven det har visse fordele ikke at være så stor så man kan komme ind under de store
Janni har broren til min Jesper, som hedder Kiks, og han er ligesom Jesper overbevist om at han bliver spist, de gange Mikkel har været på besøg, man kan altså ikke være forsigtig nok, når man er en lækker Birma
At Mikkel er ved at være klar til at flytte er jeg ikke i tvivl om, det har mine drenge fortalt så tydeligt, de “vogter” ikke mere over ham, men er derimod begyndt at opdrage lidt på Mikkel, og Mikkel har selvtillid nok til at gå til angreb på Lille My og overleve dette, endda få hende til at lege med sig.
Dem som kender Lille My vil vide at dette er præsentation af uhørte dimensioner, alle andre katte viger for Lille My, det var også hende som satte Brian (ann K’s perser) på plads :), så når Mikkel kan det, kan han alt
Mikkel har nu rundet de 900 G og er godt på vej til 1 KG:-), så det er blevet besluttet at Mikkel skal flytte hjem til Kiks (Janni) 2. september.
Mikkel har været på besøg hos Kiks nogle gange, han indtog med det største selvfølgelighed hjemmet med høj hale, man har vel hørt godt efter i timen herhjemme hvor Mikkel efterhånden er fuldt uddannet i alle kendte kamptekniker fra både flad og spidsnæsede kattes verden :D.
Mikkel er en værre rod, bider de voksne i poterne, halen og når han ellers er rigtig “vild” bider han dem i maven det har visse fordele ikke at være så stor så man kan komme ind under de store
Janni har broren til min Jesper, som hedder Kiks, og han er ligesom Jesper overbevist om at han bliver spist, de gange Mikkel har været på besøg, man kan altså ikke være forsigtig nok, når man er en lækker Birma
At Mikkel er ved at være klar til at flytte er jeg ikke i tvivl om, det har mine drenge fortalt så tydeligt, de “vogter” ikke mere over ham, men er derimod begyndt at opdrage lidt på Mikkel, og Mikkel har selvtillid nok til at gå til angreb på Lille My og overleve dette, endda få hende til at lege med sig.
Dem som kender Lille My vil vide at dette er præsentation af uhørte dimensioner, alle andre katte viger for Lille My, det var også hende som satte Brian (ann K’s perser) på plads :-), så når Mikkel kan det, kan han alt
Ja hvis han kan håndtere Lille My, så bliver Bob intet problem
Dejlig up-date Inge. Skønt at han er ved at være klar til, at komme hjem. Når Jesper som den “følsomme” Bimse han nu engang er, har overlevet i SÅ lang tid, mon så ikke Kiks også med tiden finder ud af, at Mikkel er en ret harmløs lille størrelse:klapper:
Spørgsmålet er så, hvem skal den kære Yaba nu ligge ovenpå???
Hvor er han nuser den lille trold, elsker og komme ind og læse om den lille fyr. Jeg har jo selv en enkelt pige i mit kuld som jeg syntes er lige lille nok, hun rundede 1 kg den dag hun blev 11 uger og overvejede at beholde hende hjemme lidt længere. Men problemet er egentlig at hun går fra foderet når de andre kommer hen til hende, hun spiser ellers alt og er en pige med krudt i rumpen, så har besluttet hun flytter når hun er de knap 13 uger, til et hjem med god erfaring med persere og hvor hun er alene killing de første 2 mdr. Så er jeg sikker på det nok skal gå og at komme ind og læse om Mikkel så bekræftiger det mig i, at være lille jo ikke nødvendigvis er katastrofalt.
Åhh hvor er det skønt med en tråd med perser missere - de er bare helt fantastiske
Ham Mikkel er da bare helt fantastisk dejlig - men sikke lille han er! Godt han får lidt ekstra tid til at blive en stor og stærk misser inden han for alvor skal flytte hjemme fra!
Held og lykke til Mikkel i fremtiden og hvor må det være utrolig spændende og nervepirrende at skulle vente på at det bliver d.2september
Denne tråd viser at det godt engang i mellem kan betale sig at tro på en killing og turde tage en chance
Tak til Gitte (Gidahmir) fordi du turde at tage chance med Mikkel og lade ham flytte, det er bestemt ikke alle der ville turde det
Tak for en skøn og sjov beretning om det bett’ nor Og alle de dejlige fotos.
Det er jo - heldigvis - set før, at missefædre, onkler, og ældre hunner er mere end klar til at tage sig af f eks perser-misse-enebørn.
Meget glædeligt, at det lykkedes her Godt gået, “mini-kattehjem”.
Så er Mikkel flyttet ind i hans nye hjem, og sammenføringen er gået som forventet.
Mikkel indtog hjemmet med høj hale, er venlig og legesyg over alle de andre voksne katte, birma’en forsvandt selvfølgelig (hvad er der med bimser?)
Der bliver leget igennem, selvfølgelig under opsyn da bob ikke altid er helt klar over hvor stor han er (5,5 kg) når han kommer balderne som en anden damptromle :-).
Mikkel har nået en kampvægt på næsten 1 kg, er fræk som en slagterhund, så mine drenge har gjort et godt job.
Den eneste af mine katte som har savnet Mikkel lidt er Yaba, han har kaldt lidt og ledt lidt efter Mikkel, dog ikke så meget igen, andet en tur på altan kunne få Yaba til at glemme alt om Mikkel, så tidspunktet har ikke været helt galt.
Alle kattene er tilbage i deres vante gænge igen, det har været en sjov oplevelse sådag at være plejemor for en killing, og det er nok ikke sidste gang jeg gør det, nu jeg ved hvordan mine katte vil tage imod en sådan lille væsen, samt ikke mindst hvordan de tager det når den flytter igen.
Jeg kan heldigvis forsat følge Mikkel og Yaba vil da også i ny og næ møde Mikkel.
Åhh hvor spændende for den lille gut. Det blir rart at høre hvordan han fortsætter livet med den nye flok. Og dejligt at dine egne basser har taget det som de har